Nieuw systeem!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

crulos

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Beste lezer,

na veel beraad mijn oude pc verkocht en nu aan het rondkijken voor een nieuwe pc.

Ik kwam de volgende tegen:

processor: Intel i5 750 2,66 ghz 8mb cache
Geheugen: Kingston 4gb ddr3 1333 cl9
Moederbord: Msi p55-cd53! super makkelijk overkokken! + 7.1 hd audio
dvd-brander: Sony ad5240s 24x branden sata
Videokaart: Ati HD 4650 dual dvi
Hardeschijf: WD 500gb met 32mb cache sata
Kast: codegen P6236-a2

Op de kast (wil liever een Antec Three Hunderd) na vond ik het een erg nette set en de prijs was prima.
Nu zou ik over een tijd de 5770 willen kopen en ik denk (heb de pc pas net gevonden) dat er een 460 watt voeding inzit (standaard bij de kast).

Zou dat voldoende zijn om dit systeem goed te draaien? Ik ken het merk nog niet, maar zou graag jullie eerste reactie willen!

Het ziet er wel netjes uit, maar 460W lijkt me misschien wat weinig ik zou een 500W of 520W nemen. Probeer trouwens écht achter het merk te komen, sommige voedingen bieden bijvoorbeeld 600W aan maar gaan na 400W mankementen vertonen.

Maar wat wil je ermee gaan doen? voor Gamen is het niet écht geschikt. voor Multimedia gebruik wel.

Het is eerder een beginpunt.

Ik kan de set voor 430 euro ophalen, dus wil hiermee beginnen.
Wil er Dragon Age Origin, Risen en Drakensang op spelen. Zou hij dat in deze config ook al goed doen!??

Als ik dan tegen een leuke aanbieding loop voor een 5770, dan koop ik die erbij en heb je een heel redelijke (low budget) game pc.

Als er dan een extra voeding bij moet (aangezien ik er ook nog een extra hd en draadloze pci kaart inzet), dan kan dat tegen die tijd altijd nog.

Wil nu even testen of hij met deze voeding stabiel draait en dan over een half jaartje weer verder kijken!

Bedankt voor de feedback!

Mvg Thijs

Laatst bewerkt:
Ik zou even kijken of je de voeding niet nu al kan opgraden. Bespaart een hoop centen als je nagaat dat Antec goede (maar vaak duurdere) voedingen leverd. Misschien kan je naar 500W upgraden en maar 20 euro bij betalen voor bijvoorbeeld een Antec EarthWatts 500 Watt power supply?

Mag ik vragen waar je die pc tegen kwam? :)

op cool-prices.nl staat die kast+voeding voor samen €34,95.
Dit kan alleen maar betekenen dat het een B of zelfs C merk voeding is, want een A-merk 460 watt voeding kost normaal alleen al tussen de 40 en de 60 euro. Dus met kast er bij minder kan alleen door er een slechte voeding in te zetten.
460 is voor een i5 systeem al niet zo heel veel en zeker niet van een slecht merk. En een upgrade met hd5770 zal zeker niet verantwoord zijn.

andere voeding dus

Pc vanmiddag opgehaald. :D
Was in november aangeschaft als media-pc (vandaar videokaart en wellicht ook voeding) en om muziek op te bewerken.

Moederbord is prima over te clocken en prestaties in Everest zijn echt super! Van 2,6 naar 3,2 zonder problemen.. ben er niet erg bekend mee, maar de optie is leuk!

Vanmiddag een extra 1tb HD en een draadloos netwerk (pci) kaartje erin gehangen en de voeding trekt het nog prima.

Hij had er in totaal 2.5 tb extra bij (3 hd in totaal) en had nooit het piep signaal gehoord bij het opstarten... Ga er even vanuit dat dat ook echt klopt.

Game k1ng: Ik had de pc op marktplaats gevonden. Kon de config dus ook niet wijzigen.,.Helaas.. anders zeker een goed idee.

Denk dat ik een goede aanschaf heb gedaan, ondanks dat op de lange duur de videokaart en wellicht ook voeding..

Van de week eens Dragon Age proberen.. kijken of hij nu wat lekkerder loopt!
Bedankt voor de vele reacties!! :thumb:

Groeten Thijs

Je hebt de PC opgehaald van een Marktplaats adverteerder?
Daar kan je op den duur spijt van gaan krijgen als dat ding tweedehands is...

Je hebt de PC opgehaald van een Marktplaats adverteerder?
Daar kan je op den duur spijt van gaan krijgen als dat ding tweedehands is...

Met bon, op 6-11-2009 gekocht en een uurtje rijden.. mwaa, ben er niet zo bang voor.
Zag er prima uit en een beetje vertrouwen in de mens ;)

Hij was zelf een ict'er en ivm gebruik overstappen naar apple (muziek en video), dus heb er wel een goed gevoel bij!

Nouja €430 is een redelijke prijs voor wat je krijgt. Maar ik las net je andere topic en de ellende begint zo te zien al. Helaas weet ik niets van je probleem af dus moet ik je maar het beste wensen!

Succes!:thumb:

Nouja €430 is een redelijke prijs voor wat je krijgt. Maar ik las net je andere topic en de ellende begint zo te zien al. Helaas weet ik niets van je probleem af dus moet ik je maar het beste wensen!

Succes!:thumb:

thx! maar probleem ligt bij oude onderdelen, niet bij de nieuwe set, dus ik kom er wel uit. er zit overal nog minimaal 2 jaar garantie op, dus komt goed!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan