nieuw systeem: hulp i.v.m. graka

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndreazZz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 okt 2009
hallo,

Ik ben van plan een nieuwe pc te gaan bouwen, en ben al aardig op weg. Ik heb ondertussen al een mobo (ASRock N68- GE3 UCC [AM3]) en een dvd-speler gekocht en een voeding op het oog (Super Flower SF500p-12p [staat in lijstje van zeer goede voedingen]). Alleen heb ik nog een beetje een probleem met het kiezen van een videokaart (en processor). Het liefst heb ik een ati-kaart (hoge prijs-kwaliteit verhouding), maar aangezien ik al een tijdje er niet meer in verdiept ben, zou ik graag jullie advies hebben.
Eisen: gaat een 22'' beeldscherm op, misschien in de toekomst een tweede, iets grotere
ik wil er GTA IV kunnen spelen, beetje fotobewerken, blender en videobewerken (Full hd)
Zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hebben, heb ik nog geen processor en ram vermeld. Ram was ik van plan ongeveer 8gb te nemen en processor weet ik ook niet helemaal zeker i.v.m. de Unlock functie van mijn mobo.

Alvast heeeel erg bedankt,

Grtz

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is je budget voor de videokaart, cpu en ram(8 Gb is ± 50 euro)?

Onder de druk van alles zo goed mogelijk te beschrijven, ben ik dat vergeten:
Processor: Max. 80e
Ram: Heb een setje gezien 1350MHz voor 38e
Videokaart: Liefst niet boven de 120e.

Ben alles te halen bij Afuture (in Veenendaal, niet duur)

Wow, gebruikt die videokaart stressed 264Watt?! Maar nog een vraagje: kan ik niet beter een dual core nemen en proberen cores te unlocken en dat ik dan een grotere l1 en l2 cache heb? Of merk je daar niet zoveel van?
Voor de rest: Bedankt voor het zoeken!!!!!
Wat is eigenlijk het verschil met die andere gtx 550's? Ik zie net op HWCompare.com dat de gtx 550 192-bits en pci-express 2.1 heeft. Volgens mij heeft het moederbord 128 en 2.0. Ik kijk het even na.

Laatst bewerkt:
Ow, daar moet ik nog wel flink over nadenken. Maar ik kan niets vinden over het soort pci slot op mijn moederbord. Ik neem dan aan dat die gtx 550 het erop moet doen

Ik was al zo ver dat ik wist dat er een pci-e 16x slot op zat, maar ik weet niet of het uitmaakt of je een 2.1 kaart op een pci 2.0 poort doet en bijv. een 192-bit graka op een 124-bit pci-e slot.

Ok, dat scheelt dan weer. Maar levert hij dan weer niet zoveel op snelheid in dat hij weer gelijk komt met bijvoorbeeld een 6770? N.a.v. deze site concludeer ik dat de hogere bandbreedte vooral komt door de hogere bussnelheid, maar als het moederbord niet hoger ondersteunt, dan heeft het geen zin een dure kaart te kopen, toch?

Ik heb net wat benchmarks bekeken en ik kom tot de conclusie dat ik beter een 6850 kan kopen dan een 6770/6790/5850/gtx 550 (ti). Kom dan jammer genoeg wel 8 euro boven mijn budget uit, dat is op zich niet zo'n groot probleem, dan werk ik maar iets vaker. :)
Alleen komt dan wel de vraag: is mijn voeding krachtig genoeg (420W actief vermogen op 12V1+12V2)?
Ik weet ook niet of ik wel voor de 925 moet gaan, daarvoor moet je eerst de bios updaten:mad:, en als het fout gaat heb je een probleem.

Laatst bewerkt:
Kan hij dat niet aan dan? 232W + 90W (processor) is toch nog steeds onder de 420W?
En nog een vraagje: ik zag vandaag de xfx 6850 en de 6850BE, ze schelen 400 MHz op het geheugen en 45MHz op de processor. Is hiervan enig verschil merkbaar, zonder te veel toename in decibellen? Ik zal hier op jullie expertise moeten vertrouwen, aangezien ik nergens een test tussen deze twee heb kunnen vinden, incl. geluidstest.
En: er is toch weinig merkbaar verschil (zonder overclocken) tussen 1600MHz ddr3 en 1350MHz?

das 95w plus dat je rekening moet houden met je 12v rail hoeveel amps kan deze leveren?
en hoe efficient is de voeding deze moet natuurlijk wel boven de 80% liggen wil je dit kunnen draaien

Ga morgen de XFX 6850 BE halen, verbruikt max 240W, voeding heeft 17 en 18W op de 12V1 en 12V2, samen 430W, rendement is 86%. Denk je dat dat genoeg is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan