MrCorpse
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 jul 2007
Een backup op dezelfde schijf als waar Windows op staat (al zou het een andere partitie zijn) is ook niet aan te raden. Bij een defect aan de harde schijf heb je dan niets meer. Juist dáárom maak je géén backups op dezelfde schijf of schijfpartitie waarop Windows staat. (Nog een andere nuacne: de mediacenter zit niet alleen in Ultimate -zoals ik in een eerder bericht las- maar óók in Premium!)
Wat de Windows versie betreft: kijk ook hier even en constateer dat de premium ook een hele goede keuze is als je géén volledige systeembackup wil maken met de Vista buildin kopieersoftware. De andere opties van Ultimate ga jij niet nodig hebben, dat weet ik zo goed als zeker.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens qua backup. Voordat ik deze hele vraag begon vroeg ik me al af waarom ik een partitie zou nemen. (inderdaad met de reden dat als de schijf kapot is, dan dus ook je partitie nutteloos was) Wat dat betrefd ben ik het dus met je eens om een tweede harde schijf te nemen. Maar... ik denk toch dat ik ga voor (2) DVD's.. waarom 2? omdat je op 2 dvd's een backup van Vista kan maken. Ik ga dus geen backup maken van muziek/games/bestanden etc... Muziek valt opnieuw te rippen/downloaden, games opnieuw te installeren en bestanden zet ik meestal zowiezo om de zoveel tijd op cd.
Premium is inderdaad goed genoeg voor mij als ik het goed inschat. Maar de Vista buildin kopieersoftware zit daar niet bij zoals je zei. Wat is het voordeel van deze optie? en in hoeverre ga ik het (niet) nodig hebben met het maken van een backup oid.
Dit laatste begreep ik niet helemaal, wat bedoelde je hiermee?
Tot slot, 20% van 473 giga = (afgerond) 95 giga en da's voor Windows / Program Files en eventueel de swapfile, een heel net percentage.