Nieuw systeem budget 400 á 500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Kan iemand mij adviseren bij de aanschaf van een nieuw systeem, en welk merk (type) componenten / processor / moederbord:

Het dient iig aan de volgende punten te voldoen:

- Moederbord (Asus, MSI)
- Hdd minimaal 1Tb
- Minimaal 4Gb geheugen
- Videokaart minimaal 512Mb
- Processor (liefst Quad Core) welke is het beste ?? (intel of AMD)
- DVD Dual layer brander

Excl. besturingssysteem

De pc is nodig voor dagelijks gebruik zoals tekstverwerking, bewerken foto's, downloaden. (niet voor gaming)
Budget 400 á 500 euro

Eventueel een goede tip waar een leuke aanbieding zoals hierboven beschreven te koop is ??
Er worden nl zoveel pc's aangeboden dat ik door de bomen het bos niet meer zie...

Bij voorbaat dank voor uw advies !!!

zmi0dh.png

Dat is met een quad core van AMD, die ruim geschikt is voor wat je met de PC wilt doen. Een quad core van intel (de i5 750) is wel wat sneller, maar als ik het systeem met die processor bij dezelfde webwinkel samenstel valt de prijs ongeveer 70 euro hoger uit en voor wat jij ermee wilt doen zorgt het niet voor significant prestatieverschil.

Verder onder andere 4GB 1333 intern geheugen, asus moederbord, redelijke videokaart en goede harde schijf van 1 TB.

Daarnaast zit er ook assemblage bij. Als je het systeem zelf in elkaar wilt zetten ben je 39 euro goedkoper uit.

Laatst bewerkt:
daar zou ik 500w voeding van maken
400w is niet genoeg ben ik bang
en die graka is niks maarjah dat maakt niet echt uit je gaat tog niet gamen

tog zou ik het anders doen ik zou dual core nemen quad core is onnodig als je alleen maar gaat text verwerken en en fotos bewerken
tenzij je hele zware rendering gaat doen

budgetpc2.jpg

EDIT pc bij gewerkt

Laatst bewerkt:
daar zou ik 500w voeding van maken
400w is niet genoeg ben ik bang
Nee hoor. Nvidia geeft zelfs aan dat 300Watt genoeg is bij die graka en een niet zwaar overgeklokte 945 met 240 zal nooit in de buurt van de 400Watt komen. Bovendien is Corsair een kwaliteits A merk wat betreft voedingen.
en die graka is niks maarjah dat maakt niet echt uit je gaat tog niet gamen

tog zou ik het anders doen ik zou dual core nemen quad core is onnodig als je alleen maar gaat text verwerken en en fotos bewerken
tenzij je hele zware rendering gaat doen

budgetpc2.jpg

EDIT pc bij gewerkt
TS wilt graag een quad core en een quad core lijkt me wat toekomstbestendiger. Bovendien selecteer je 1066 geheugen terwijl 1333 inmiddels de standaard en iets goedkoper is.

Edit:
Ik zou zeker die harde schijf afraden. Jij kiest namelijk voor de HD103SI.
Dat is een 5400 schijf en is een stuk langzamer dan de door mij geselecteerde 103SJ
Zie onder andere hier:
http://www.harddrivebenchmark.net/hdd_lookup.php?cpu=SAMSUNG+HD103SI
De door mij geselecteerde harde schijf heeft zelfs een hardware.info award:
http://nl.hardware.info/productinfo/71734/samsung-spinpoint-f3-1tb
Als je ongeveer 2 euro wilt besparen zou ik dat dus zeker niet doen op de harde schijf.

Laatst bewerkt:
ik vind het overkill voor een pc die alleen tekst verwerkt en fotos bewerkt
dat zal hij over 2 jaar nogsteeds kunnen doen met dezelfde specs

ik dacht dat ik de dezelfde HDD had aangeslagen als jij
besparen op de HDD was ik niet van plan te doen!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie adviezen !!!

Ik heb e.e.a. uit jullie adviezen opgeschreven en ben ook eens een computerwinkel binnengestapt om te kijken wat een beetje in de buurt komt van wat jullie adviseren. Nu zag ik dit systeem staan voor ongeveer 550 euri's:

Advanced Power Asus Viper 800
Model Asus Barebone V6-P5G31E behuizing
Processor Intel Core 2 Quad Q8300 - 4 x 2,50 GHz - 4 MB L2-cache
RAM 4 GB DDR2 800 MHz
Harde schijf 1TB - SATA - 7200rpm - 32MB
Optische opslag DVD±R/RW Dual layer
Graphics controller MSI Radeon HD5450 1GB DDR3 PCI-E
Kaartlezer Apacer geheugenkaartlezer
Systeem is exclusief besturingssysteem, monitor, toetsenbord en muis

incl. 2 jaar garantie

Dit betreft dus een systeem uit een computerwinkel en niet van internet. (wat handig kan zijn i.v.m. garantie)

Wat vinden jullie ???

Bij voorbaat bedankt voor jullie reactie !!!

Laatst bewerkt:
garantie heb je zoiezo als je assemblage bij een computer winkel hebt
dus daar hoef je geen zorgen voor te hebben
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-000643
lees maar je krijgt 2 jaar garantie bij een assemblage

die pc is wel okey alleen zul je kwa upgraden vast gaan zitten omdat de Core 2 Duo/ Quad series geen nieuwe processoren krijgen
als je een lang durige computer wilt raad ik je tog aan om voor een AM3 cpu of Core I5/I7 te gaan

en met die kaart zul je alleen tekst verwerken en lichte foto bewerking kunnen doen

de pc die ik bij elkaar heb samen gesteld is beter

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie adviezen !!!

Ik heb e.e.a. uit jullie adviezen opgeschreven en ben ook eens een computerwinkel binnengestapt om te kijken wat een beetje in de buurt komt van wat jullie adviseren. Nu zag ik dit systeem staan voor ongeveer 550 euri's:

Advanced Power Asus Viper 800
Model Asus Barebone V6-P5G31E behuizing
Processor Intel Core 2 Quad Q8300 - 4 x 2,50 GHz - 4 MB L2-cache
RAM 4 GB DDR2 800 MHz
Harde schijf 1TB - SATA - 7200rpm - 32MB
Optische opslag DVD±R/RW Dual layer
Graphics controller MSI Radeon HD5450 1GB DDR3 PCI-E
Kaartlezer Apacer geheugenkaartlezer
Systeem is exclusief besturingssysteem, monitor, toetsenbord en muis

incl. 2 jaar garantie

Dit betreft dus een systeem uit een computerwinkel en niet van internet. (wat handig kan zijn i.v.m. garantie)

Wat vinden jullie ???

Bij voorbaat bedankt voor jullie reactie !!!
Dat systeem is meer dan geschikt voor jouw doeleinden. Deze quad core is in bepaalde taken sneller dan de dual core die in de samenstelling van Firestorm staat. Over de videokaart hoef je, je ook geen zorgen te maken. De GT 240 en de HD 5450 zijn beiden geen kaarten voor zware games, maar zijn wel geschikt voor jouw doeleinden. Ook als je af en toe een full HD film wilt bekijken is bovenstaande PC meer dan genoeg. 7200 harde schijf en kaartlezer zijn natuurlijk ook mooi meegenomen. Ik ben zelf geen fan van kant en klare PC's, maar als je liever een PC kant en klaar uit de winkel koopt is dit wat mij betreft voor jouw vereisten geen slechte PC.

Laatst bewerkt:
Dat systeem is meer dan geschikt voor jouw doeleinden. Deze quad core is in bepaalde taken sneller dan de dual core die in de samenstelling van Firestorm staat. Over de videokaart hoef je, je ook geen zorgen te maken. De GT 240 en de HD 5450 zijn beiden geen kaarten voor zware games, maar zijn wel geschikt voor jouw doeleinden. Ook als je af en toe een full HD film wilt bekijken is bovenstaande PC meer dan genoeg. 7200 harde schijf en kaartlezer zijn natuurlijk ook mooi meegenomen. Ik ben zelf geen fan van kant en klare PC's, maar als je liever een PC kant en klaar uit de winkel koopt is dit wat mij betreft voor jouw vereisten geen slechte PC.

Bedankt voor jou reactie Springstof !!!

Ben blij dat je er positief over bent, en hoop dat ik hier een aantal jaren plezier van ga hebben.

In de winkel zeiden ze dat voor de toekomst een uitbreiding / hardware upgrade in dit systeem ook goed mogelijk is om mee te kunnen als ik eens wat spellen zou willen gaan spelen. (dit t.o.v. bv. een dual core machine)

Ik denk dan ook dat ik overga tot aanschaf van dat systeem.

Nogmaals hartelijk dank voor je (jullie) advies !!

Bedankt voor jou reactie Springstof !!!

Ben blij dat je er positief over bent, en hoop dat ik hier een aantal jaren plezier van ga hebben.

In de winkel zeiden ze dat voor de toekomst een uitbreiding / hardware upgrade in dit systeem ook goed mogelijk is om mee te kunnen als ik eens wat spellen zou willen gaan spelen. (dit t.o.v. bv. een dual core machine)

Ik denk dan ook dat ik overga tot aanschaf van dat systeem.

Nogmaals hartelijk dank voor je (jullie) advies !!
Graag gedaan! Dat klopt zo ongeveer wel, want quad core is over het algemeen beter geschikt als je wilt uitbreiden. Of het systeem echt makkelijk geschikt kan maken om te gamen hangt vooral af van de voeding, die er in zit. De meeste grafische kaarten, die geschikt zijn voor games, hebben minimaal een voeding van 400 a 450 Watt nodig. Verder is het een systeem van 1 generatie terug. Ik had voor je gekeken in de pricewatch van tweakers.net en daar zag ik dat systemen met de nieuwe generatie quad cores van Intel (i5 750) pas vanaf ongeveer 750 a 700 euro kan krijgen. Voor zover ik weet vind je voor 550 in de winkel geen systeem met een quad core, 1TB 7200 harde schijf, 4GB geheugen en losse videokaart van de nieuwste generatie. Dat neemt niet weg, dat het systeem dat de winkel jou heeft aangeboden, een Q8300 processor heeft en dat is een processor, die het nog altijd goed doet, soms sneller is dan dual cores van de niuewste generatie, nog altijd minmaal 140 euro kost als je hem lost zou kopen en voor jouw doeleinden meer dan genoeg is.

Laatst bewerkt:
ik weet niet waar jij het over hebt hoor maar de nieuwste generatie dual/quad core cpu kosten rond de 80/100 euro
kijk maar naar de phenom ii series

ik wil niet de boe man spelen maar als jij spelletjes wilt gaan spelen met dat systeem zit je niet goed de HD5450 is geen kaart om me te gamen

Laatst bewerkt:
ik weet niet waar jij het over hebt hoor maar de nieuwste generatie dual/quad core cpu kosten rond de 80/100 euro
kijk maar naar de phenom ii series
Ik had het uiteraad over een compleet systeem met intel i5 750 quad, dat rond de 750 a 700 euro zit als je het in de winkel koopt. De prijs van een nieuwste generatie processoren hoef je me uiteraard niet te vertellen, aangezien ik in dit topic al een systeem heb samengesteld met een phenom ii quad. Die 140 euro had uiteraard geen betrekking op de winkelwaarde van de nieuwste generatie processoren, maar als je goed leest is ook dat duidelijk.

ik wil niet de boe man spelen maar als jij spelletjes wilt gaan spelen met dat systeem zit je niet goed de HD5450 is geen kaart om me te gamen
Niemand beweert in dit topic dat je goed kan gamen met de 5450. Sterker nog er is expliciet gemeld dat je niet goed kan gamen met de 5450 en er wordt zelfs advies gegeven over de voeding in verband met een upgrade in de toekomst naar een videokaart, waar je wel op kan gamen. Lees het eventueel nog een keer na. Dat lijkt me namelijk nogal handig als je TS van advies wilt voorzien en niet voor verwarring wilt zorgen. Dit raakt zo kant noch wal.

@Mark19
Dell heeft wel een i5 750 quad van de niuewste generatie voor 650 euro inclusief Windows 7, toetsenbord en muis... Die zou je eventueel ook kunnen overwegen. Aan de andere kant is hij wel aardig boven je budget en ga je bij jouw gebruik niet echt veel verschil merken. Mocht je toch intresse hebben:
http://www1.euro.dell.com/content/t...n-580-d005835-deals?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Laatst bewerkt:
Ik had het uiteraad over een compleet systeem met intel i5 750 quad, dat rond de 750 a 700 euro zit als je het in de winkel koopt. De prijs van een nieuwste generatie processoren hoef je me uiteraard niet te vertellen, aangezien ik in dit topic al een systeem heb samengesteld met een phenom ii quad. Die 140 euro had uiteraard geen betrekking op de winkelwaarde van de nieuwste generatie processoren, maar als je goed leest is ook dat duidelijk.

Niemand beweert in dit topic dat je goed kan gamen met de 5450. Sterker nog er is expliciet gemeld dat je niet goed kan gamen met de 5450 en er wordt zelfs advies gegeven over de voeding in verband met een upgrade in de toekomst naar een videokaart, waar je wel op kan gamen. Lees het eventueel nog een keer na. Dat lijkt me namelijk nogal handig als je TS van advies wilt voorzien en niet voor verwarring wilt zorgen. Dit raakt zo kant noch wal.

@Mark19
Dell heeft wel een i5 750 quad van de niuewste generatie voor 650 euro inclusief Windows 7, toetsenbord en muis... Die zou je eventueel ook kunnen overwegen. Aan de andere kant is hij wel aardig boven je budget en ga je bij jouw gebruik niet echt veel verschil merken. Mocht je toch intresse hebben:
http://www1.euro.dell.com/content/t...n-580-d005835-deals?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Om e.e.a. nog even te verduidelijken. In de computershop hebben ze me verteld dat de 5450 videokaart inderdaad niet geschokt is voor zware games, maar dat is nu ook niet de bedoeling. Over 1 á 2 jaar zou het wel mogelijk zijn er een wat zwaardere kaart in te zetten en dat zou de voeding aan moeten kunnen volgens hen. Ik meende dat ze zeiden dat er een voeding van 400W in zit dus ook dat zou moeten lukken. En ja Springstof, Dell heeft volgens mijn collega ook blijkbaar een systeem wat ongeveer vergelijkbaar is met deze. Zoals jij al aan gaf de i5 750 quad, maar Dell heeft voor mij ook weer wat nadelen. Maar ik heb het systeem vanmiddag meteen nadat ik jou de mail had gestuurd, besteld. Ik houd jullie nog wel op de hoogte. Kan hem morgenmiddag al ophalen... :thumb:

Bedankt voor je advies Jobbes, maar ik heb vanmiddag het systeem wat ik aangaf al besteld.
Is het systeem wat jij adviseert dan zoveel beter / sneller of is alleen de prijs gunstiger ??

Wat ik wel een voordeel vindt is dat de computershop waar ik mijn systeem nu besteld heb 2 jaar garantie geeft en een eigen TD heeft die het systeem in vrij korte tijd weer aan de praat helpen. Dus niks opsturen en lange wachttijden. Is in mijn ogen overigens ook wel wat waard. Maar ben toch benieuwd naar jou reactie hoe jou advies t.o.v. mijn gekozen pc presteert ??

Alvast bedankt voor je reactie !!!

Om e.e.a. nog even te verduidelijken. In de computershop hebben ze me verteld dat de 5450 videokaart inderdaad niet geschokt is voor zware games, maar dat is nu ook niet de bedoeling. Over 1 á 2 jaar zou het wel mogelijk zijn er een wat zwaardere kaart in te zetten en dat zou de voeding aan moeten kunnen volgens hen. Ik meende dat ze zeiden dat er een voeding van 400W in zit dus ook dat zou moeten lukken. En ja Springstof, Dell heeft volgens mijn collega ook blijkbaar een systeem wat ongeveer vergelijkbaar is met deze. Zoals jij al aan gaf de i5 750 quad, maar Dell heeft voor mij ook weer wat nadelen. Maar ik heb het systeem vanmiddag meteen nadat ik jou de mail had gestuurd, besteld. Ik houd jullie nog wel op de hoogte. Kan hem morgenmiddag al ophalen... :thumb:

In elk geval veel plezier ermee.
Het systeem dat Jobbes heeft samengesteld is vergelijkbaar met het systeem, dat ik voor 533 euro had samengesteld en dus wat sneller dan het systeem, dat je nu hebt gekocht. Het systeem van Jobbes moet je echter zelf in elkaar zetten en daarbij heb je geen garantie op de totale PC, maar op alle onderdelen afzonderlijk. Als je wilt dat de webshop de PC voor je in elkaar zet komt daar nog ongeveer 59 euro bij en daarbij krijg je 1 jaar garantie. Je kan daar ook kiezen voor 2 jaar garantie (inclusief het in elkaar zetten) op de totale PC en dat komt op ongeveer 85 extra. Dat is dus bij 4launch, waar o.a. ik het systeem met phenom ii quad core voor je had samengesteld, wat goedkoper...

Bij welke computershop heb je overigens de PC besteld?

Laatst bewerkt:
Alleen de grafische kaart is beter in mijn samengestelde pc dan die jij hebt gekocht.

In elk geval veel plezier ermee.
Het systeem dat Jobbes heeft samengesteld is vergelijkbaar met het systeem, dat ik voor 533 euro had samengesteld en dus wat sneller dan het systeem, dat je nu hebt gekocht. Het systeem van Jobbes moet je echter zelf in elkaar zetten en daarbij heb je geen garantie op de totale PC, maar op alle onderdelen afzonderlijk. Als je wilt dat de webshop de PC voor je in elkaar zet komt daar nog ongeveer 59 euro bij en daarbij krijg je 1 jaar garantie. Je kan daar ook kiezen voor 2 jaar garantie (inclusief het in elkaar zetten) op de totale PC en dat komt op ongeveer 85 extra. Dat is dus bij 4launch, waar o.a. ik het systeem met phenom ii quad core voor je had samengesteld, wat goedkoper...

Bij welke computershop heb je overigens de PC besteld?

Hey Springstof,

Dus uiteindelijk zijn de verschillen nihil.. qua prijs dan en is het systeem wat jij adviseerde ietsje sneller.. maar denk dat mijn systeem ook ruimschoots aan mijn verwachtingen gaat voldoen.. :d

Ik heb het systeem besteld bij Computerland. Ik had al wat ervaring met de goede service bij hen en de jongens achter de balie weten wel van wanten als er problemen optreden met de pc en je met je handen in het haar zit.
Ben ook bij bv. Dynabyte binnengelopen en gekeken of zij dit systeem ook verkochten, maar daar was ie duurder met een hd van 640Gb en simpelere videokaart.

Ik heb hem nu dus besteld incl een wireless LAN desktop printer van HP (de 4580) en een toetsenbord en optical mouse van Microsoft voor 640 euri's.

Dus een complete set voor het normale tot iets zwaardere computerwerk waar ik weer jaren mee vooruit kan en voor een mooie prijs. Denk (jullie reacties te lezen) zo'n beetje dé pc (buiten de gamers) voor de standaard computergebruiker die ook wat ruimte voor de toekomst wil, of heb ik dat verkeerd...??

Heb overigens ook nog gedacht ff te wachten op zo'n Medion systeem van de Aldi maar heb daar de laatste tijd alleen maar negatieve dingen over gehoord dus denk dat de kwaliteit een beetje terug loopt. (Overigens wel vaak heel snelle machines.) Hoop dat ik kwalitatief (qua merken) nu toch iets beter aangaschaft heb.

Nogmaals bedankt !!

Laatst bewerkt:
Hey Springstof,

Dus uiteindelijk zijn de verschillen nihil.. qua prijs dan en is het systeem wat jij adviseerde ietsje sneller.. maar denk dat mijn systeem ook ruimschoots aan mijn verwachtingen gaat voldoen.. :d

Ik heb het systeem besteld bij Computerland. Ik kreeg had al wat ervaring met de goede service bij hen en de jongens achter de balie weten wel van wanten als er problemen optreden met de pc en je met je handen in het haar zit.
Ben ook bij bv. Dynabyte binnengelopen en gekeken of zij dit systeem ook verkochten, maar daar was ie duurder met een hd van 640Gb en simpelere videokaart.

Ik heb hem nu dus besteld incl een wireless LAN desktop printer van HP (de 4580) en een toetsenbord en optical mouse van Microsoft voor 640 euri's.

Dus een complete set voor het normale tot iets zwaardere computerwerk waar ik weer jaren mee vooruit kan en voor een mooie prijs. Denk (jullie reacties te lezen) zo'n beetje dé pc (buiten de gamers) voor de standaard computergebruiker die ook wat ruimte voor de toekomst wil, of heb ik dat verkeerd...??

Heb overigens ook nog gedacht ff te wachten op zo'n Medion systeem van de Aldi maar heb daar de laatste tijd alleen maar negatieve dingen over gehoord dus denk dat de kwaliteit een beetje terug loopt. (Overigens wel vaak heel snelle machines.) Hoop dat ik kwalitatief (qua merken) nu toch iets beter aangaschaft heb.

Nogmaals bedankt !!
Je kan inderdaad rustig weer voorruit, zolang je niet uitgebreide games gaat spelen :D
Als je voor een hoge prijs wilt gaan, moet je indd Dynabyte inlopen... Die zijn echt heel duur.
Je hebt inderdaad kwa merken hele goede hardware en je zal er niet tot weinig problemen mee gaan hebben (je kan natuurlijk nooit nooit zeggen XD)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan