Hoi Joep,
Sorry voor de overlast a.g.v. mijn vorige tip, door bij je landinstellingen e.e.a. te verwijderen.
Als je gecontroleerd hebt of de toetsenbordindeling, die je nu nog onder landinstellingen hebt staan en deze is VS-international, dan klopt de vorige tip niet, want dan heb je een andere toetsenbordindeling dan zoals veelal het geval ik op dit moment.
Twee vragen hierover:
Begint de bovenste rij 'lettertoetsen' met "qwerty", of met een andere - bijv. AZERTY - serie toetsen?
In het laatste geval heb je een Belgische (, of .)toetsenbordindeling.
Ook een Nederlandse toetsenbord indelingis mogelijk (IBM-toetsenborden bijv.)
En welke symbolen staan er op de twee toetsen, rechts van de letter L
Alvast een hint, mogelijk heb je een z.g. "Engelse"toetsenbordindeling.
Dan kan je via het configuratiescherm kiezen voor:
(uiteraard weer) Landinstellingen > tabblad talen > Details en hier de knop Toevoegen.
Je krijgt een venster, waar je in het bovenste vak een taal kan kiezen - daar verander je niets aan - en in het onderste een andere toetsenbordindeling.
Kies in de vervolgkeuzelijst 'Verenigd Koninkrijk' (ofwel UK; ofwel Engels).
Je hebt dan dus onder de taal Nederlands twee toetsenbordindelingen staan en als je het config.scherm sluit, links van de 'systemtray' (waar de klok op je taakbalk staat een 'toetsenbord'-symbooltje. Als je daarop klikt, kan ju nu kiezen voor de verschillende indelingen. Test dit uit. Als je de juiste te pakken hebt, kan je naderhand de andere indelingen verwijderen via het configuratiescherm, want daar heb je verder niets meer aan.
Mocht dat niet lukken, dan verneem ik van je.
Teun