Nieuw Systeem; +- 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viperr

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2009
Hallo allemaal,

Op dit moment heb ik een desktop en laptop staan. De desktop stamt uit 2007 gok ik en is op zijn zachtst gezegd verouderd; athlon 62 2X 5000+ en een GeForce 7300 LE, om maar eens wat te noemen. En mijn laptop is nou ook niet bijster goed om een spel erop te draaien.
Dus ben ik een beetje begonnen met zoeken naar een mooi nieuw systeem; desktop dus.

Budget - Zoals in de titel staat, ongeveer 1000 euro, volgens mij kan je daar wel iets moois mee halen wat ook wel een tijdje mee kan gaan.
Doel - Games, zoals Shogun2 en dergelijke, en verder gewoon wat andere toepassingen.
Omgeving - Liefst wel aan de stille kant, niet dat ik me continu ga storen aan een een computer die naast me staat te blazen.
Assemblage - Wat is aan te raden als je het nog nooit gedaan hebt? In elkaar laten zetten lijkt me? Of is een poging wagen mogelijk

Besturingssysteem - Windows7, weet niet of ik dat nog ergens heb liggen, waarschijnlijk wel.
Opties / randapparatuur - Heb nog een 20 inch scherm staan met een toetsenbord en muis, is op dit moment niet eerste prioriteit om nieuw te halen. Kan later ook nog wel.

Verder wil ik natuurlijk graag een SSD in de computer. Dit in principe puur voor Windows, dus volgens mij is dan 32GB al groot genoeg?
Daarnaast vind ik AMD wel een fijn en mooi merk en mijn voorkeur gaat dus uit naar een Phenom processor, of jullie moeten met hele goede argumenten komen waarom ik voor een i5 (of i7) moet gaan.

Volgens mij was dit het wel voor nu, als er nog iets te binnen schiet wat ik op dit moment vergeten bent horen jullie het nog wel.

MVG,
Viperr

Heb je aan een 1TB schrijf voor je games genoeg?

Ik geloof van wel, dat zal wel voldoende zijn.
En anders vergroot ik de capaciteit later nog wel een keer.

lijkt me verstandiger om voor een Intel Sandy bridge systeem te gaan
het kost ongeveer even veel als een van de snelste Phenom cpu's maar is VEEL krachtiger

ik raad je een Core i5 2500 aan daar hebben games veel meer baat bij!
benchmarks laten dat ook zien klikerdeklik
ook kwa Bang voor Buck heeft AMD daar geen antwoord op
al met al Intel Sandy bridge > Phenom serie cpu's

Laatst bewerkt:
Oke, ik wist niet dat de verschillen zo groot zouden zijn.
Heb wat andere, algemenere benchmarks gezien en daar lagen de i5 en phenom dichtbij elkaar.
Waarom komt de Phenom II X6 1100T zo weinig in jouw lijsten voor? Omdat de games slechts 4 cores over het algemeen gebruiken?

Daarnaast wist ik inderdaad al dat voor games een i5 over het algemeen beter is dan een i7.

En als laatste zou het misschien de moeite waard zijn om ook te wachten op de Bulldozers van AMD? Wanneer komen ze uit en wat kunnen we ervan verwachten?

Ik heb een PC voor je samengesteld bij Alternate.nl.
Ik heb er een USB-stickje voor ReadyBoost bijgezet, want dan kan je je PC in topconditie houden.
Windows 7 moet 64-bit zijn.
Helaas krijg ik Windows 7 niet bij de configuratie, maar hij heeft gewoon genoeg geheugen (de SSD).
Link: http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-481446690

Heb ook even een software-lijstje samengesteld:

Windows 7 Home Premium 64-Bit
VLC
GIMP
Picasa
Recuva
Panda Cloud Antivirus
Comodo Firewall
Ad Aware
True Crypt
7-ZIP
Windows Live Essentials
Google Earth
Microsoft Office 2010
CCleaner
Google Chrome
K-Lite Mega Codec Pack
Silverlight
Flash Non-IE
Flash IE
Nitro PDF Reader
SiteAdvisor
Process Lasso
MailWasher
SpeedFan

En wanneer je de Energiebesparings-functie van Windows hebt aangezet, met al die software, heb je een super snelle PC waarmee je ook lang mee kan doen.

@WDHBGS :Lijkt me verstandiger dat als iemand een pc zoekt met een budget van 1000 euro en men wilt ermee gamen,dat men dat aan de "kenners" overlaat.;)
Een 6450 van 48 euro in dit geval kiezen??Tja..

Laatst bewerkt:
Ik ben niet zo goed thuis in videokaarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan