Nieuw Ram-geheugen werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Indude

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2014
Hoi,

Ik heb vandaag mijn nieuwe Team Vulcan 16gb ram ontvangen, en heb dit natuurlijk direct proberen te installeren. Ik liep echter vrij snel tegen het probleem aan dat mijn pc in een reboot-loop kwam te zitten, zodra ik het ram erin deed.
Alle variaties heb ik al geprobeerd, enkel 1 van de 2 nieuwe bankjes, 2 van de 2 nieuwe, 1 van de nieuwe en 1 oude, 1 nieuwe en 2 oude, enz. Niets werkt. Ook met een enkel nieuw bankje blijft mijn pc vast in de reboot loop.
Gelukkig is er in huis nog een pc waar ik het ram op kon checken, en hierop werkte het ram verder goed.
Mijn voeding is 850W(dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen)
Moederbord: z68a-g43 http://nl.msi.com/product/mb/Z68AG43_G3.html#hero-overview
Als er verder nog relevante informatie nodig is ben ik meer dan bereid dat te voorzien.

Iemand enig idee wat het probleem is?

Mvg,
Indude

Hoi,

Welke snelheid heeft oude geheugen en wat het nieuwe geheugen? En is het nieuwe geheugen compertibal met moederbord?

Nieuwe ram heeft 1600mhz en het oude ram heeft 1333mhz.
Maar als ik alleen het nieuwe ram gebruik, werkt het ook niet.

Hoi,

Geen lijst bij moederbord met welk geheugen ondersteund wordt en dan niet alleen snelheid maar ook merk en type qua processors kan ik hem wel vinden maar qua geheugen niet daarom misschien erbij gekregen?

Hoi,

Dat probleem ondervond ik dus ook, helaas heb ik het moederbord al een poosje terug gekocht, dus ben ik bang dat ik de officiele documenten niet meer bezit.
Als alternatief had ik bedacht de support te contacteren om te kijken of zij nog ergens die documenten hebben.

Ik zal een update geven zodra ik support gesproken heb.

Hoi,

Je zal er allicht wat wijzer mee worden of het wel of niet gaat

Bios versie: E7750IMS V11.2
En wat bedoel je precies met dat het geen mhz zijn?

Indien dat de bios versie klopt het opgegeven type moederbord niet...........

Staat een link naar de uitleg over DDR3, totaal gemist?, tis DDR-3 1300 b.v. want het is de data rate, maar ja zelfs fabrikanten roepen dat, staat interessanter dan MT/s denk ik.

Oh, sorry ik zag de link wel, maar daar werd ik totaal overweldigd door informatie, dus die heb ik toen overgeslagen.

Ik zie net dat er nog een BIOS update is, ik zal die eens proberen te installeren en kijken of het dan werkt.

Hoi,

Ik heb die BIOS-update uitgevoerd en nu werkt het ram gewoon.
Hartstikke bedankt voor jullie hulp!

Mvg,
Indude

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan