Nieuw systeem draait niet volle toeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeggen zowel BIOS als Windows (Vista?) hetzelfde over de snelheid?
Zoja: Gebruik eens een extern meetprogramma zoals Aida of Everest. Zij kunnen vaak de daadwerkelijke kloksnelheid onderscheiden van de originele kloksnelheid.

Het zal onmgetwijfeld te maken hebben met de instelling van de FSB op je moederbord, goed even de handleiding doorlezen hoe deze in te stellen!

Mijn moederbord is een geupgrade P5LD2-X dus heeft nu een FSB van 1333 MHZ maar er zit een oudere bioschip in die van de P5LD2-X
dus kan die maar tot 1066 Mhz dus vandaar denk ik, op de doos zijn ook stikkers met /1333 opgeplakt ziet er net echt uit maar als je voelt voel je dat t een stikker is, ik stuur m`n systeem terug naar azerty en hun kijken wat er te doen aan is en desnoods nieuw moederbord die wel goed is,,,,.

hij draait nu op 2x 1066Mhz staat in bios en hoort waarschijnlijk 2x1333 Mhz want dan zou die dus wel kloppen

Met everest geeft die dit aan waar ik dus ook al niet alles meer van snap:(
[smallimg]http://www.plaatjesupload.nl/img20/1190893294-640.png[/smallimg]
Klikbaar.

en hier geeft die wel weer 2.13 Ghz aan

[smallimg]http://www.plaatjesupload.nl/img20/1190893503-070.png[/smallimg]
Klikbaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

Ik zou eerst even controleren of de FSB is ingesteld op 333 Mhz. !

Overzicht geeft bij Everest weer wat er zoal in je kast zit; overclock geeft de daadwerkelijke instellingen weer.

Als je dat gedaan hebt hoor ik je graag terug.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Ik zou eerst even controleren of de FSB is ingesteld op 333 Mhz. !

Overzicht geeft bij Everest weer wat er zoal in je kast zit; overclock geeft de daadwerkelijke instellingen weer.

Als je dat gedaan hebt hoor ik je graag terug.

Greetz,

Harry.

okee daqt in everest klopt inderdaad,, als die iets moet laden dan schiet de multiplier op 8 en is de snelheid2.13 Ghz,, maar nog steeds
in bios staat FSB op 1066 ? ik kan dit niet aanpassen,, ik kan alleen de multiplier op 6/7 of 8 zetten ik heb aantal foto`s gemaakt mischien dat je eruit komt,,,

EDIT: ik kan dus nergens vinden over 333 Mhz? ik ben deze bios setup niet gewent ik had zo`n andere bios phoenix bios ofzoiets maar daar kon ik dat wel:O
en ehhm nog 1 ding, als ik bios update wil doen krijg ik dit:
1190897673-750.jpg

Dit was net toen ik een map openede van 4 GB ongeveer en dat moest die laden dus schoot die op 8 precies toen heb ik prnt screen gemaakt want als die klaar met laden is word die weer 6x

[smallimg]http://www.plaatjesupload.nl/img20/1190897040-220.png[/smallimg]
Klikbaar.

Hier geeft die dus ook aan 2.13 Ghz en count 2 cores zal dat wel voor staan,,,

[smallimg]http://www.plaatjesupload.nl/img20/1190897408-580.jpg[/smallimg]
Klikbaar.

en hier een foto van bios,,,

[smallimg]http://www.plaatjesupload.nl/img20/1190897486-620.jpg[/smallimg]
Klikbaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ding draait op een FSB van 1333, althans, dat zou hij moeten draaien.
Loop de instellingen van de bios na, zoals @Harrie Snor dat ook al aangaf.

Dat ding draait op een FSB van 1333, althans, dat zou hij moeten draaien.
Loop de instellingen van de bios na, zoals @Harrie Snor dat ook al aangaf.

ik kan hem nergens hoger zetten, iedergeval dat ik kan vinden!
daarom dat ik ook dacht en iemand anders ook dat er nog een bios chip van de oude erop zit en niet van de geupgrade versie. aangezien ik met de cdrom die erbij zit geen bios setup kan doen omdat die niet goed was ofzo en op internet de bios update voor de moederbord ook niet,,,:S
want de gewone versie van moederbord heeft een FSB 1066 en de upgrade versie ofzo heb ik ! die heeft 1333 FSB maar als de bioschip van de oude erop zit ja dan zou die inderdaad deze fout geven?
dus ik denk dat het daarmee te maken heeft

in de handleiding staat ook

This motherboard is an upgraded version of P5LD2-X with FSB OC 1333 suport.

Laatst bewerkt:
Je hebt 2 uitvoeringen, P5LD2-X en de P5LD2-X/1333 , je hebt dus de tweede?

Dan is het vreemd dat je bij de eerste de CPU wel kan tweaken en bij de 2e niet, kan niets in de manual erover vinden.:confused:

Bel die gasten waar dat bord vandaan komt eens op.

Je hebt 2 uitvoeringen, P5LD2-X en de P5LD2-X/1333 , je hebt dus de tweede?

Dan is het vreemd dat je bij de eerste de CPU wel kan tweaken en bij de 2e niet, kan niets in de manual erover vinden.:confused:

Bel die gasten waar dat bord vandaan komt eens op.

oow sorry al gevonden,,, cpu configuration stond op auto,, heb ik op manual gezet en toen stond FSB op 333 dus heb opgeslagen en restart en ja hoor!!! 2.66 GHZ:D:D:D:D::DD
DANKJULLIEEEE :D:D:D:D

Dat staat wel in de manual van de eerste maar niet in de tweede.:confused:

Mooi dat het werkt.

Dat staat wel in de manual van de eerste maar niet in de tweede.:confused:

Mooi dat het werkt.

maar zoals ik eerder zei, zit waarschijnlijk de chip van de 1e versie erin omdat bios update het niet doet;) mgoed zolang pc goed draait is dat ookniet nodig,, deze bios is nog recent van 2007 dus:)

Meestal zie je het ook wel aan de belijning van de kaders. Die springen er bij een te grote afbeelding helemaal uit, vergeleken met de rest. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan