Nieuw systeem geassembleerd - geen Bios/POST

Status
Niet open voor verdere reacties.

vatoolol

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Beste lezers,

Gisteren compleet nieuw systeem binnen gekregen van Alternate, dit gelijk in elkaar geassembleerd. Verder is dit niet de eerste keer dat ik zelf een PC bouw maar deze keer stuitte ik op iets merkwaardigs.

Na het aanzetten van de machine startte deze correct op en bleef deze correct booten, de optische drive met MS Windows 7 erin ging ook sneller draaien.
Het probleem is alleen dat er geen beeld wordt weergegeven op mijn scherm waardoor ik dus niet kan concluderen of er een POST wordt uitgevoerd, of dat de BIOS geladen wordt.

De systeemspecificaties zijn als volgt:

Moederbord: MSI P43-C51, P43,Socket-775,DDR3, ATX,1xPCI-Ex(2.0)x16, ICH10, Gblan
PSU: Corsair VX 450W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin PCIe, 6x SATA, 120mm
Geheugen: Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1066 Kit
CPU: Intel Core™ 2 Quad Q9550 2.83GHz
Videokaart: Asus EAH4550/DI/512MD3(LP)

Meer informatie over de videokaart: De EAH4550/DI/512MD3(LP) van Asus is gebaseerd op de ATI Radeon HD4550 Chip en beschikt over 512 MB GDDR3 Geheugen dat via een 64 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 600 MHz en het geheugen een snelheid van 1450 MHz.

Verder gewoon een simpele Samsung SATA-HDD en een Samsing DVD-reader.

Ik kom er verder echt niet uit, dus bij deze jullie deskundige hulp gevraagd..alvast bedankt voor de moeite.

:thumb:

Laatst bewerkt:
4-pins voeding ook op moederbord aangesloten?
pci-e voeding op videokaart aangesloten?

Doet je monitor helemaal niets?
En zonder ***lig te willen doen; is de verbinding monitor <=> computer goed aangesloten?

Ron

Laatst bewerkt:
Hoi !

Geen bios-beeps (bij aangesloten mobo-speaker) ?

Als alle aansluitingen correct zijn (zie post @mrmusic), alles van het mobo verwijderen behalve CPU-koeler en CPU, en opnieuw booten.

Geen beeps ?

Dan is er iets ernstig mis met de plaatsing van CPU, (koelpasta) of mobo corrupt.(afstandsbusjes)

Greetz,

Harry.

mrmusic antwoord

@mrmusic: Ik heb de 4pins ATX stekker aangesloten op het moederbord samen met de 24pins. Verder over een voeding voor deze PCIe kaart, ben ik er bijna van overtuigt dat deze kaart geen voeding nodig heeft. Concludeert u hier hier zelf:http://www.alternate.nl/html/product/details.html?showTecData=true&cmd=showTecData&artno=JBXVUG

@HarrySnor: Nee geen Biosbeeps, hoewel ik er niet zeker van ben of de biosspeakers werkzaam/aangesloten zijn. Enig idee hoe dit uit te sluiten?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Correct: kaart heeft geen externe voeding nodig !

Daar ligt dus je probleem niet.

Greetz,

Harry.

@Harro Snor: Hoe kan ik controleren of de mobobeeps werken?

En ik heb zojuist de CPU-koeler verwijderd en even de CPU bekeken en even los gehaald, maar ik ben er werkelijkwaar 100% van overtuigt dat deze correct geplaatst is. Thermal-paste is ook netjes verdeeld en zit correct.

Laatst bewerkt:
Hoi!

Mogelijk zit er een soort klein speakertje op je mobo.

Zo niet, zit er in de buurt van de HDD-led-PowerButton etc. aansluitingen, een 4-polige aansluiting voor 'n speaker, waarvan je alleen de 2 buitenste pinnen gebruikt.

Bij een duurdere kast zit er soms een speaker ingebouwd, (Bij bijna al m'n Thermaltake's totnogtoe), is dat bij jou niet het geval en zit er ook geen geintegreerde speaker op je mobo zul je er even een speakertje aan moeten hangen.

Ik heb hier altijd een paar van die dingen liggen......

Kijk in de manual van het mobo, daar staat zeker het een en ander aangegeven.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan