Nieuw systeem, Games & VMachines

Status
Niet open voor verdere reacties.

estgoth

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Beste

Ik moet een nieuw systeem aanschaffen voor games te spelen in mijn vrije tijd, maar ook voor sharepoint server om development te doen en meerdere instanties van windows server 2008 r2 in virtual machines te draaien.

Ik heb al een systeem in gedachten dat ik van plan ben om zelf in elkaar te steken.

Systeem

Ik zit met een dilemma tussen een 60gb SSD of een 120gb SSD. Wat raden jullie mij aan ?

Daarnaast zijn alle bedenkingen en aanraders welkom.

Dat is een beetje afhankelijk of je VM's toegang moeten hebben tot de SSD. Ik draai een gelijkaardig systeem, maar draai mijn VM's vanaf een normale HD partitie. Ik gebruik een 4 gig ramdrive die wel opstart vanaf de SSD voor mijn temp en swap files. Dit alles past netjes in ongeveer 45gig.

128G SSd's zijn wel weer wat sneller dan de 60gig. Ik ben zelf geen fan van de agility serie, omdat de controller bij bosjes het loodje lijkt te leggen. Mogelijk zijn er tegenwoordig nieuwere releases die wat beter zijn.

Ik zou ook aanreden om naar de H68 moederborden te kijken. In principe is de P67 serie vervangen door dit nieuwe bord. De voeding is ook redelijk over-gedimensioneerd. Tenzij je verwacht binnenkort SLI te gaan draaien wordt dit echt overkill, vooral met de toekomstige videokaarten die lang niet zoveel vermogen vergen.

Een z68 moederbord is net weer iets duurder en ik heb geen baat bij een caching-ssd, ook maakt het voor mij niet uit dat de onboard gpu aangesproken wordt bij 2D applicaties.

Daarnaast snap ik wel uw logica achter de 128 gb SSD, vandaar mijn dilemma voor prijs/kwaliteit. Mijn vm's zullen geen toegang hebben op mijn SSD. Een kennis van mij heeft ook de vertex 3 agility en is uitermate tevreden

Als ik zie dat de 560ti de next-gen games niet kan draaien ben ik van plan om in de toekomst sli te doen.

Als je dan toch voor een SSD kiest, neem dan een Crucial M4 128GB. De OCZ SSD's zijn te onbetrouwbaar (grote schommelingen in prestaties, DOA's en andere defecten), de Crucial SSD's hebben een betere staat van dienst en zijn nog betaalbaar ook. En hij is laatst nog heel goed getest door Tweakers.net. http://tweakers.net/reviews/2284/crucial-m4-koning-onder-de-ssds.html

Voor de rest ziet het er goed uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan