Nieuw RAM geheugen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinus83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
Hallo,

Ik heb nieuw intern geheugen (2 x 1Gb) gekocht voor m'n desktop PC. Maar als ik de geheugen modules installeer en daarna de computer opnieuw probeer op te starten piept hij continu zonder dat er informatie of een foutmelding op het beeldscherm word weergegeven. Als ik het oude geheugen weer terug zet en de computer opstart is er niets aan de hand. Voordat ik het nieuwe geheugen kocht heb ik (samen met de verkoper) op de site van Kingston de geheugen check gedaan om te kijken welk geheugen goed zou moeten werken op mijn moederbord. Verder heb ik gekeken op de site van de fabrikant van het moederbord, hier staat eveneens vermeld dat het nieuwe type geheugen geen probleem zou moeten zijn.

Het moederbord is een ECS (Elitegroup) GeForce6100SM-M
Het "oude" geheugen is van Kingston, KVR533D2N4/512
Het "nieuwe" geheugen is eveneens van Kingston, KVR800D2N6K2/2G

Heb zojuist een nieuwe versie van de BIOS geinstalleerd in de hoop dat dit het probleem zou oplossen, zonder resultaat. Als ik één nieuwe module instaleer ipv twee, gaat de computer ook piepen bij het opstarten. En als ik de oude geheugen module samen met een nieuwe geheugen module gebruik dan gebeurt er hetzelfde.

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen...

Hoi !

Je mobo kan duidelijk niet meer dan DDR2 533 Mhz. of DDR2 667 Mhz. aan.

Ik heb dit niet gecontroleerd op de ECS-site, maar het lijkt me een logische constatering.

Geheugen omruilen voor 2 Gig DDR2 553 of DDR2 667 Mhz. zal je probleem oplossen.

Greetz,

Harry.

als je het geheugen instaleert, moet je wel zeker zijn dat de stekker er uit is..
had ik namelijk ook, als ik de steker er in laat dan werkt het niet..

Hoi !

Je mobo kan duidelijk niet meer dan DDR2 533 Mhz. of DDR2 667 Mhz. aan.

Ik heb dit niet gecontroleerd op de ECS-site, maar het lijkt me een logische constatering.

Geheugen omruilen voor 2 Gig DDR2 553 of DDR2 667 Mhz. zal je probleem oplossen.

Greetz,

Harry.

Denk toch iets anders Harry, de ECS site zegt dit:

MEMORY
2 x 240-pin DDR2 DIMM socket support up to 16 GB*
* (Due to the DRAM maximum size is 2GB at present, the memory maximum size we have tested is 4GB)
Dual-channel DDR2 memory architecture
Support DDR2 800/667/533/400 DDR2 SDRAM

Hoi !

Ach, @Berry, laat maar, ik verbaas me hier nergens meer over.

Mogelijk moet @TS het oude PC 4200 verwijderen.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt voor jullie snelle reacties, heb vandaag nog een aantal keren geprobeerd om 't interne geheugen te verwisselen, heb alle stekkers er uit getrokken die ik maar kon vinden. Daarna opgestart en nog steeds hetzelfde piepje.

Zowel de manual van het moederbord, everest, de geheugencheck op de site van kingston en de site van ECS melden dat 800Mhz geen probleem zou moeten zijn voor dit moederbord. Denk daarom zelf dat het probleem niet hierin zit (heb geen idee waar het wel in zou kunnen zitten).

Heb de vraag ook bij de helpdesk van Kingston neergelegd, zodra ik antwoord heb van hun laat ik het weten.

@Harry, wat bedoel je precies met het oude PC 4200 verwijderen?

Groeten Teun

Hoi !

Als he oude Kingston-geheugen nog niet verwijderd hebt zou ik dat maar doen.

Er is nog een andere mogelijkheid: hoe staat de voltage voor het geheugen ingesteld in het bios ?

Ik neem aam dat je Kingston Value Ram gekocht hebt: dit draait op 1,8 V.

Heb je echter Kingston Hyper X, dat moet je tenminste 1, 95 V hebben, anders zal je PC niet opstarten.

Greetz,

Harry.

Het gaat om deze nieuwe modules volgens TS: KVR800D2N6K2/2G
Dus Kingston Value Ram

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan