Nieuw systeem bouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JesseAMD

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2004
Hallo allemaal,

Ik heb nu een AMD Athlon 800 met 128 mb ram en een a-open ak33 moederbord. Ik wil toch wel wat snellers en gewoon alle spellen kunnen spelen. Ik dacht aan dit.

Nieuwe A-OPEN H600B kast
ASUS A7N8X Deluxe moederbord
AMD Athlon XP 2800+ 2,08 GHz
Corsair 512 MB DDR SDRAM PC3200 (400Mhz)

en ook nog een Logitech boxen set maar das nie belangerijk.

Mijn Geforce FX5200 128 mb, harde schijf en dvd speler haal ik uit mijn andere systeem. Gaat dit allemaal passen? Ik wil voor het eerst namenlijk zelf een pc bouwen. Hoe moeilijk? Ik heb welis een 3d kaart vervangen en dat ging goed :cool:

Alvast bedankt,

Niet echt moeilijk hoor.
Als je vroeger met Lego of zo hebt gespeeld dan heb je al een voorsprong.
Wel even opletten dat je de afstandhoudertjes van je mobo plaats en als je het nog nooit gedaan heeft zal de computerboer (wanneer je dit vraagt) de processor en ventilator voor je op het mobo zetten.

Kortom,
Leuke uitdaging, gaat zeker lukken, maar wanneer je het niet durft of niet zeker weet hoe of wat, VRAGEN.. kan je een hoop geld schelen.

ik had een hele kast vol lego :D maar ik heb gelukkig een aantal vrienden bij me in de klas die dat wel kunnen. Ik wou alles bestellen bij MyCom iemand ervaringen mee?

Ervaringen genoeg.
Positief en negatief helaas..
Positief is vooral dat ze niet "zeuren" bij garantie..
1 tip.
Bewaar de dozen en de bonnetjes.

btw,
als jij een kast, mobo en cpu met geheugen bij mycom koopt kan je misschien hun het erin laten zetten.
Dan hoef jij nog maar de hd, cdroms en videokaart te doen.

[edit]
btw, welkom op helpmij:)
[/edit]

Laatst bewerkt:
dankje,

ja ik denk dat ik dat vraag ja, dan moet de rest inderdaad zelf wel lukken.

thnx voor de hulp:thumb: maar nog even een ander vraagje het systeem zelf dat zal toch wel gaan? Of kan ik beter iets anders kopen bijv?

Het nieuwe systeem zal zeker "gaan" en ik kan niet in je portemonnee kijken;)

Zelf heb ik ook de fx5200 en had liever een betere kaart gekocht toen der tijd.

Onthou wel dat je hoogstwaarschijnlijk je besturingsprogramma opnieuw moet installeren, dus begin alvast met backups te maken van je belangrijke data

ja als ik weer wat salaris heb komt er nog een nieuwe HD in en nog een keer 512 mb, daarna maar weer een keer een nieuwe 3d kaart.

Geplaatst door JesseAMD
ja als ik weer wat salaris heb komt er nog een nieuwe HD in en nog een keer 512 mb, daarna maar weer een keer een nieuwe 3d kaart.

Zeker 2 bankjes nemen van je werkgeheugen. Tenslotte ondersteund je mobo dual channel...

2x 512 is wellicht "overdone" maar ach, waarom niet:p

nog ff een vraag, hoe weet ik of mijn moederbord in me kast gaat passen, en dan bedoel ik vooral de aansluitingen aan de achterkant.

Geplaatst door JesseAMD
nog ff een vraag, hoe weet ik of mijn moederbord in me kast gaat passen, en dan bedoel ik vooral de aansluitingen aan de achterkant.
Meestal wordt er een plaatje meegeleverd voor de aansluitingen op de achterkant.
Deze kan je dan verwisselen met degene die in de kast zit.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan