Nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rutger V

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2003
Hallo,

Mijn ouders willen een nieuw systeem, hoeft niet state of the art te zijn...en probeer onder de e250 te blijven. Ik wil het systeem zelf in elkaar zetten en onderdelen zoals cd-rom e.d. hergebruiken. Syteem wat ik erin wil plaatsen is:

- 512 MB DDR 400 PC 3200 Geheugen (e45,99)
- Hitachi Deskstar 80 GB 7200 RPM 2 MB (e48,99)
- ASRock K7VT4A+ (e29,70)
- AMD Sempron 2300+ Box Skt A 333Mhz FSB.L1 256KB (e50,95)
- ASUS A9550 ATI Radeon 9550 128 MB AGP8X VGA DVI TV-OUT (e56,35)

Ten eerste vraag ik mij af of dit overall een goede keuze is, worden geen zware spellen of iets dergelijks op gespeelt?
Ten tweede is de keuze van het moederbord ok, of is deze toch een beetje te cheap?
Ten derde past dit allemaal wel bij elkaar?
Ten vierde kan dit systeem in een oude kast (van een pentium II 350mhz) geplaats worden, of is de aanschaf van een nieuwe kast/voeding noodzakelijk?
Ten vijfde is het moeilijk om om dergelijk systeem zelf in elkaar te zetten, ben wel behoorlijk technisch, maar heb dit nog nooit gedaan?

....Wachtend op advies....

1*Voor het geld een mooi systeempje toch:cool:
2*En die Asrock heeft alles wat je nodig hebt.
3*Ja
4*Dit is afhankelijk van de formfactor van je oude moederbord/kast.Tegenwoordig is dit namelijk ATX.Ik weet namelijk niet zeker of alle pentium II moederborden de ATX standaard hebben.
5*Er wordt vaak gewaarschuwd om vooral voorzichtig te werk te gaan met AMD CPU's,maar ik heb nog nooit problemen gehad met de montage van processors.

Mooi, bedankt! Maar hoe kom ik er achter hoe groot een ATX moederbord/kast is..? BVD

ik denk dat het wel een atx-kast is. (die zijn namelijk al zo oud..)
De voeding is wel een probleem, daar zal je dus wel een nieuwe voor moeten kopen.
Ik heb slechte ervaringen met het hergebruiken van voedingen, daarnaast is de kans aanwezig dat je stekkers gaat missen.

Je kan het altijd uitproberen, maar begeeft je voeding het, dan heb je kans dat jij je systeem ook nog opblaast (en kan je weer opnieuw beginnen).

Ik vind de processor persoonlijk erg mager. Het kan wel, maar ietsjes beter kan geen kwaad.
Maar wil je echt goedkoop blijven, dan zal je bij deze moeten blijven.
Een nieuwe voeding lijkt me verstandiger.

Is een dvd-rom (20-30 euro) ook geen verstandige keuze, zodat je er ook dvdtjes mee kan openen?
Daarnaast is een cd-rom van een P2 volgens mij niet al te snel.

OK...blijf toch bij deze processor, als je iets beter wilt...moet je t ook goed doen en dan wordt t allemaal toch iets te prijzig. En is het verschil tussen een 2300+ en een 2800+ wel zo groot (meerprijs ca. e35), als je niet al te zware aplicaties draait. Een investering in videokaart en/of geheugen lijkt mij dan logischer. Voor de voeding nog een laatste vraag, is 300W voor dit systeem voldoende, lijkt mij wel. Dus zat dan te denken aan "Sweex 300 Watt ATX Voeding" = goedkoopste, deze kan dan dus ook standaard in een ATX-kast worden geplaatst.

Voor gewoon huis- tuin- en keukengebruik is het een prima systeem.

Ik ga er ook van uit dat het alleen gebruikt wordt voor van internetten, office en af en toe eens een spelletje patience
:thumb:

Er zijn hier veel mensen die het niet hebben op een goedkope voeding.
Ik heb er persoonlijk nooit last van gehad. Ze maken natuurlijk wel iets meer herrie, maar dat is logisch.

Gewoon doen dus. Bij een budget-pc een dure voeding kopen is ook een beetje raar.
Hoe duur is die voeding? Want anders kan je misschien net zo goed een goedkope kast kopen inclusief voeding. (ziet er wel weer gelijk mooi uit)

Ja zat ik zelf ook al aan te denken....voeding is e14,- tegenover e21,25 voor een hele kast...moet nog ff kijken wat ik doe...er zit trouwens nu al een redelijke nieuwe cd-brander/dvd in dus die hoef ik niet meer nieuw...
Iig iedereen bedankt voor de tips/advies! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan