nieuw systeem: goede combi?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndreazZz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 okt 2009
Hallo,
Ik ben nu toe aan een nieuwe pc. Ik weet wat voor mobo, voeding en processor er in wil. Denken jullie dat dit goed is?
ASRock N68 GE3 UCC
Super Flower SF500P 12P
Phenom II x2 550
DDR3 RAM 4gb
msi 5670 1gb

Voeding heb ik gekozen n.a.v. het voedingen topic op Helpmij: klik
Op het internet las ik dat dit moederbord een slechte chipset heeft, omdat het oorspronkelijk een am2 mobo is. Klopt dit? En wat ondervind je hiervan?
Ook las ik dat het unlocken van 2 naar 4 cores bijna onmogelijk is. Weet iemand hoe groot de kans is dat je van 3 naar 4 cores kan?

Doel: ik wil deze pc vooral voor school gebruiken, maar ik wil wel af en toe games zoals gta IV kunnen spelen.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Weet niet wat je doel is met de pc maar waarom een 6600gt lijkt mij al wat verouderd.

Phenom II ????
er zijn ongeveer 30 verschillende Processor's die het type Phenom II gebruiken
de videokaart is zeer zwak voor de tijd van nu

het moederbord kan Phenom II X6 cpu aan (Hexacore)
het moederbord gebruikt Socket Am3
de voeding zet ik mijn vraagtekens bij

wat is het doel van deze setup?

Ja, die zat nog in mijn oude pc. Is eigenlijk alleen tijdelijk totdat ik het geld bij elkaar gesprokkeld heb om iets beters te kopen. Ik zal het wel veranderen in iets van 5670 o.i.d.
edit: zie aanpassingen.

Laatst bewerkt:
Die Phenom II X2 550 is met geluk te unlocken naar een X4 B50. Moet je wel een moederbord hebben die dit ondersteund.

Daar had ik al naar gezocht, en toen kwam dit moederbord als beste door de selectie. Maar de kans is dus dat het lukt.
Er is nu dus nog een vraag over:
Op het internet las ik dat dit moederbord een slechte chipset heeft, omdat het oorspronkelijk een am2 mobo is. Klopt dit? En wat ondervind je hiervan?

Zouden jullie hierop willen antwoorden?

Ok. Bedankt, maar 1 ding: het liefst wil ik het bij Afuture halen. Die is namelijk een paar kilometer van mijn huis. Ze hebben goede kwaliteit, service e.d. En het budget voor het mobo ligt onder de €50,-. Het spijt me dat ik dit niet eerder heb gezegd.
Zelf had ik al een selectie gemaakt met alle voor en nadelen van een aantal moederborden. Daaruit kwam dus dit moederbord, omdat het een goede 7.1 chip, core unlock ondersteuning, 1000mbit internet en 4 geheugenbanken heeft.

Laatst bewerkt:
http://www.afuture.nl/products/57454/7599-020R_MSI_770-C45.html

Heeft een AMD770 chipset, kan cores unlocken, 4 DIMM sloten, 1000mbit verbinding. 7.1 Chip, prima bordje dus.
En van 2 naar 4 cores gaan is niet echt onmogelijk hoor, zat verhalen van mensen die het gelukt is. De Phenom II X4 955 is overigens ook een goede keus met zijn prijs van 90 euro.

Laatst bewerkt:
Wat ik nog was vergeten te melden: het moet micro atx zijn, anders past het niet in mijn kast. Had 'm zelf ook al gezien, maar het is atx :'(

I.i.g. bedankt betreft het unlocken!

Wat is eigenlijk het probleem met de chipset? Is dat alleen voor video, of ook voor bijvoorbeeld de hdd's?

Laatst bewerkt:
MicroBTX is een omgekeerde versie van ATX kwalitatief is het beter alleen fabrikanten gebruiken het niet als standaard

Op de foto staat gewoon een µATX bord en op de ASUS website ook. Ik denk dat het gewoon een µATX bordje is.

Maar als ik niet van plan ben te gaan overclocken is het wel goed? En ik ben nog verder gaan zoeken, maar onder de €55,- kan ik geen vergelijkbare vinden, want ik wil eigenlijk wel graag een onboard 7.1 kaart hebben en hij mag niet breder zijn dan 22cm, gezien de ruimte. Usb 3.0 is niet echt nodig, aangezien dat nog (lang) niet de standaard is. En als liefste moet hij ook cpu cores kunnen unlocken.

Laatst bewerkt:
Die optie die ik aandroeg lijkt mij de beste, ook nog klaar voor de nieuwe AM3+ processoren dacht ik.

Am3+ is niet nodig, denk ik? Tegen die tijd koop ik wel een nieuw moederbord. Maar geeft het verder problemen dan, zo'n nVidea chipset?

Ik denk niet dat het veel problemen geeft, maar omdat NVIDIA gestopt is met het produceren van chipsets ben ik bang dat de ondersteuning slechter zal gaan worden...

Ok. Ik denk dat ik uiteindelijk toch voor die ASRock ga, ondanks dat misschien er over een paar jaar geen ondersteuning meer is: dat zie ik dan wel weer. En: de pc blijft toch wel draaien, en tegen die tijd zal ik alles wel geüpdated hebben. Alsnog bedankt voor jullie meedenken!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan