Nieuw systeem, goed aangesloten, werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempjes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Ik heb vanmiddag de laatste onderdelen ontvangen van mijn nieuwe systeem. Ik heb em succesvol aangesloten, maar als ik er een scherm in plug, (via de DVI -> VGA converter die erbij geleverd was) en de computer aan doe, pingeld het ledje naar groen, (in het scherm) maar krijg ik verder geen beeld. Alles krijgt gewoon stroom, want alle fan's draaien, ledje onderaan het moederbord brand, maar meer dan dat gebeurt er niet.

Iemand een idee? Mijn systeem vind je hier: http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=101697

Ben inmiddels met TS ook al aan het puzzelen geweest.
Stroom is goed aangesloten, zowel 24-pins als extra 4 pins.
Op de videokaart 2 x 6 pins PCI-e aangesloten, alleen daarover nog een vraagje.
Uit de voeding komen voor de PCI-e 6+2 pins. Waar zijn die 2-pins voor?

Afstandbusjes zijn goed geplaatst, alle fans draaien en zijn goed aangesloten, ook de cpu.

Maar toen???

Nope, helemaal niks. het blijft simpelweg gewoon een zwart scherm. verandert niks.

Probeer eens de bios te resetten dmv back up batterij even omgedraaid in te steken (dus even verkeerd plaatsen) en dan weer gewoon plaatsen zoals het hoort, of mbv jumper methode indien aanwezig zie instructie boekje.

Lijkt erop dat je FSB niet goed staat. Heb dit zelf bij diverse MB gehad. Toen met opstarten na deze methode wel zicht op het scherm. Je kan ook mischien eens beginnen met 2 gig geheugen ipv 4.

Oke, samengevat :

Batterijtje er op de kop indoen, 1 bankje geheugen eruit.

eventjes maar en dan weer normaal plaatsen en ook de 220Vac steker ook even eruit doen tijdens deze handelingen!!

weet ik :) ik laat de komende 5 min de batterij eruit, dan telt het namelijk pas als een reset. Maar ehh.. Waarom een reset als ie nog nooit eerder aangeweest is?

Ik weet niet wat we nou gedaan hebben, maar aan gaan doet ie niet meer nu. Alles brand, maar zodra je het aanknopje indrukt gebeurt er niks :(

Ja dat zou je wel verwachten maar je weet niet of dit de meest standaard instelling is en dat is het nu wel.
Het kan natuurlijk ook nog aan de monitor liggen en dit kan je dan weer doen door er een andere aan te hangen.
Of mischien ligt het aande Grafische kaart deze dn weer uitwisselen met een ander.
De wisselingen doe je dan door de kaart op een ander werkend mobo te plaatsen. De monitor kan je van een werkende pc even aansluiten op de niet werkende syteem.
Of de monitor op een werkend systeem aansluiten.
Het geheugen is een soort gevoelsmatige handeling, niet geschoten is .....

Wordt vervelend,

Dus na de "reset bios" heb je nog minder aktiviteit?

Jup.. nu bijna niks meer. En dat terwijl de aanknop gewoon aangesloten is volgens het boekje.

Er brand slecht's 1 led op het moederbord (dus nog wel stroom) en het lichtje bij het knopje I/O achterop brand ook gewoon.

Ja dat zou je wel verwachten maar je weet niet of dit de meest standaard instelling is en dat is het nu wel.
Het kan natuurlijk ook nog aan de monitor liggen en dit kan je dan weer doen door er een andere aan te hangen.
Of mischien ligt het aande Grafische kaart deze dn weer uitwisselen met een ander.
De wisselingen doe je dan door de kaart op een ander werkend mobo te plaatsen. De monitor kan je van een werkende pc even aansluiten op de niet werkende syteem.
Of de monitor op een werkend systeem aansluiten.
Het geheugen is een soort gevoelsmatige handeling, niet geschoten is .....

Ik heb nu al 3 werkende schermen op het nieuwe systeem geprobeert, geen van allen geeft beeld. De videokaart uitwisselen naar een ander meoderbord word lastig, want deze comp heeft een AGP slot en niet een PCIe slot. En ik heb ook geen onboard videochipje anders had ik dat wel geprobeerd.

Schone start maken.

Probeer eens zonder harde schijven en zonder grafische kaart op te starten.
Als het goed is moeten er dan piepjes hoorbaar zijn bij het opstarten. deze piepjes zouden erop duiden dat er geen beeld kaart is.
Dus alle bij gestoken hardware eruit halen, alleen processor 1 geheugen bankje erinlaten zitten.

Nee hoor, gaat nog steeds niet aan. In het stroom, zonder scherm, geen dvd speler, 1 geheugen bankje, geen hardeschijf

Er zal waarschijnlijk toch wel een pc speakertje op zitten?

Op mobo kan je een pc speakertje plaatsen zie blz20 van snelle guide punt 1.8

Laatst bewerkt:
niet dat ik weet.

Ik denk dat het makkelijker voor ons allen is dat ik de pc naar de pc winkel breng, en daar even laat checken. Want ik snap er geen hol meer van.. Want aan gaat ie ook niet..

Ik heb steeds meer het vermoeden dat je grafische kaart niet goed aangesloten zit.
of moet je alle twee de poorten gebruiken dat weet ik ook niet.
Denk dat je de instructies van de grafische kaart even rustig moet door spitten!
Het is jammer dat ik je niet verder kan helpen.
Bij je moederbord zit ook een boekje wat de betekenis van de leds op je mobo beteken.
Hier kan je vrij zelfstandig een redelijke diagnose stellen.

Verder veel succes en laat nog eens weten wat erop deed/of probleem was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan