nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
hoi

dit is mijn systeem die ik ga bestellen . (ik weet het ik heb er al een staan maar gaat niet door ik het de retentie gelezen van deze quat core 4x 2.4 gig deze schijnt je zo te kunnen over klokken naar 4x 3gig met de juiste koeling . dus word dit mijn systeem die het gaat woden als jullie nog opmerking hebben wil ik dit graag horen voor verbetering

ProductStukprijsTotaalprijs

VerwijderenCPUs - Koelers
Silent Knight 2

Grafische kaarten ATI PCIe -
EAH3870/G/HTDI
EAH3870/G/HTDI (Radeon HD3870)

-
Windows Vista Home Premium
Windows Vista Home Premium (Windows),-

Socket 775 Core 2 Quad
Core™ 2 Quad Q6600
Core™ 2 Quad Q6600 (4x 2400 MHz)

Floppy-drives - -
Floppydrive + 7in1 cardreader

voeding meer dan 600 Watt -
Toughpower (700 Watt)

Behuizingen Midi Tower -
3D Aurora 570

DVD-reWriters IDE -
DSW2012P (20 / 8 / 8 speed)

Moederborden Socket 775 -
P5K/EPU
P5K/EPU (Intel® P35)

Harddisks 3,5 inch SATA -
Caviar SE16
Caviar SE16 (400 GB

Geheugen DDR2-1066 -
2 GB DDR2-1066 Kit
2 GB DDR2-1066 Kit (2048 MB)

DVD-drives IDE -
DVD-E616A3
DVD-E616A3 (16 / 48 speed)

er komt nog van me zelf een extra harddisk in

gr djoeke

Laatst bewerkt:
als jullie nog opmerking hebben wil ik dit graag horen voor verbetering

Laten ik beginne met jauw zpelling en sinsbauw van de nedrlantse taal, want isniezzogoet.
is DIT een ideetje misschien?" ;)

Zoals eerder al gezegd, waarom overklokken? Koop gewoon een sneller cpu. Voor een paar tienjes meer heb je een Q9300 of een Q9450. daar schiet je meer mee op dan met het kietelen van een 6600. Bovendien loop je dan tegen allerlei bijkomende problemen met koeling enzo... als je toch wat nieuws gaat kopen en er geld aan gaat uitgeven... niet doen. Koop dan meteen iets goeds.

Je kan je ook nog afvragen of je werkelijk een Quad Core nodig hebt. Je zou ook nog de E8500 (dual core) kunnen overwegen. 2x3166Mhz

Laatst bewerkt:
Laten ik beginne met jauw zpelling en sinsbauw van de nedrlantse taal, want isniezzogoet.
is DIT een ideetje misschien?" ;)

Zoals eerder al gezegd, waarom overklokken? Koop gewoon een sneller cpu. Voor een paar tienjes meer heb je een Q9300 of een Q9450. daar schiet je meer mee op dan met het kietelen van een 6600. Bovendien loop je dan tegen allerlei bijkomende problemen met koeling enzo... als je toch wat nieuws gaat kopen en er geld aan gaat uitgeven... niet doen. Koop dan meteen iets goeds.

Je kan je ook nog afvragen of je werkelijk een Quad Core nodig hebt. Je zou ook nog de E8500 (dual core) kunnen overwegen. 2x3166Mhz

punt 1 ik heb Dissectie (waar )

het schijnt dat je met deze kloeler meer temperatuur verlies heb dan de standaard

en ik doe nog al wat Gravice

maar gaat een dual core we, snel .??

en ik doe nog al wat Gravice

Huh? Ik neem aan dat je "grafisch" bedoelt....? En wat dan precies? Games, videobewerking, CAD/GIS toepassingen?

maar gaat een dual core we, snel .??
Tsja, wat is snel? Kom je meteen bij de volgende vraag: hoe snel moet het dan zijn, en waarvoor gebruik je het precies?
Kijk... een Dual Core kan net zo snel of sneller zijn als een Quad Core. Verschil is dat je geen 2, maar 4 processorkernen hebt. Je kan (in theorie) dus feitelijk 4 dingen tegelijk doen. Dat komt over het algemeen de prestaties ten goede, zeker als je vaak meerdere toepassingen tegelijk draait.
Maar een snelle processor en meerdere taken tegelijk uitvoeren zijn twee verschillende dingen.
Dus.... wat wil je er precies mee doen?

Laatst bewerkt:
Wat is je budget (belangrijkste punt volgens mij:))

Hmm... da's niet echt een heel ruim budget. Een PC voor serieus gamen of voor videobewerking kost je al snel het dubbele. Dan moet je rekening houden met een meer uitgebreid moederbord, zware voeding (600Watt of meer), goede koeling en 2 high-end videokaarten in SLI-mode. Dat tikt lekker aan op het totaal.

Kijk eens even HIER voor een voorbeeldconfiguratie voor een aardige all-round pc. Als je geen extreme eisen stelt (maar dat kan ook niet met een dergelijk budget), moet dit voldoende zijn, en het valt nog binnen het budget ook.
Zoals je in het commentaar onder deze configuratie leest, kan het hier of daar misschien zelfs ook nog wel wat goedkopen. Kwestie van een beetje winkelen.

Kijk voor de aardigheid ook eens even onder het kopje "pc-advies". Daar vindt je wat verschillende configuraties voor diverse toepassingen.

Laatst bewerkt:
Hmm... da's niet echt een heel ruim budget. Een PC voor serieus gamen of voor videobewerking kost je al snel het dubbele. Dan moet je rekening houden met een meer uitgebreid moederbord, zware voeding (600Watt of meer), goede koeling en 2 high-end videokaarten in SLI-mode. Dat tikt lekker aan op het totaal.

Dat valt best wel mee hoor. Er is op dit moment nog geen spel, op Crysis na, die meer vraag dan een enkele 8800 GTX om alles soepel, en met een acceptabele FPS te draaien.
Voeding van 600 watt is al meer dan voldoende, hij zal onder load niet meer dna 450 Watt trekken.
Het type van het moederbord wat je kiest is ook nog niet eens zo super relevant voor games, het gaat daar meer om de ondersteuning voor hogere geheugenbandbreedten en dergelijke. Ondersteuning voor nieuwere processoren komen in veel gevallen mee met een bios-update.
Onder de 1000 euro kan je al klaar zijn

ik zie steets meer advies en beter reactie`s . ga nog even zo door het beging nu allemaal lekker duidelijk te worden voor me .
ik beging nu ook steeds meer te snappen hoe het nu allemaal te werk gaat .

als vast nu bedankt voor de moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan