Nieuw record met gekoppelde tabellen in een database

Status
Niet open voor verdere reacties.

pkuipers

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2014
Hallo, ik heb in een form de velden staan van twee gekoppelde tabellen. Onderaan in de "formuliervoettekst" heb ik knoppen staan om te kunnen bladeren door deze records, ook heb ik een knop om een nieuw record aan te maken. Als ik op deze klikt worden alle velden leeg gemaakt. Als ik dan de eerste velden van een tabel invoer en dan naar de velden van de tweede tabel wil gaan lukt dat niet, de cursor staat wel in het veld maar ik kan niets erin typen? Dit is de code van de toevoegknop:
Code:
Private Sub cmdToevoegen_Click()
On Error GoTo Err_cmdToevoegen_Click

DoCmd.GoToRecord , , acNewRec

Exit_cmdToevoegen_Click:
    Exit Sub

Err_cmdToevoegen_Click:
    MsgBox (Err.Description)
    Resume Exit_cmdToevoegen_Click
End Sub

Met bladeren door de records worden wel alle gegevens van beide tabellen getoond.

Alvast bedankt,

Peter

Je kunt niet gegevens in 2 tabellen tegelijk invoeren, en dat zal de reden zijn dat je formulier niet werkt. Baseer je formulier (mits dat voor invoeren is bedoeld) dus op één tabel, dan is je probleem weg. Overigens kan je deze vraag gewoon in het Access forum stellen, want hij heeft niks met VBA te maken :).

Je kunt niet gegevens in 2 tabellen tegelijk invoeren, en dat zal de reden zijn dat je formulier niet werkt. Baseer je formulier (mits dat voor invoeren is bedoeld) dus op één tabel, dan is je probleem weg. Overigens kan je deze vraag gewoon in het Access forum stellen, want hij heeft niks met VBA te maken :).

Hallo Michel, bedankt voor je reactie. Ik zal mijn form aanpassen.

Graag gedaan :). Nog een tip: onnodig quooten is (de term zegt het al) overbodig. Een compleet bericht quooten dat pal boven je eigen berichtje staat, en daar meer dan perfect leesbaar is, valt daar ook onder :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan