Nieuw systeem...

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimbizid

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuw systeem en had even 2 vraagjes:

Vragen:

- Ik heb Avast angeinstaleerd als virusscanner.
Op de computer stond AdAware SE Personal geinstaleerd.
Heb ik dit programma nog nodig of zorgt Avast ook voor m;n spyware problemen?

-Ik wil er (natuurlijk) geheugen bij gaan zetten.
Wat raden jullie mij aan?
Ik wil minimaal 512 mb aan geheugen. (i.v.m. Adobe CS2)

Systeem:

Code:
<<< System Summary >>>

> Manufacturer : HP

> Mainboard : HP HP System Board

> Chipset : Intel i815E/EP

> Processor : Intel Pentium III EB @ 800 MHz

> Physical Memory : 256 MB

> Video Card : Intel Corporation 82815/EM/EP/P 815/EM/EP/P (Solano) Interal GUI Accelerator

> Hard Disk : WDC (20 GB)

> DVD-Rom Drive : PHILIPS DVDR1640P

> Monitor Type : Hewlett Packard HP D2837 - 16 inches

> Network Card : Ralink Technology Corp Ralink RT2500 802.11 CardBus Reference Card

> Network Card : 3COM Corp, Networking Division 3C905C-TX Fast Etherlink for PC Management NIC

> Operating System : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 2

> DirectX : Version 9.0c

------------------------------------------------------------------------------------------
***** End of report *****

Alvast bedankt:thumb:,

Karim

Ad Aware heb je ook nodig en naar mijn idee nog wel meer. En wat bedoel je met "wat raden jullie mij aan" als je het over het geheugen hebt?

Ik hoop overigens dat je niet teveel betaald hebt want het is nou niet echt een toppertje

Ik heb niets betaald :)

Oude bedrijfs pc, maar kan er mee doen wat ik wil.
Moet m'n eigen HD er nog even bijzetten en dan is hij oke hoor.

Wat ik bedoelde met "Wat raden jullie mij aan?" is dat er zoveel aanbod is.
Je ziet dat er soms voor hetzelfde aantal mb's soms een prijsverschil van €30,- of meer zit tussen de goedkoopste en de duurste.

Ik wil dus eigenlijk een beetje weten wat nou de beste prijs/kwaliteits verhouding is.

Bedankt voor de reacties,

Karim

Ik zou me daar niet te druk over maken en even kijken wat er precies in zit en voor zo'n PC de goedkoopste nemen. Het verschil zal niet denderend zijn.

En om nog even terug te komen op de beveiliging: naast een anti-virusprogramma, een anti-spywareprogramma is het aan te raden een firewall te gebruiken. Dit kan de standaard Windows Firewall zijn of een andere geinstalleerde softwarematige firewall.
En als er een firewall-functie in je router zit die je gebruikt, zet die ook aan. Maar let op: meer dan 2 firewalls aan hebben is niet goed en niet nodig. Dus bijvoorbeeld: firewall in de router + Windows Firewall of firewall in de router + Comodo / Sygate / Kerio. Ik raad zelf de 2e keuze aan, de Windows Firewall controleert niet al het verkeer.

Ad-aware zeker niet weg doen!
is het beste antispywareprogramma dat ik ooit heb gezien...
en ik denk dat er niet veel antispy's het beter doen.

Okee bedankt voor de info:

Ik heb nog een probleempje:

De PC heeft op een heel groot netwerk gedraaid en heeft dus 1 dingetje waar ik niet helemaal uitkom:
Als ik meerder gebruikersaccounts aanmaak hebben die niet allemaal een eigen "Mijn documenten" en Start => Programma's map.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de accounts (net zoals op de andere pc van mij) totaal gescheiden zijn?

Alvast bedankt:thumb:,

Karim

Je kan de locatie van die mappen instellen bij eigenschappen

karimbizid, moeten die andere gebruikersaccounts niet gewoon verwijderd worden?

Er stonden 2 accounts op toen ik hem kreeg:
"administrator" en "admin" Ik heb de admin verwijderd.

Daarna heb ik meerdere accounts aangemaakt, alleen hebben die dus niet hun eigen mappen.

Ook krijg ik geen login scherm bij het starten van de pc.
De pc opent automatisch het administrator account.
Als ik dat account afmeld krijg ik wel het inlogscherm te zien.

Het kan een foutje in de instellingen zijn...

Maar evengoed een foutje in het systeem. Ik zou daarom eerst eens systeemherstel proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan