Nieuw PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, oeps, dacht dat dat tabje (test reports) het niet was... :rolleyes:
Dat setje Geil geheugen staat er volgens mij niet op.
Deze wel (N9K2/4G):
http://tweakers.net/pricewatch/222252/kingston-valueram-kvr1333d3n9k2-4g.html
Dat is dus deze bij Azerty:
http://azerty.nl/8-749-80156/kingst...hz-pc3-10600-cl9-1-5-v-niet-gebufferd-ni.html
en die heb ik trouwens ook.
Wat overigens niet meteen wil zeggen dat het zetje Geil niet gaat werken, maar bij deze (Kingston) is de werking dus door de fabrikant zelf getest..

Laatst bewerkt:
Dat setje Geil geheugen staat er volgens mij niet op.
Deze wel (N9K2/4G):
http://tweakers.net/pricewatch/222252/kingston-valueram-kvr1333d3n9k2-4g.html
Dat is dus deze bij Azerty:
http://azerty.nl/8-749-80156/kingst...hz-pc3-10600-cl9-1-5-v-niet-gebufferd-ni.html
en die heb ik trouwens ook.
Wat overigens niet meteen wil zeggen dat het zetje Geil niet gaat werken, maar bij deze (Kingston) is de werking dus door de fabrikant zelf getest..
Ok, dan neem ik geen risico en neem ik de Kingston ValueRAM! Waarschijnlijk kan ik om 0:01 bestellen! Super bedankt zo ver!!!! :thumb:

EDIT: Toch nog een vraag; werkt Intel Turbo Boost ook met deze moederbord? (MSI P55 GD55).

EDIT: Toch nog een vraag; werkt Intel Turbo Boost ook met deze moederbord? (MSI P55 GD55).
Ja.

Alleen als je 'zwaar' gaat overklokken moet je de turbo functie wel even uitvinken in de bios, maar dat is bij jou niet het geval en staat hij dus standaard aan. Dat wil zeggen dat wanneer je processor bijvoorbeeld alleen maar 1 core (van de 4) gebruikt dat hij zichzelf bijvoorbeeld overklokt naar 3.46 GHz. Dat zit standaard bij jouw processor en wordt ook gewoon door alle bijpassende (socket 1156) moederborden ondersteund.

Ja.

Alleen als je 'zwaar' gaat overklokken moet je de turbo functie wel even uitvinken in de bios, maar dat is bij jou niet het geval en staat hij dus standaard aan. Dat wil zeggen dat wanneer je processor bijvoorbeeld alleen maar 1 core (van de 4) gebruikt dat hij zichzelf bijvoorbeeld overklokt naar 3.46 GHz. Dat zit standaard bij jouw processor en wordt ook gewoon door alle bijpassende (socket 1156) moederborden ondersteund.
Ok! Bedankt :thumb:

En moet ik ook nog een BIOS update doen? Zoja, kan ik dat doen via de bijgeleverde software? (Of dat wel veilig is)

Dat weet ik niet direct uit mijn hoofd. Ik denk dat je, je bios niet hoeft up te daten, maar zeker weet ik dit niet.

Laatst bewerkt:
Ok! Bedankt :thumb:

En moet ik ook nog een BIOS update doen? Zoja, kan ik dat doen via de bijgeleverde software? (Of dat wel veilig is)

Je BIOS hoef je niet te updaten, maar is meestal wel handig. Zorg wel voordat je dit doet dat je een backup van je BIOS hebt, een goede handleiding hebt om de BIOS te updaten, en dat je de correcte BIOS update download. Doe je geen van deze dingen dan kan het zijn dat je BIOS corrupt raakt en kan je dus het probleem hebben dat je computer niet meer opstart. Dan heb je nog twee opties: -nieuwe BIOS chip of -nieuw moederbord.

Je BIOS hoef je niet te updaten, , maar is meestal wel handig
Dat klopt sowieso niet. Zo heeft een vriend van mij zijn bios moeten updaten om zijn PC werkend te krijgen. Zonder die update deed zijn PC gewoon niks. Bios update doet men niet, omdat het 'meestal handig is', maar vaak alleen als het écht noodzakelijk is.

Laatst bewerkt:
Ok, ik kijk wel even of het nodig is of niet!

Maar ik heb net bestelt!!! :thumb: En iedereen super veel bedankt voor alle hulp!!

Hallo Allen,

zit toch nog met een vraag: Klopt het dat de drivers van de Gigabyte GTX 460 niet up2date zijn? Aangezien ik op de gigabyte site dit zag: 258.56 (linkje) en op de site van nVidia stond dit: 258.95 (linkje)

En moet ik alle drivers voor het moederbord van MSI installeren? Linkje naar de driver site van MSI

Laatst bewerkt:
Hallo Allen,

zit toch nog met een vraag: Klopt het dat de drivers van de Gigabyte GTX 460 niet up2date zijn? Aangezien ik op de gigabyte site dit zag: 258.56 (linkje) en op de site van nVidia stond dit: 258.95 (linkje)

En moet ik alle drivers voor het moederbord van MSI installeren? Linkje naar de driver site van MSI

Ik heb precies dezelfde videokaart en ik download gewoon de drivers van nvidia. Met de drivers van gigabyte is niets mis maar de nieuwste zijn op nvidia.com. Je hoeft de drivers van het moederbord niet te installeren, (heb ik ook niet gedaan).

Ok, dan weet ik genoeg!!

Nu maar wachten tot Azerty het heeft verzameld en verstuurd!! :thumb:

Hallo allen,

eindelijk is de PC er, het is gister gekomen. Rond een uur of 1. Direct alles inelkaar gezet, koelpasta viel reuze mee!! Alle onderdelen passen, alleen de bijgeleverde ATA-133/IDE kabel past wel, maar als het iets langer is zal het beter passen, en toevallig had ik nog een langer IDE kable liggen.

Verder loopt ie snel!!! Af en toe op 3400mhz!! Ben er erg blij mee, maar... ik heb één zorg, de 4-pin CPU voeding kabel past precies, deze ligt net niet tegen de videokaart aan (bij de heatpipe in de buurt), scheelt één cm. Kan dit kwaad? Hier even een plaatje.Let op: De kabel blokkeert niets en zit ook nergens tegen aan, maar tussen te heatpipe en kabel zit ong 1cm, kan dit kwaad?

Hieronder even een foto, kan helaas niet duidelijker zit namelijk op school.

naamloosjt.png

Ik kan eventueel vanmiddag een heel duidelijke foto maken!

Verder is de PC wel vrij koel, ben 10min Call of Duty MW2 gespeeld en hij was maar tegen de 50 graden (CPU) en de kaart was 60 graden (gekeken met SIW.exe).

Iedereen wel al bedankt, ben heel blij heb gister alleen even tijd gehad voor MW2, vanmiddag GTAIV maar ff proberen!

Laatst bewerkt:
Hallo allen,

eindelijk is de PC er, het is gister gekomen. Rond een uur of 1. Direct alles inelkaar gezet, koelpasta viel reuze mee!! Alle onderdelen passen, alleen de bijgeleverde ATA-133/IDE kabel past wel, maar als het iets langer is zal het beter passen, en toevallig had ik nog een langer IDE kable liggen.

Verder loopt ie snel!!! Af en toe op 3400mhz!! Ben er erg blij mee, maar... ik heb één zorg, de 4-pin CPU voeding kabel past precies, deze ligt net niet tegen de videokaart aan (bij de heatpipe in de buurt), scheelt één cm. Kan dit kwaad? Hier even een plaatje.Let op: De kabel blokkeert niets en zit ook nergens tegen aan, maar tussen te heatpipe en kabel zit ong 1cm, kan dit kwaad?

Hieronder even een foto, kan helaas niet duidelijker zit namelijk op school.

naamloosjt.png

Ik kan eventueel vanmiddag een heel duidelijke foto maken!

Verder is de PC wel vrij koel, ben 10min Call of Duty MW2 gespeeld en hij was maar tegen de 50 graden (CPU) en de kaart was 60 graden (gekeken met SIW.exe).

Iedereen wel al bedankt, ben heel blij heb gister alleen even tijd gehad voor MW2, vanmiddag GTAIV maar ff proberen!
Geweldig dat je PC binnen is. Wat ik zou doen is even een tyrap pakken en kijken of je hem nog net boven de heatpipes kan krijgen.

als hij er van af staat zou het geen probleem moeten zijn, maar maak zoveel mogelijk kabels bij elkaar voor goede airflow.

als hij er van af staat zou het geen probleem moeten zijn, maar maak zoveel mogelijk kabels bij elkaar voor goede airflow.

Zoals hij zegt zijn ze kabels niet lang genoeg, dus ja dan houd het op (of je moet andere kabels kunnen krijgen, maar waarschijnlijk niet sinds die kabels in de voeding zitten

Zoals hij zegt zijn ze kabels niet lang genoeg, dus ja dan houd het op (of je moet andere kabels kunnen krijgen, maar waarschijnlijk niet sinds die kabels in de voeding zitten

Verlengkabeltje???

Nice dat je eindelijk je pc hebt, en ik heb precies hetzelfde probleem met dat kabeltje:D. Hij zit nu echt tegen mijn heatpipe aan:p.
We hebben dezelfde voeding en dezelfde videokaart.
Als je een oplossing hebt vertel het dat ff aan me:)

PS: hoe koelt die mugen trouwens van je ? lawaai?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan