nieuw systeem samenstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Hallo allemaal,

Ik ben een nieuwe pc aan het samenstellen.
Nu ben ik een tijdje aan het kijken maar gezien ik de laatste tijd met laptops heb gewerkt weet ik niet meer zo goed wat tegenwoordig goed is in vergelijking met de prijs (is behoorlijk gestegen)

Nu heb ik op het moment dit uitgezocht
Mobo: ASUS M4A785TD-V EVO/U3S6 785G 90/110 euro
Processor: AMD Phenom II x4 965 149/173 euro
Videokaart: ASUS EAH5770 152/159 euro
Geheugen: 4GB DDR3 80/132 euro

De andere onderdelen zijn bijzaak en heb ik nog liggen van een wat oudere pc. (kan ik altijd nog toevoegen)

Nu vroeg ik mij af of dit redelijke onderdelen zijn in vergelijking met de prijs.
Ik was ook aan het kijken naar duitse winkels maar ik zag dat de prijzen niet extreem hoger zijn.

Mochten dit geen goede onderdelen zijn, misschien wat tips?

Prijs ligt tussen de 500 en de 700 euro ongeveer voor alleen mobo, processor, videokaart en geheugen.

Als je meer info wilt kun je dat gewoon vragen.
Ik weet dat alles wel duurder kan, maar natuurlijk zo goedkoop mogelijk een goede pc krijgen kan natuurlijk wel :P

alvast bedankt!:thumb:

ben ik helemaal niet vergeten :p

Een voeding heb ik nog van mijn oude pc. die is 500 of 750 watt, en daarnaast kosten die niet zo heel veel

ben ik helemaal niet vergeten :p

Een voeding heb ik nog van mijn oude pc. die is 500 of 750 watt, en daarnaast kosten die niet zo heel veel

Dan heb je het toch verkeerd.....

Voor een voeding zijn juist MERK en TYPE heel belangrijk, met name voor de nieuwere hardware.
Een goede 600W+ voeding kost al gauw vanaf 75,- euro en die heb je toch echt nodig!

En wat dacht van ene een redelijke case met goede airflow?

Laatst bewerkt:
ondanks dat een voeding nog altijd bijzaak is (het budget is er wel, die 500-700 euro zijn alleen voor die onderdelen wat eerst genoemd zijn).

Voeding 650 watt: coolermaster GX 650w 69 euro, of je gaat iets hoger en je hebt een cooler master silent pro voor 89 die net iets meer leverd. (naar mijn mening een goed merk voor dit soort zaken)

Maar goed, ik concentreer mij op het moment puur op de eerst genoemde onderdelen. Als deze niet aan te raden zijn kan de hoeveelheid voeding die ik nodig heb ook veranderen waardoor een andere voeding nodig kan zijn.

Met die CoolerMasterr is helemaal niks mis, maar het is wel een misvatting dat een voeding BIJZAAK is...

Welke super-ondedelen je ook koopt, zonder goede voeding die sterk en stabiel genoeg is, werkt er niets!

ziet er idd goed uit, maar is er zoveel verschil dan tussen types van de 5770?
natuurlijk kan het nooit kwaad om de optie te hebben om hem over te clokken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan