nieuw supper systeem??

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter5

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2009
hallo
ik ben een allround pc aan het samenstellen die niet bang mag zijn om een keer wat overgeklokt te worden. en een spelletje moet ie ook met gemak kunnen handelen.
mijn budget is 1100 euro.

de processor:
voor de processor had ik een i7 860 in gedachten omdat deze proccessor de hyper-threading van i7 920 heeft en de turbo boost van het 1156 platform
het engiste wat deze mist is de tripple channel geheugen controller.

het moederbord:
qua moederbord dacht ik aan een asrock p55 deluxe omdat dit een bord is waar je redelijke mogelijkheden tot overklokken hebt en omdat deze sli ondersteunt wat voor een latere upgrade wel eens van pas zou kunnen komen.

het geheugen:
een ocz platinum dualchannel 1600mhz cl7-7-7-24 1.65volt lijkt me in dit systeem wel op de plaats

de grafische kaart:
hier ben ik aan het twijfelen tussen een asus eah4890 of een asus engtx275 maar ik denk toch dat ik voor de nvidia ga want daar kan later een 2de kaartje bij in sli en als dat niet genoeg is komt er ook nog een 9600gtx als physics gpu bij.

de hdd's:
als primaire hdd had ik een ocz solid2 60gb ssd in gedachte hier kan ik later mischien nog een 2de in raid bij hangen. de secundaire hdd komt niet zo nou gewoon een 250 gb sata2 hddtje erin

processor cooling:
zalman CNPS10X quiet lijkt me wel een mooie goede stille koeler voor een 1156 socket

behuizing:
zalman gs1000 titanium lijkt me vooral een praktische behuizing die er best wel mooi uitziet.

voeding:
een 850watt ps is hier wel op zijn plaats daarom dacht ik aan de nexus rx8500 850 watt

en dan krijg je een winkelwagentje die er zo uit gaat zienhttp://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B208879%5D=1&product%5B230587%5D=1&product%5B213924%5D=1&product%5B232753%5D=1&product%5B82860%5D=1&product%5B230589%5D=1&product%5B232937%5D=1&product%5B220014%5D=1&product%5B234728%5D=1&product%5B226358%5D=1
volgens mij heb ik met dit systeem het meeste "bang for the buck".
op en aanmerkingen zijn van harte welkom.
mvg wouter wellen

Laatst bewerkt:
waneer komt die ongeveer uit en zijn die prijs prestatie ook net zo goed als de gtx275

ik heb ergens gelezen volgende week. Maar dit weet ik niet zeker.
Prestaties van de HD5870 zullen te vergelijken zijn met de HD4870x2, naar het schijnt.
De HD5850 zal zeker beter zijn dan de gtx275.

@marsmannetje maar wat vind je van de samenstelling is deze goed of kan er nog iets verbeterd worden. zou jij hem ook zo samengestel hebben??

ik zal het vast anders gedaan hebben :P

- Maar de kast ken ik niet.
- Ik zou een andere processorkoeler nemen (De nieuwe Corsair of de oude Scyhte Mugen 2)
- Geen asrock-moederbord. Leuk voor low budget systemen, maar das niet wat jij kiest.
- Voeding: ik weet niet hoe de prestaties van deze nexus is
- je hebt een oudere dvdbrander De 7240 is even duur
- de SSD is niet de beste. Ik zou voor de intel gaan die ik in onderstaande samenstelling heb gezet. Een ssd heeft alleen invloed op laad en schrijfsnelheid. Een game wordt er niet mooier van...
- daarnaast weet ik niet of de snellere processor wel zo nodig is. Ik vind het een beetje zonde van het geld, maar dat moet je zelf weten.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...213924]=1&product[230587]=1&product[208879]=1

ik heb hem zojuist besteld
dat van de asrock ben ik niet helemaal met je eens deze heeft ongeveer het zelfde als een asus moederbord alleen dat zonder al die toeters en bellen (behalve dan dat sata3 ding dat slaat nou echt 3 keer nergens op:P). en het heeft gewoon een recht toe recht aan biosje waar je wat in kunt overklokken. (ben zelf ook niet echt een overclock pro dus)

een ssd heeft heel veel invloed op het opstarten en op cad software waar ik hem toch zeker 20 % voor ga gebruiken.

qua processor zou ik nu zels nog overweg kunnen met een e8400 maar dan ben ik volgendjaar weer door al die elende aan het gaan om een nieuw systeem samen te stellen.

verder kan deze nog genoeg geupgrade worden zonder grote kosten en ik hoop er net zolang mee te kunnen doen als mijn nu 6 jaar oude intel p4 2.4 ghz systeempje

mvg wouter wellen
p.s. als ik hem heb zal ik wel wat benchmarks plaatsen hier. kan ik ook voor mijzelf zien hoe snel die nu eigenlijk is en ik denk zelfs wel dat deze zich kan meten met een triplechannel i7 950 systeem.

Tja, het Gigabytebord is goedkoper en gewoon beter van kwaliteit. Maar goed.. als je een b-merk wilt kiezen, dan moet je het doen... Het is alleen echt niet in verhouding met de rest van het systeem.

@marsmannetje kun je me dan uitleggen wat dat gigabyte bord beter is dan die asrock

Qua functies scheelt het niet veel.
Maar als je kunt kiezen tussen een Volkswagen en een Skoda, waarbij de Volkswagen iets goedkoper is dan de skoda. Verder zijn de auto's gelijk: Dan kies je toch de VW?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan