nieuw systeem start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

andreas1

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
hi allemaal,

vandaag mijn eerste home-built systeem in mekaar gesleuteld. Klein detailtje: hij vertikt het op de starten. Je duwt de knop in, fans springen even aan en gaan dan meteen weer uit. Maak ik een noob fout? Ik heb nooit een heel systeem gebouwd, maar vaak zat iets vervangen. alles zit gewoon goed. Komt het omdat de disk gewoon blank is, en geen windows heeft? Zolang ik niet eens in de BIOS kom heb ik ook geen kans om windows te installeren(heb hier wel de cd liggen hoor:P)

dus: maak ik een noob fout?
en zo niet, kan ik dan gewoon een andere HDD, met OS, er bij dumpen, daarmee opstarten en windows op de andere schijf installeren? beetje jumpstart idee :cool:

Dus, ideeen?

Goedenavond,

Als eerste wat bij me op komt is heb je de afstand busjes tussen moederbord en kast geplaatst.

yup. Maar hij hoort dus wel op zn minst de BIOS te laten zien?

Hoi ,
Ja dat klopt maar als je de afstand busjes vergeten was zou kortsluiting de oorzaak van niet opstarten kunnen zijn.
Mag ik vragen welke hardware en voeding je gebruikt

Ook de 4-pins voedingsstekker in de buurt van de processor aangesloten?

AMD athlon II X3-445
MSI 770-G45
Sapphire ATI radeon HD 5570
OCZ ModXStream Pro 500W
OCZ 2 GB DDR3-1066

@ Mr music
Daar ga ik. Had ik gemist:o Dacht dat dat gewoon bij de moederbord stekker zat jeh:confused:
Nou, ga ik dat eens proberen. Maar als dat gefixt is, gaat ie dan gewoon naar de bios, dan kan ik dus wel gaan installeren? Of is er nog iets gemeens waar ik dan nog op moet letten?

Hoi,

Als je die vergeten bent dan zou het goed moeten gaan.

ok allemaal bedankt! ik wist wel dat het iets simpels moest zijn :P

prettige dag nog allemaal!:thumb:

Hoi,

Oke anders lezen we het wel weer succes verder:thumb::thumb:

Helaas... net de stekker er in gedaan en dit was het niet.

Nog steeds geeft ie geen kik. Alles is aangesloten nu, maar als je de knop aandrukt springt ie alleen maar heel even aan. Nog iedeen?

Goedemorgen,

Jammer dat hij nog niet wil , wat ik nu zou doen doe dit zelf ook vaak als iets niet wil bouw alle hardware even uit en dan bouw je je alles even buiten de kast op en eerst zo kaal mogelijk.
Dus eerst moederbord videokaart kijk dan eens wat er dan gebeurt als het goed is dan een fout melding gebeurt dat dan geheugen erbij en weer proberen en zo verder dit werpt vaak een ander licht op de zaak.
En vergeet ook de extra stroom aansluiting op de videokaart niet (6 polige pci-e aansluiting)

Laatst bewerkt:
Ok, dat zal ik doen. Ik was nu eerst van plan alle hardware even te vervangen, ik begin met de voeding. dit aangezien hij wel even aan floept alleen dan weer even snel uit gaat. Ik probeer het even met mijn eigen voeding. wil het dan nog niet, ga ik het eens met zijn oude harde schijf proberen en daarna met zowel voeding als schijf. Als het dan nog niet werkt weet ik het ook niet meer, dan zal ik inderdaad even alles er weer uit halen. Ik kan helaas niet het geheugen vervangen, heb geen ddr3 liggen... maar ja. Videokaart stekker zit er wel in, zo veel weet ik dan nu net wer wel:thumb:

Ok, dat zal ik doen. Ik was nu eerst van plan alle hardware even te vervangen, ik begin met de voeding. dit aangezien hij wel even aan floept alleen dan weer even snel uit gaat. Ik probeer het even met mijn eigen voeding. wil het dan nog niet, ga ik het eens met zijn oude harde schijf proberen en daarna met zowel voeding als schijf. Als het dan nog niet werkt weet ik het ook niet meer, dan zal ik inderdaad even alles er weer uit halen. Ik kan helaas niet het geheugen vervangen, heb geen ddr3 liggen... maar ja. Videokaart stekker zit er wel in, zo veel weet ik dan nu net wer wel:thumb:

Wat je het beste kan doen is even kijken naar de lampjes die op het moederbord staan. Maak er desnoods een foto van, of maak gewoon een foto van de kast zelf.

Als ie opstart floept er even een blauw lampje aan, maar daar staat "casefan" bij, dus dat zal wel niet al te helpfull zijn :p

Hoi,

Zie dat er switch op het moederbord zit om makkelijk over te klocken zie gebruiksaanwijzing staat die per ongeluk al op 20 % overclocking?

nope dacht ik ook al, heb ik ook uitgedaan. (met behulp van de handleiding:P)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan