nieuw systeem oude dood..

Status
Niet open voor verdere reacties.

halsangel

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
:thumb:Heey mijn systeem is dood :P dus tijd voor een nieuwe. Ik heb al aardig wat rondgekeken en ik heb een aantal dingen gevonden maar weet niet of die een beetje goed zijn :) Ik wil er gewoon internetten, school en games op lage kwaliteit op spelen.

Ik heb bij mycom een HP computer gezien:
http://www.mycom.nl/Products/View/161550.aspx#Specs
Een Compaq die me wel wat leek
http://www.mycom.nl/Products/View/Compaq_Presario_SR5265NL/166836.aspx
en bij computer land een AP
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00577587

Mijn vragen zijn:
- ik weet niet goed of een AMD 64x2 4400+ beter is dan een e4500 processor?
- en of de ati radeon hd 2350 (van de hp) een beetje goed is om nieuwe games op lage kwaliteit te spelen
- of dat de geforce 6150SE (van compaq) beter is om nieuwe games op lage kwaliteit te spelen:rolleyes:

En als jullie misschien een beter systeempje weten hoor ik het ook graag. Het budget is €500 euro:D

Alvast bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
ik zou voor de laatste gaan, het is alleen jammer dat hier niet echt veel specificaties staan waardoor het misschien toch iets minder is.
en anders zou ik de eerste nemen.

het zijn niet echt computers die zijn om te gamen maar als je geen games als crysis en andere zware spellen wilt spelen dan zal het nog wel gaan.

toevoeging:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product...9&[PRICECOMP]=1&min=1&max=500&pcode=pc&sort=2
de dell en compac zijn volgensmij ook nog wel aardig...
evt. kan je zelf nog wat zoeken op kieskeurig.nl (er waren meer dan 100 pc's onder de 500 euro gevonden)

Laatst bewerkt:
Ik zou ze alle drie niet nemen voor 500,- euro maar zelf iets samenstellen, kom je een stuk beter uit!

Maar goed,

anders de derde, die heeft in ieder geval nog een aparte videokaart, 8500GT, in plaats van onboard video.
Die 1e twee dus sowieso niet nemen!!

Heey bedankt voor de reactie :)

Ik vond ze ook niet hellemaal perfect maar ik kan er geen vinden van 500 euro met een zelfde soort hardware maar dan MET een videokaart. :(

Misschien suggesties ? :)

Laatst bewerkt:
Is die van completer een beetje goed en is de winkel ook een beetje vertrouwelijk? Of heb je daar geen ervaring mee ?:rolleyes:

Een redelijke computer, maar nogmaals, ik zou er een zelf samenstellen.

Heb je nog onderdelen van je oude pc die je zou kunnen gebruiken, dan gaan we eens kijken wat er te brouwen valt voor een nette prijs.
En, heb je al een Windows versie die je kunt gebruiken?

Ik heb eigenlijk alleen een DVD brander die bruikbaar is :P en een windows xp versie heb ik wel maar het zou leuk zijn als er vista op stond :P maar besturingssysteem maakt niet zoveel uit :)

dit heb ik samengesteld:

Mijn Configuratie:
€ 515,-

Grafische kaarten nVidia PCIe -
1 x Club 3D 8600 GT
à € 89,-

Voedingen tot 600 Watt -
1 x Cooler Master Real Power M520
à € 69,-

Behuizingen Midi Tower -
1 x Asus TA-881
à € 24,-

DVD-reWriters IDE -
1 x Asus DRW-1814BL
à € 35,-

Moederborden Socket AM2 -
1 x Alternate Upgrade Kit AMD® Vista Ready
à € 229,-

Harddisks 3,5 inch SATA -
1 x Samsung Spinpoint T166
à € 69,-

en dan moeten er ook nog inbouw kosten + verzendkosten bij. Of heb ik sommige dingen ites te duur gedaan?

Oke bedankt dan ga ik kijken wat ik ga doen :)

(nog ff een gewoon vraagje :P wat is ongveer van AMD vergelijkbaar aan de e4500 en zou je met die videokaart uit die compaq of hp ook wel een beetje kunnen gamen):rolleyes:

Laatst bewerkt:
Heey bedankt handige site :) Ik heb nog een site gevonden waar het heel goedkoop is.. (te goedkoop misschien :P).
site: http://www.euro-computers.nl/systeem.asp?id=15&cc=true

Component Product Meerprijs

Moederbord ASUS M2A-MX Socket AM2+ ( Standaard )

Processor AMD Phenom X4 9500 QuadCore ( Standaard )

Koelers AMD Cooler ( Standaard )

Geheugen 2 GB DDR2 800 ( Standaard )

HardeSchijf (Sata II) Maxtor 160Gb SATAII, 7200rpm 300 ( Standaard )

Videokaarten ATI RADEON 2600Pro 512MB DDRII PCIe,TV-out,DVI € 69

Computer Kasten ATX Midi Tower 450Watt Virgo II € 29

CD & DVD-ReWriter NEC 18x DVD +/- RW ( Dual Layer ) € 29

Geluidskaarten ASUS Channel 5.1 CH ( Standaard )

Netwerkkaarten ASUS 10/100/1000 Ethernet LAN ( Standaard )

Muizen A-Merk Scroll muis ( Standaard )

Toetsenborden Windows Keyboard ( Standaard )

Meerprijs: € 108
Basissysteem: € 425

Totaal:
€ 533

Voor die videokaart kon ook nog een geforce 8500 GT (weet niet welke beter is)

Maar mijn vraag hiervoor was eigenlijk :P kan het moederbord en de voeding deze processor wel aan. En draait die wel een beetje stabiel?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik nu een goed systeem heb:

Moederbord: ASUS M2N-X Plus Socket AM2+
Processor: AMD Athlon 64x2 6000+
Geheugen: 2 GB DDR2 800
Voeding: ATX Midi Tower 400Watt Mundo
Videokaart: Ati Radeon 2600 XT 512MB DDR3 (wat is DDR3, is het erg dat deze dat heeft?)
Harde Schijf: Maxtor 320Gb SATAII

Totaal: €493,-

Is dit een beetje een goed systeem zoja dan neem ik deze? Voor de videokaart kan ook nog een geforce 8600 GT :)

Alvast bedankt voor alle hulp die er tot nu toe geboden is :D

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik nu een goed systeem heb:

Moederbord: ASUS M2N-X Plus Socket AM2+
Processor: AMD Athlon 64x2 6000+
Geheugen: 2 GB DDR2 800
Voeding: ATX Midi Tower 400Watt Mundo
Videokaart: Ati Radeon 2600 XT 512MB DDR3 (wat is DDR3, is het erg dat deze dat heeft?)
Harde Schijf: Maxtor 320Gb SATAII

Totaal: €493,-

Het is niet erg dat het DDR3 is ;-)

Ik zou wel voor een andere voeding gaan, want die je heb gekozen is geen A-merk, kijk naar coolermaster/asus/enermax/antec ofzo.

Ik zie geen van de A-merken die jij hebt gezegd op die site staan (www.euro-computers.nl)

Wat heeft het voor gevolgen als ik geen A-merk heb? Gaat het dan eerder kapot ? Heeft het invloed op andere onderdelen

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf maar even wat voor je samengesteld bij 4launch, met goede kast+voeding.

2000664917390141492_rs.jpg

Maarja hier ben je wel wat duurder uit.. Is het erg dat het dan geen A-Merk voeding is?

Maarja hier ben je wel wat duurder uit.. Is het erg dat het dan geen A-Merk voeding is?

Ja, een slechte voeding maakt je hardware kapot. En het is 20 euro verschil, ik had het wel geweten, 4launch is ook super betrouwbaar dus..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan