Nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Will-Well

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
Gaarne jullie mening/commentaar betreffend het systeem wat ik wil samenstellen via het PC-Prive project (€1415.-). Het liefst wil ik hem zo compleet (duur) mogelijk maken zodat ik weer een paar jaar vooruit kan. Ik ben wel beperkt in de merken die ze daar verkopen.

Miditower met stille 300 Watt voeding
Intel Pent.4 3.0 Mhz. HT 800FSB 1024 KB cache
M. bord Intel LaCrosse 865G chipset AGP8x Serial ATA
(ik kies misschien nog een betere)
512 MB DDR geheugen PC3200
Western Digital 160 GB Harddisk S-ATA
Videokaart XFX Geforce FX5900XT 128 Mb
Sound (5.1) en LAN onboard
NEC 2500 DVD brander
Iiyama E430 TFT 17'' scherm (nw. model 16 ms)
Logitech Mouse MX510
Logitech Navigator Keyboard (heb ik al)
Geen boxen

Dit alles is verkrijgbaar bij www.vicomputer.nl (voorheen Vobis)

Laatst bewerkt:
Leuk systeem maar de leverancier zou ik persoonlijk niet kiezen.

Helaas is mijn keuze beperkt tot www.Dixons.nl of www.vicomputer.nl
Zelf had ik ook liever een andere leverancier gehad maar er is bij ons op personeelszaken zo'n bijdehand die deze keuze heeft gemaakt.

Laatst bewerkt:
als ik jou was zou ik 1 ding veranderen en 2 overwegen:

veranderen:
1: geheugen naar 1 gig verhogen. Lijkt misschien nu nog erg veel, maar je zegt het zelf al: je wilt er een paar jaar mee doen.

overwegingen:
1: wacht met een nieuw systeem aanschaffen tot de nw nvidia of zelfs tot ati zijn nieuwe kaarten op de markt brengt. Dan zal sowieso die kaart die je nu wilt kiezen in prijs gaan dalen + komen er vergelijkingtests op verschillende sites te staan (tweakers in de gaten houden) Ik persoonlijk zou er voor kiezen om 1 van de midrange kaarten aan te schaffen van hetzij nvidia of ati van de nieuwe kaarten die ze gaan uitbrengen. Die hebben naar verhouding over het algemeen goede prijs-kwaliteitverhoudingen.

2: misschien een overweging om AMD 64 bits processor aan te schaffen? hmmm na even op de site van vicomputer gekeken te hebben > laat maar zitten.. die verkopen ze daar niet :8-0:

ik zou zeggen suc6 ermee!

Helaas kunnen wij niet wachten want de pc moet tussen 1 mei en 18 juni besteld worden.

Mathman,

Al zou optie 2 er wel zijn zul je ook een 64bits windowsversie moeten hebben anders draait je processor gewoon op 32bits

@ will-well: nvidia's en ati's nieuwe kaarten zouden als het goed is in de maand mei bij de pc-boeren in de "schappen" liggen. Als je bijv de site www.tweakers.net een beetje in de gaten houdt, kan je zien wanneer ze leverbaar zullen zijn. Ik persoonlijk verwacht dat ze eind mei bij genoeg winkels (en dus ook bij dixons en vicomputer) te koop zullen worden aangeboden. Als ze er dan nog steeds niet zijn, kan je alsnog een soortgelijk systeem als deze kopen, alleen misschien wel met betere specs omdat de diverse hardware weer goedkoper is geworden.

@ mario: zelfs zonder 64-bits besturingssysteem werken de nieuwe beestjes van amd als een trein. Uit verschillende tests is dat wel gebleken (kijk maar bijv op de site van www.tomshardware.com) Misschien zijn de processors op zichzelf nog vrij prijzig tov de pentiums (P4 3.0ghz a 200 euro amd 64 3200+ 300 euro) maar daar tegenover zijn de moederbordjes voor amd weer stukken goedkoper.
Dus ff samengevat: ja inderdaad, je hebt nu nog helemaal niks aan de 64bits van AMD, maar zelfs op 32bits draait hij beter dan de huidige Pentiums, en daarbij komt ook nog dat je op de toekomst bent gericht > zou je ook niet denken dat over een paar jaar 64 bits applicaties en OS'en de standaard zullen zijn?

just my more then 2 cents! :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan