Nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

salo01

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2004
Hallo,

Ik zit met een probleem. Na het upgraden van mijn systeem start mijn PC iets te traag. Dat wil zeggen dat wanneer ik mijn PC opstart deze eerst 10 seconden het opstartscherm ( logo ) van Asus laat zien om daarna gewoon door te starten. Bij mijn vorige moederbord van Asus had ik het ook maar de logo verscheen maar 3 seconden. Ik heb de Bios geupdated maar dat heeft niet veel geholpen.
Weet iemand misschien hoe dat komt?

Ja die zit goed vast. Wat ik er nog bij moet vermelden is dat toen ik de logo uitgeschakeld had om te zien wat er allemaal gebeurde kreeg ik ipv de logo te zien wat voor processor er inzat en na 10 sec even heel snel wat mijn primary master,slave etc was

Heb je na het upgraden je harde schijf geformateerd, Windows opnieuw geinstalleerd, Windows volledig geupdate en de nieuwste drivers voor je hardware geinstalleerd?

Ja zeker. Er is ook een nieuwe harde schijf ingegaan dus het moest wel.;)

Geplaatst door salo01
Ja zeker. Er is ook een nieuwe harde schijf ingegaan dus het moest wel.;)

Drivers en Windows ook 100% up-to-date? Erg belangrijk namelijk.

Hoe lang heb je het probleem al? Geen last van spyware?

Asus

je hebt dus een nieuw moederbord geplaats begrijp ik uit het verhaal, mischien is het wel gewoon een standaard ingebakken tijd dat je naar het logo van hun moet kijken.
Als het goed is zit er dan een boekje bij over het moederbord, wordt daar niet iets in vermeld.

grtjs jjw

Ja inderdaad het is een nieuwe moederbord. Wat ik had begrepen van andere fora is dat de opstartlogo bij andere mensen binnen 0,3 sec weg is. Bij mij duurt het ongeveer 10 seconden

lezen

Staat er niets in het bijgeleverd boekje omschreven.
Welk type gaat het eigenlijk om?

grtjs jjw

Nee ik heb hem helemaal doorgelezen maar er staat helemaal niets in. Het gaat om a7v8x.
Het lijkt alsof ie ergens op wacht tijdens het opstarten.
Als ik de logo uitschakel dan krijg ik de naam van mijn processor te zien, dan gebeurt er 7 sec helemaal niks en dan laat ie de geheugen zien en dan begint ie met de ide aansluitingen

Bios

ik zou toch nog een keer heel rustig dan door de bios heen lopen om te kijken of je niet ergens iets hebt aangezet of uit wat de vertraging veroorzaakt.

Op de SITE wordt ook niets vermeld.
grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan