• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuw project aanmaken met macro

• Onderwerp starter Onderwerp starter DJDJ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DJDJ

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Ik ben op zoek naar een macro die het volgende doet.

Hij moet een kopie maken van een bestaande werkmap in een directory in dezelfde directory. De naam van de nieuwe werkmap moet de macro uit een cel van een ander geopende werkmap halen.

Het lijkt op mijn eerder gestelde vraag van het maken van een nieuw werkblad in een werkmap waarvan de naam ook uit een cel van de geopende werkmap komt.

Ik ben op zoek naar een macro die het volgende doet.

Hij moet een kopie maken van een bestaande werkmap in een directory in dezelfde directory. De naam van de nieuwe werkmap moet de macro uit een cel van een ander geopende werkmap halen.

Het lijkt op mijn eerder gestelde vraag van het maken van een nieuw werkblad in een werkmap waarvan de naam ook uit een cel van de geopende werkmap komt.

Ben al aan het zoeken geweest en heb het volgende gemaakt:

Private Sub CommandButton3_Click()

Nieuwproject Sheets("2006").Range("L5") 'hier staat een waarde zoals het nieuwe bestand moet gaan heten
End Sub

Sub Nieuwproject(NWBN As String)

ChDir "V:\Projecten"
Workbooks.Open Filename:="V:\Projecten\Project.xls", UpdateLinks:=3
ActiveWorkbook.SaveAs Filename = NWBN, FileFormat:= _
xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False _
, CreateBackup:=True
ActiveWindow.Close
End Sub

Bij fout oplosssen kan ik zien de de waarde van NWBN de waarde van cel L5 in werkblad 2006 wordt maar toch krijgt het bestand de naam False.xls

wie kan mij helpen

Tis al opgelost

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan