nieuw systeem samenstelln

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou gewoon normale dvdbranders nemen (ipv slimline)
Ik zou geen losse geluidskaart nemen. Alleen audiofielen horen het verschil tussen een goede geluidskaart en de onboard. Ben je een audiofiel, dan kan je beter een betere geluidskaart nemen. Deze is een beetje oude technologie... (van 3-5 jaar geleden).

Jahoor, past allemaal.
Goede voeding ook gekozen deze keer :p

Ik vraag het me alleen nog af van die soundcard.. Ik heb mezelf er nog nooit op kunnen betrappen enig verschil te horen tussen on-board en een soundcard.. Maar als je weer veel met muziek gaat doen is een geluidskaart wel weer een goede investering.

Edit: huh? Zit ik nou op een ouder samengesteld systeem te reageren? :o ik snap er niks meer van..

Nogmaals edit: ik zie het al, gereageerd op post van 14:03 en dan krijg je dat soort dingen..
Maar de dvd brander is alsnog aan de dure kant.. Staan er geen van € 20? die presteren net zo goed als deze van bijna € 40...

Laatst bewerkt:
De intel overleeft dat ook niet. Dat is de grootste onzin die er bestaat.. Misschien 'verbrand' de intel pas bij 80 graden en AMD bij 75, maar als je een beetje verstand hebt van pc's snap je ook wel dat een processor nooit warmer dan 60 mag worden..

oh mijn laptopje wordt onder full load wel ietsjes warmer :p, het is een AMD maar doet het nog perfect al bijna jaar in gebruik

Laptops kunnen ook wat meer aan. Daar zijn die processors dan weer op gemaakt omdat de koeling minder is en alles ook dicht op elkaar zit.

Danku allemaal, geen verdere vragen meer. Dit gaat hem worden :D
wat mij betreft is dit topic nu gesloten

Ok. Ik heb besloten wat langer te sparen, ook omdat ik deze vakantie vakantiewerk ga doen. is het dan de moeite waard om de Phenom x4 955 te vervangen door een i7 920? Zo ja, wat heb ik daar allemaal voor nodig? (behalve ander moederbord).

Nee, naast je moederbord en processor (duh :p) hoeft er verder niets veranderd te worden zo te zien.

Even een zegje over Intel en AMD processoren.

Intel heeft meer cache geheugen dan een AMD. Controleer dat maar eens. Daarom is intel duurder dan een AMD. Voordeel is wel dat je bijvoorbeeld met een AMD X2 op 2.0 ghz een spel op volle toeren kan spelen en het zelfde spel vereist weer voor een intel Dcore 2.6 of 2.8. Dus daar ligt het verschil wel in. Voor echt gamen zou ik gaan voor AMD voor de prijs maar voor stabiliteit zou ik gaan voor Intel.

Intel heeft 8 MB cache geheugen en de zelfde snelheid heeft AMD maar bijvoorbeeld 4 MB.

Maar zelf ben ik dik fan van AMD.

Met vriendelijke groet,

Helpdeskje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan