Nieuw Systeem

• Onderwerp starter Onderwerp starter MMU
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MMU

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
hallo,

ik bladerderde zojuist door het media markt krantje en daar zag ik (volgens mij wel) een goede aanbieding.

Het systeem:
Intel core2 Duo processor E6300 dualcore CPU (1,86Ghz,2mb level 2 cache,1066Mhz Fsb
1024MB DDRII-ram werkgeheugen.
320 Gb harde schijf (7200 rpm SATA, 8mb)
DVD+/-RW Dual Layer lightscribe
High defenition geluidskaart on-board(8-kanaals)
NVidia GeForce 7300 SE, 512 MB shared videogeheugen.
Windows XP home NL

dit allemaal voor 666,-

ik zou hier dan mee willen gamen op een redelijk niveau.
kan dat???

Je kunt hier "redelijk" mee gamen...
Die 1024 klinkt leuker dan het is... de helft is voor de grafische chip...

Maar voor die prijs is het een leuk systeem...

En dat is nou precies de reden waarom ik hem niet zo nemen. 512MB shared videogeheugen!!

Alles onboard is toch prima, uitgezonderd de videokaart, onboard videokaart en games, is geen goede combinatie.:(

OK bedankt...

maar is de videokaart dan on board?
En wat betekent shared geheugen??

Ja, je videokaart is onboard en dat kan je dus zien omdat er SHARED staat. Shared betekent gedeeld. Het interne geheugen van 1024 MB word dus gedeeld met de videokaart die er 512 MB van af neemt. Je houd dus maar 512 MB intern over!

En dan vergeet je nog de snelheid van dat geheugen, die is vaak een stuk lager dan het specifieke videoram geheugen, die wordt rechtsstreeks aangesproken, terwijl het intern geheugen via het PCI-E bus, en de systeembus moet werken.

Kdacht toch dat de geforce 7300 een stuk eigen geheugen heeft. Wil natuurlijk niet zeggen dat het een goede kaart is. Voor te gamen stel je best zelf een pc samen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan