nieuw systeem bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wenjon

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
Hallo allemaal,

na veel rondkijken wil ik de volgende zaken aanschaffen om zelf een nieuw systeem te bouwen, ik wil graag weten of dit allemaal compatible is, ben ik iets vergeten, is iets overbodig, en alle andere tips zijn uiteraard ook welkom! Ik denk trouwens dat ik nog lekker windows XP blijf gebruiken voorlopig........

Behuizing: Cooler Master Cosmos 1000
Mobo: Asus P5K premium of deluxe
CPU: Inter Core 2 Duo E8400
Voeding: Cooler Master RP-650
Geheugen: Corsair QUAD2x4096-8500C5DF 4GB (4 x 1GB)
Video: Sapphire HD3870
Audio: Creative X-Fi xtreme music
Fancontroller: Zalman ZM-MFC1
HD: WD raptor WD360ADFD, 36GB 10000 rpm

Ben benieuwd naar jullie deskundige oordeel ;)

Prima machine. Die harde schijf is wel razendsnel met zijn 10000rpm maar is 36 gb niet te weinig?

En die XP is dan de 64 bits versie natuurlijk. Want de 32 bits versie kan hooguit 3 gb geheugen aan

Ron

Laatst bewerkt:
thnx :)

wil dat schijfje van 36GB alleen gebruiken voor windows etc, heb gehoord dat je dan beter een kleine maar wel snelle HD kunt gebruiken. Of is dat niet zo?

Ha, veel meer dan windows past daar tegenwoordig ook niet meer op :p:p

36 Gb is echt veeeeeel te weinig hoor. Minstens 150 GB raad ik je aan wil je wat kunnen doen en opslaan.

minstens 150GB, snap ik.......ik heb al 2,5TB aan schijven vandaar dat ik ook zo´n megatower wil. Die van 10000rpm is niet voor opslag bedoeld!

Okay, als aleen je OS erop komt te staan dan is het geen probleem verder.

Had ik niet begrepen uit je verhaal, excuses!

Wat is je budget?

En ik zelf zou voor een andere mobo gaan.

budget is niet zo belangrijk, dit bij elkaar ligt al op minimaal 1200 euries maar zal heus wel meer worden. Krijg toch een vette bonus. En mn enige hobby mag best wat kosten als ik daar weer jaren mee vooruit kan ;)
Wat zou je voor mobo kiezen dan? En waarom?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan