Nieuw systeem gebouwd. Geen beeld met opstarten.:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjee96

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2011
Beste forumleden,

Onlangs nieuwe onderdelen besteld om een computer voor een vriend in elkaar te zetten.

Ik heb de volgende onderdelen:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...674365]=1&product[624217]=1&product[683522]=1

+ coolermaster 430 watt

Toen ik alles geïnstalleerd had en de pc aangezet had kreeg ik de volgende problemen:
-Cpu koeler(stock) Draait een rondje en valt dan uit (dit gebeurd 2 x achter elkaar) daarna gaat ie wel gewoon aan.(Draait op normale snelheid)
-Toetsenbord aangesloten (paarse plug) maar geeft geen reactie (lampjes knipperen niet)
-Scherm geeft geen beeld(Geeft wel aan dat de kabel er goed in zit, maar heeft geen signaal). Heb HDMI kabel in de videokaart gedaan en ook op de onboard moederbord aansluiting heb ik het geprobeerd. Beide zonder resultaat.

Wat heb ik al geprobeerd:
-Zonder videokaart
-Andere voeding
-Ander ram geheugen

Wie kan mij helpen ? Bij voorbaat dank !
Als je nog wat wilt weten vraag het gerust!

Laatst bewerkt:
Vraag verplaatst naar de juiste sectie, tevens werkt je link niet.
Aangezien de link niet werkt wordt het wat lastiger om een fout te lokaliseren als we niet weten welke hardware je hebt gebruikt.

Met de omschrijving die je nu geeft, klinkt het als een defect moederbord.

Hoi,

zou kunnen dat de bios update gedaan moet worden maar dan zal je hem naar de winkel moeten brengen want voor een bios update zal hij wel stabiel moeten draaien en dat doet hij zo te lezen niet.

Laatst bewerkt:
Ja, om een bios update te kunnen doen zou er dus een 'oude' haswell processor in moeten zodat ie kan draaien.

Ik kreeg op een andere forum de tip om het via usb te proberen.

Dus nieuwe bios (drivers/update) op usb stick te zetten en dan opstarten.
Kan dit gaan werken ? zonder beeld ? wat moet ik precies op mn usb stick hebben ?

http://www.asus.com/nl/Motherboards/...Desk_Download/

Ik zat zelf te denken om 'versie 0904' te downloaden , die geeft namelijk aan 4th gen Haswell Cpu's te supporten.

Verplaatst naar hardware overige, staat hier beter op zijn plaats.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan