Nieuw projectje, bijna af

Status
Niet open voor verdere reacties.

grote frits

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Sinds een paar maanden bezig met mijn nieuwe projectje.

Het principe:
Als je een eigen website hebt kun je deze plaatsen op mijn website, wat zorgt voor een link naar jouw website (promotie). Gebruikers en/of bezoekers kunnen deze website vervolgens beoordelen. Zo krijg je feedback en weet je wat je aan je website moet verbeteren (of niet).

Waarom zou je 'beoordelaar' worden? Omdat je als je registreert op mijn website, je jouw AdSense account kunt koppelen aan advertenties. Jouw AdSense ID wordt gekoppeld aan de bekijk-website pagina van websites die jij beoordeeld hebt. Hoe meer websites je beoordeelt, hoe meer advertenties aan jouw adsense ID gekoppeld zijn.

Zo hebben bijden teams, de website beheerder en de beoordelaar, voordeel.

Nog niet alles is klaar, zo is de 'bekijk-website' pagina nog niet gestyled en de beoordeel pagina moet nog aangepast worden. Ik zat te denken aan iets waarbij de website eigenaren zelf aan kunnen geven op welke punten ze commentaar willen hebben en dat deze punten op de beoordeel-pagina weergeven worden.

Ik heb de hele website zelf gescript in PHP en de lay-out zelf gemaakt.

Oja, over het toekomstige domein en tegelijkertijd de website naam ben ik nog niet uit. Ik heb op dit moment 'website-keuring.nl', maar hier ben ik nog niet zo zeker van. Ik hoor graag suggesties.

Ik hoor graag reacties en opbouwende kritiek.
http://testss.gratisslogans.nl

Laatst bewerkt:
Zo, dat is nog eens leuk. Het idee/principe goed uitgedacht. Heb een van mn websites gelijk toegevoegd. Werkte perfect. Leuk initiatief.

Het enige negatieve wat ik kan bedenken is de authenticatie. Ik bedoel, ik kan gewoon google toevoegen op mijn email adres. Dan krijg ik dus reviews over google. Beetje overdreven voorbeeld, maar je snapt wat ik bedoel. Mischien kan je daar nog wat aan doen (of het weerleggen;))

De layout is wat mij betreft ook goed. Duidelijk, niet te veel troep, en lekker 'leeg', waarvan ik echt een aanhanger ben.

Domeinnaam klinkt goed hoor, website-keuring.nl. Mischien een idee om ook websitekeuring.nl erbij te nemen.

:thumb:

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je positieve commentaar!:D

Over de authenticatie; ik denk dat dit moeilijk aan te passen is zodat het 100% te controleren is.
Ik denk echter ook niet dat het nodig is. Aangezien het commentaar alleen relevant zou zijn voor de daadwerkelijke beheerder, denk ik dat er niet zo snel een website gebruikt wordt die niet van de aanmelder is.

Het kan natuurlijk wel dat er een e-mail adres wordt opgegeven die niet van de aanmelder is. Hiervoor plaats ik een 'afmelden' link in het e-mail bericht wat wordt verstuurd naar het e-mail adres bij een nieuwe beoordeling. De website zou dan meteen verwijderd worden uit de database en degene zou geen e-mails meer ontvangen.

Ik heb de domeinnaam http://www.website-keuring.nl aangeschaft.

Hij is zo goed als af. Aankomende periode even de puntjes op de I zetten (contactformulier, etc).

De testpagina is vandaag geïndexeerd door Google (helaas). Nu nog even wachten tot de daadwerkelijke website in de zoekmachines komt te staan. Uit ervaring weet ik dat dat wel goed moet komen (gratisslogans staat immers ook op nr. 1 op het zoekwoord 'slogan':P).

hey, is de database leeggehaald? Mn site staat er niet meer tussen :p

Ja klopt, mijn excuses daarvoor.

Er ging iets mis wat betreft de verandering de database, vandaar dat deze geleegd is.
Nu alles stabiel is zou deze niet meer geleegd worden.. ;)

Je kunt je website dus weer toevoegen.

Ik heb mijn website ook 2 uurtjes geleden toegevoegd en nu al 2 reacties! sta gemiddeld op een 6.5

Alright! Een paar vragen/punten:

Ik heb mn 1e review geschreven... Het hinderde mij echter dat de velden zo klein zijn! Ik heb best wat geschreven, dus mischien kan je daar wat aan doen.
Also, adsense-account geval ingesteld. Hoe bereken je de winst die een persoon krijgt echter? En, er stond, na de review, 'U hebt als 2e gebruiker een review geschreven, dus heb je een advertentieplaats geclaimt' oid. Mischien kan je een pagina maken met duidelijkere informatie over je adsense-systeem. (Ik heb natuurlijk wel mn bedenkingen, ik bedoel, werk ook al wat jaartjes met websites (en adsense) maargoed, ik kan me voorstellen dat anderen dat niet doen).

Ohja, wat ik me net nog bedenk: nu zijn er nog niet zo veel websites. Maar ze nemen al 1.5 pagina in beslag (dus 2 pagina's). Mischien de lijst van sites/pagina iets langer maken, of een optie maken om x sites/pagina te laten zien? Want anders heb je straks een dropdown met pagina-nummers van 5 kilometer.

Nogmaals, leuk initiatief!

[edit]
*gasp* Oh noes! Errors!
Ik krijg dit door van de FF error console:
Waarschuwing: Fout tijdens het parsen van waarde voor eigenschap ‘border’. Declaratie genegeerd.
Bronbestand: http://www.website-keuring.nl/style.css
Regel: 40
Waarschuwing: Fout tijdens het parsen van waarde voor eigenschap ‘filter’. Declaratie genegeerd.
Regel: 451
Waarschuwing: Fout tijdens het parsen van waarde voor eigenschap ‘filter’. Declaratie genegeerd.
Regel: 463
ik dacht, zal ik je website reviewen *via* je website (haha), maar dat vond ik een beetje flauw:p[/edit]

Laatst bewerkt:
Ik was de opmerkingen van Vegras op mijn mail aan het lezen toen ik er opeens aan dacht dat je misschien een ding kan maken dat de beheerders van de sites ook een reactie terug kunnen schrijven aan diegene die een opmerking aan de site heeft gegeven (Ik zou Vegras graag een reactie willen geven over wat hij op mijn site heeft gezet :p)

Nog een opmerking, als iemand inlogt op jou site en de gebruikersnaam-/ of wachtwoord zijn verkeerd dan zet hij de tekst helemaal links vergeleken met de rest van de site ziet dat er niet uit :shocked: :o.

De login-pagina aangepast. Deze ziet er nu hetzelfde uit als de andere pagina's op de website, goed opgemaakt..;)

Ik heb ook even de beoordelingsvelden vergroot.. De reden dat deze velden zo klein waren omdat ik blijkbaar een inschattingsfout gemaakt heb, ik verwachtte namelijk kleine en korte punten.

Van het weekend zou ik een soort 'Veel Gestelde Vragen' pagina maken met daarin de nodige uitleg over het AdSense gebruik op mijn website. Hoop dat het dan voor iedereen duidelijk wordt.
Ook zou ik een link in het mailtje (die je krijgt bij een nieuwe beoordeling) plaatsen die je kunt gebruiken om op de beoordelaar te reageren. Inderdaad een punt dat mist.

Bedankt voor de tips..:D

Bedankt voor je positieve commentaar!:D

Over de authenticatie; ik denk dat dit moeilijk aan te passen is zodat het 100% te controleren is.
Ik denk echter ook niet dat het nodig is. Aangezien het commentaar alleen relevant zou zijn voor de daadwerkelijke beheerder, denk ik dat er niet zo snel een website gebruikt wordt die niet van de aanmelder is.

Het kan natuurlijk wel dat er een e-mail adres wordt opgegeven die niet van de aanmelder is. Hiervoor plaats ik een 'afmelden' link in het e-mail bericht wat wordt verstuurd naar het e-mail adres bij een nieuwe beoordeling. De website zou dan meteen verwijderd worden uit de database en degene zou geen e-mails meer ontvangen.

controle is te verbeteren hoor. Je kan de persoon die een site aanmeld een file te laten plaatsen op zijn website. Daarna controleer je vanaf jou server of deze file inderdaad aangemaakt werd. Is dit het geval dan accepteer je de site.

Op die manier kan je controleren of de persoon die een site aanmeld ook daadwerkelijk de beheerder van de site is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan