nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ezechiel007.....

Daar ben ik het wel mee eens, maar je moet ook een beetje vooruit kijken he. Je kan wel een systeem kopen waarmee je vandaag goed uit de voeten kan, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat je er ook even mee vooruit kan. Je hoeft er geen kapitalen aan uit te geven, maar een paar tientjes beknibbelen resulteert al snel in verkeerde zuinigheid, en dat is uiteindelijk nog veel duurder.

Het schiet natuurlijk niet echt op als je volgend jaar alweer flink moet investeren.
Kijk… met een 300 Watt voeding, een simpel moederbord en een modaal videokaartje kom je een heel eind, maar volgend jaar sta je gegarandeerd te kijken… geef dan liever iets meer geld uit aan zwaardere voeding, een goed moederbord dat SLI / crossfire ondersteunt en neem meteen een fatsoenlijke videokaart (GeForce 8800 of een Ati3870). Dat kost je nu misschien €100 of €200 meer, maar je hebt er straks een hoop plezier van.

ik ga jullie nu eens om een gunst vragen : stel eens een juiste pc voor me samen voor 1100 euro
die goed is voor gamen en voor video bewerking

Ben voor een P5E gegaan, wat echt een super moederbord is, en als processor de nieuwe Q9450 & 4GB PC8500 DDR2.
Een vriend van mij heeft ook een P5E, heeft daar zelf ook 4GB geheugen bij. Hij heeft dan een 32-bit Windows Vista Home Premium geinstalleerd, en kan gewoon de volledige 4GB gebruiken:
2cs6vm9.jpg

Bij 4Launch samengesteld (wordt geassembleerd, 2 jaar garantie via hun):

azertul0.png

Met dit systeem kun je gamen & video bewerken.
Maar je moet toch echt prioriteiten stellen. Aangezien een C2D E8500 veeeel beter is voor gamen, maar wel minder is voor video bewerken, de C2Q Q9450 is weer stukke beter voor video bewerken.

Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed uit ja, weinig op aan te merken. Maar als je dan toch bezig bent... stop er dan gewoon meteen 4GB geheugen in.

een 8800GT blykt een goede keus te zijn beter dan de 3870 :thumb:

en wat vind je van deze ? incl montage en 1 jaar garantie :thumb:

PC SAMENGESTELD !.JPG

ziet er allemaal goed uit ik wee nu ff voldoende zo gauw ik me pc heb laa tik het jullie weten wat en hoe

bedankt allemaal voor de moeite

@ madmuppet, er zit 4GB in...

@ Dark, jouw systeem is wel wat minder dan die van mij.

@ TS, Laat het ff horen

@Raoul...

ik zie in het bestlijstje toch echt Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC8500 LC5.0 TwX D

misschien in het onlangs veranderd, maar op mijn telraampje is 2x1 nog steeds 2 ;)

Met die van dark is echt helemaal niks mis mee !
Mooi systeem !!!

en jij denk altijd dat je het beter hebt:evil:

Oh, alsjeblieft.
Ik zeg niet dat het een slecht systeem is.
Maar:
Ik heb een betere processor (Q9450;2.66 GHz; 12288 KB L2cache; bus: 1333MHZ vs Q6600; 2.4 GHz; 8192 KB L2cache; 1066 MHz bus), beter moederbord (X38 vs P35), en hij heeft vista er nog niet bij.

Oh :o

moet dinsag al naar de dokter voor een gehoortest, maar misschien toch ook gelijk maar even langs de opticien dan. ;)

overklokken is totale onzin,koop dan een snelllere cpu:(

Overklokken van 2,4 naar 3 Ghz lijkt mij zeker de moeite waard.

Neem dan inderdaad voor iets meer geld deze processor: http://tweakers.net/pricewatch/161727/intel-core-2-quad-q9450.html Deze is 4x 333 mhz en heeft 2x 6mb cach.

Test hebben uitgewezen dat het verschil tussen deze 2 processoren (en de Q6600 dus) praktsich geen verschil maakt.

Laten ik beginne met jauw zpelling en sinsbauw van de nedrlantse taal, want isniezzogoet.
is DIT een ideetje misschien?" ;)

Dit is duidelijk tegen de forumregels in. Gemeld, maar helaas nog niets mee gedaan.

Zoals eerder al gezegd, waarom overklokken? Koop gewoon een sneller cpu. Voor een paar tienjes meer heb je een Q9300 of een Q9450. daar schiet je meer mee op dan met het kietelen van een 6600. Bovendien loop je dan tegen allerlei bijkomende problemen met koeling enzo.

Waarom niet? Das een goede manier om geld uit te sparen bij een beperkt budget Een Q6600 op 3 Ghz levert betere prestaties dan een standaard Q9450. Met een beetje extra koeling word dat zeker geen probleem. Hij kan op lucht zelfs naar de 3,6 Ghz.

Hmm... da's niet echt een heel ruim budget. Een PC voor serieus gamen of voor videobewerking kost je al snel het dubbele. Dan moet je rekening houden met een meer uitgebreid moederbord, zware voeding (600Watt of meer), goede koeling en 2 high-end videokaarten in SLI-mode. Dat tikt lekker aan op het totaal.

Sinds wanneer heb je 2 videokaarten in SLI of Crossfire nodig voor videobewerking? Dat is compleet nieuw voor mij. Een videobewerkingssyteem heeft totaal andere eisen dan een game pc.

P.s. het is echt onmogelijk om 4 GB te adresseren in windows 32 bits. Zelf als zou de pc het kunnen zien, dan kan hij er nog geen gebruik van maken. Oftewel, daar heb je dus niets aan.

nog 1 keer

hoi voor de laatse keer :-(

ik ben erg onzeker over mijn pc systeem als ik wat moet samen stellen dit is voor mijn nu de 3de KEER dat ik jullie zo om help vraag ik weet het echt niet meer .

is dit systeem wat

AantalProductStukprijsTotaalprijs
» VerwijderenCPUs - Koelers
Silent Knight 2
Silent Knight 2 ()€ 49,-€ 49,-
» VerwijderenGrafische kaarten nVidia PCIe -
NX8800 GTS Overclocked
NX8800 GTS Overclocked (NVIDIA GeForce 8800 GTS)€ 129,-€ 129,-
» VerwijderenSoftware OEM Besturingssystemen -
Windows Vista Home Premium
Windows Vista Home Premium (Windows)€ 89,-€ 89,-
» VerwijderenCPUs Socket 775 Core 2 Quad
Core™ 2 Quad Q9300
Core™ 2 Quad Q9300 (4x 2500 MHz)€ 229,-€ 229,-
» VerwijderenFloppy-drives - -
Floppydrive + 7in1 Cardreader
Floppydrive + 7in1 Cardreader ()€ 25,-€ 25,-
» VerwijderenMonitoren LCD 20 inch -
E2003WSV-B1
E2003WSV-B1 (20 inch)€ 199,-€ 199,-
» VerwijderenVoedingen meer dan 600 Watt -
RealPower M620
RealPower M620 (620 Watt)€ 89,-€ 89,-
» VerwijderenBehuizingen Midi Tower -
Soprano
Soprano (4 x)€ 69,-€ 69,-
» VerwijderenDVD-reWriters Serial-ATA -
DSW-2012SA
DSW-2012SA (20 / 8 / 8 speed)€ 27,-€ 27,-
» VerwijderenMoederborden Socket 775 -
P5K-E WiFi-AP
P5K-E WiFi-AP (Intel® P35)€ 119,-€ 119,-
» VerwijderenHarddisks 3,5 inch SATA -
Caviar SE16
Caviar SE16 (500 GB)€ 79,-€ 79,-
» VerwijderenGeheugen DDR2-1066 -
2 GB DDR2-1066 Kit
2 GB DDR2-1066 Kit (2048 MB)€ 69,-€ 69,-
» VerwijderenDVD-drives Serial-ATA -
DVD-E818A3T
DVD-E818A3T (18 / 48 speed)€ 19,-€ 19,-

bedankt djoeke

4 Jaar is lang en zeker voor Games dus die garantie ga/kan ik je niet geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan