nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kellemen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 jan 2001
hallo ik heb nu een amd 1800+ xp op een kt3 ultra moederbord van MSI

nu wil ik een nieuwe processor erop doen?

wat raden jullie me aan? nog ff half jaar w8ten en dan een amd 64 3400+ kopen of er nu een amd xp 2800+ in te doen od een smd 2600+

De 2800+ gaat er niet op werken. Dan heb je de KT3 Ultra2 nodig. Die gaat met de nieuwste BIOS-update tot de 3000+. (AthlonXP)

Je kan beter een nieuw moederbord kopen met een nieuwe processor (AMD64 bijv). Je huidige geheugen kan je overplaatsen. Of als je meer performance wilt, dan kan je sneller DDR-geheugen aanschaffen. Bijv. pC3200 (400mhz). Je oude geheugen zul je dan niet meer kunnen gebruiken.

en dus kan je beter wachten, als je t nu nog niet kan betalen.
Daarnaast zijn er over een halfjaar weer allerlei leuke zaken zoals pci-e (voor amd 64)

Hoe langer je wacht, hoe meer leuke dingen er beschikbaar zijn. Maar ik zou dan toch iets langer wachten en een amd64 nemen omdat dan inderdaad ook de pci-e algemeen is.

dit is mss wel offtopic maar waarom altijd die 64-bits daar is toch nog bijna geen software die daar gebruik van maakt of zie ik dat verkeerd ?

greetz,

steveson

met oa spellen is de amd 64 beter dan de pentium uit dezelfde prijsklasse.
Daarom denk ik.

En als je een beetje op de toekomst voorbereid wil zijn is het ook zeker niet verkeerd om al een 64-bits processor te hebben. Met het maken van software zal daar steeds meer rekening mee gehouden gaan worden.

klopt, maar als nu de prestaties op niet 64-bit niveau slechter was dan de prestaties van de p4 (zelfde prijsklasse), dan zou de P4 meer aangeraden worden.

Div onderzoeken van oa tweakers.net hebben aangetoond dat amd beter presteert, dan de meeste P4-processors.

Dat ie ook voor 64 bits programma;s geschikt is, is heel mooi meegenomen.

ohk dan w8 ik nog wel even een half jaartje ofzo kan k nog wat meer sparen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan