Nieuw Systeem ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jac20

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Hoi Ik Ben toch aan het overwegen om een overstap te maken van amd naar Intel.
nu is mijn volgende vraag:

ik wil dan een nieuw mobo en een nieuwe processor.
ik heb al advies gekregen om een Asus P5K te nemen maar wat voor processor zou daar het best op draaien.
ik heb dan 2 keuzes geloof ik een Intel Core 2 Duo e6750 of een Core 2 Quad Q6600.
hoe zit het dan met bios upgrades, ik begrijp dat je je bios moet flashen naar een nieuwere versie als je nieuwere processors wilt kunnen ondersteunen ?
wat is dan de beste keus ?

geheugen heb ik: 2x 1 Gb reepjes quimonda.(DDR II @ 667 MHz)
Videokaart Heb Ik: Nvidia Geforce 8600GTS.
DVD(RW) Heb Ik: LG DVD-ROM/ LG DVD-RW Supermulti Lightscribe.
Voeding Heb Ik: Zalman ZM500-HP 500 Watt.
Hdd Heb Ik: WDC 250GB.

Dus Het gaat puur Om het mobo En Processor..

Dank Je Wel :thumb:

Laatst bewerkt:
af en toe wel eens een spelletje..
dan gaat het niet om spellen als crysis en dergelijke.
nee lk speel alleen maar, bioshock, COD 4, Pes 2008.

verder gebruik ik de pc voor video bewerking.

Dan is die Core 2 Quad Q6600 op een Asus P5K een meer dan goede keus!!
Wanneer je het moederbord bij een van de grotere hardware-winkels koopt, staat er meestal de nieuwste bios op en is een upgrade helemaal niet nodig.

Ook je bestaande hardware-componenten zullen geen enkel probleem opleveren.

hoe zit het dan met mijn voeding ?
aangezien ik maar 500 watt heb.

ik zie dat de q6600 op maximaal gebruik 105,3 Watt.

Normaal gesproken heeft die Zalman 500W geen enkele moeite met je (nieuwe) componenten hoor!!

dan ga ik de nieuwe spullen bestellen, harstikke bedankt. :thumb:

en dan nog 1 vraagje:

ATX & uATX zijn toch compatible met elkaar ?

Laatst bewerkt:
Dat ligt eraan wat je bedoeld.

Een uATX bordje past b.v. wel in een ATX kast, een ATX bordje NIET in een uATX kast

nou mijn mobo die ik nu heb, de Asus m2a-vm HDMI is een uATX en ik zie dat de P5K een ATX mobo is, is dat compatibel ?
dat word dus simpelweg ook een nieuwe kast erbij kopen ?

Laatst bewerkt:
nou mijn mobo die ik nu heb, de Asus m2a-vm HDMI is een uATX en ik zie dat de P5K een ATX mobo is, is dat compatibel ?
dat word dus simpelweg ook een nieuwe kast erbij kopen ?

Dat hangt er dus van af wat voor kast je nu hebt. Je huidige uATX bordje zou best in een "normale" ATX kast kunnen zitten en dan heb je geen probleem.

Dat hangt er dus van af wat voor kast je nu hebt. Je huidige uATX bordje zou best in een "normale" ATX kast kunnen zitten en dan heb je geen probleem.

het probleem is dus dat ik niet weet wat voor kast het is, ik heb deze pc toen gekocht bij mycom.
maar op de site van mycom kan ik niets vinden over wat voor soort moederbord in de pc gaat :(
(ATX/uATX/mATX Etc)

het gaat dan om deze PC: http://www.mycom.nl/Products/View/MyCom_Adventure_Family__X2_4800/169797.aspx

ik ga het gewoon proberen.. nogmaals hardstikke bedankt ;)

ik ga de spullen bestellen :D

deze mag gesloten worden ;)

Dat is naar mijn weten een ATX kast, heb zelf een uAtx gehad en geloof me die zijn veeeel kleiner :)

Dan is die Core 2 Quad Q6600 op een Asus P5K een meer dan goede keus!!
Wanneer je het moederbord bij een van de grotere hardware-winkels koopt, staat er meestal de nieuwste bios op en is een upgrade helemaal niet nodig.

Ook je bestaande hardware-componenten zullen geen enkel probleem opleveren.

PCIES ik gebruik hem ook de Q6600 alleen icm de Asus P5K PRO

ik heb nog 1 algemene vraag, is mijn systeem dan een beetje goed om games op te spelen, niet dat ik last krijg van van Bottleneckes, want die heb ik nu al volgens mij.
ik draai nu nog op een X2 4800+ die op 3,0 GHz draait, en mijn geheugen staat geloof ik op de standaard timings 5-5-5-15 cr1 en de normale voltages(geen idee hoe me geheugen moet overklokken, denk ook niet dat het geheugen daar geschikt voor is)
maar als ik bijvoorbeeld Farcry speel op 1680 x 1050 en High Details, dan komen bijvoorbeeld de bomen plotseling tevoorschijn, en als ik sniper ook, of mijn verrekijker gebruik.
zelfs al zet ik de instellingen lager, dan heb ik nog hetzelfde probleem.
en voor wat ik heb begrepen moet dat geen probleem zijn voor een 8600GTS...

dus, wat is het probleem ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan