Nieuw Systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

computrein

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2001
Hallo allemaal,
Ik ben bezig een nieuw systeem samen te stellen. Wat denken jullie hiervan?

Mobo: Asus P5GD1 (socket 775)
Processor: Intel P4, 3.4 GHZ (800 MHZ FSB)
RAM: Corsair 1GB (TWINX, matched pair (2x512 MB)

Behuizing: Cooler Master Wave Master (TAC-T01-E1C)
Voeding: AOpen 400 Watt, ATX

HDD: WE WD2000JD, 200GB (SATA)
Grafische kaart: ASUS EAX600 XT/TD, 128 MB

DVD Brander: Plextor PX-708A (uit oude systeem)

Monitor: LG L1910B, 19" (DVI)

Speakers: Creative Inspire 7.1 T7900

En dan daarbij een standaard diskettestation / keybord en muis

Hebben juliie nog aanvullingen / opmerkingen?

Mvg,
Computrein

Er is audio on board. Lees maar.

High Definition Audio
Enjoy high-end sound system on your PC! The onboard 8-channel HD audio (High Definition Audio, previously codenamed Azalia) CODEC enables high-quality 192KHz/24-bit audio output, jack-sensing feature and retasking functions. With the 8-channel audio ports and S/PDIF out interface, you can connect your computer to home theater decoders to produce crystal-clear digital audio

Een knap systeempje wat met goede software combinatie lekker snel kan lopen.
Als het prijstechnisch ook nog betaalbaar is.

Lekker hoor! Ik denk dat je hiermee wel even vooruit kan! Alleen ben ik niet zo'n liefhebber van Cooler Master cases... Maar dat is persoonlijk natuurlijk... :)

waarvoor ga je de pc voornamelijk gebruiken?

"asus eax600" geen idee of dat een goede videokaart is. Inmiddels wel gevonden dat het een asus radeon eax600 is.
Geen idee hoe deze zich verhoud tov de 9800pro of de x800.

Is die nou PCI-E?

Zo ja, is die niet zo heel snel.. Ongeveer even snel als de Radeon 9600XT... Tenminste dat bleek uit de benchmarks van de PCGameplay.

het is idd de pci-e versie.
Maar dan kan computrein beter een andere kaart nemen.

Het is wel verstandig om een pci-e versie te nemen, zeker met een P4. Dat is namelijk het enige voordeel van de P4 op dit moment.

Tja, ik ben persoonlijk een AMD fan en ik wacht ook tot er AMD mobo's komen met PCI-E en dan ga ik lekker een game-machine samenstellen! :evil:

heel verstandig. Op dit moment is de normale P4-processor niet het beste op games-gebied.

De pci-e voor amd-procesors komt er trouwens wel aan zover ik weet.

Geplaatst door marsmannetje
heel verstandig. Op dit moment is de normale P4-processor niet het beste op games-gebied.

De pci-e voor amd-procesors komt er trouwens wel aan zover ik weet.

Inderdaad, die komt in de NFORCE 4 moederborden. Ik heb wel al een mooi plan voor mn systeem alleen nog geen geld.

Maar nu maar weer even back to the topic... ;)

Ik ga de PC met name gebruiken voor 3d Gaming en videobewerking (zit ook nog een hauppauge wintv pvr350 in, was ik vergeten te vermelden).

Maar wat voor videokaart zouden jullie dan aanraden???

Computrein

Tja, ik zou persoonlijk nog even wachten tot de High-end Videokaarten uitkomen in PCI-E versie en dat ze goedkoper worden. (X800)

Wat vind je zelf belangrijker? Games snel, of Videobewerking snel?

Tja, snel 3d games spelen vind ik dan toch net iets belangrijker als snel video bewerken...

Computrein

Dan zou ik zowiezo wachten op de NFORCE-4 reeks voor de AMD processors en daarvoor gaan... Die presteren stukken beter dan Pentiums in games... En dan natuurlijk een high-end PCI-E grakaartje! :)

//Als je het geld hebt..\\ :rolleyes: :D

Ja, misschien is dat idd beter, maar ik kan niet al te lang wachten. Heb de pc redelijk snel nodig... Wanner zouden die kaartjes uitkomen?

Computrein

ik neem aan dat hij het laatste bedoeld.
Ze zijn er geloof ik al, maar alleen de test-exemplaren.

Ik denk zelf eind van het jaar verkrijgbaar.
Maar dan moet de prijs nog gunstig zijn en voldoende geproduceerd zijn.

Het probleem als je nu een agp-moederbord neemt is dat je over een bepaalde tijd geen nieuwe videokaart meer kan plaatsen.
Dat is het enige nadeel van een agp-moederbord.

Geplaatst door marsmannetje
Het probleem als je nu een agp-moederbord neemt is dat je over een bepaalde tijd geen nieuwe videokaart meer kan plaatsen.
Dat is het enige nadeel van een agp-moederbord.

Als je dan een Radeon X-800 PRO (Bijv.) koopt, dan zal je dat probleem niet hebben. Als je dan je videokaart wil upgraden, is derest weer bottleneck..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan