Nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

blubber1nl

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2010
Dag mensen,
ik ben nieuw hier en ik ben onderdelen voor een nieuwe computer aan het zoeken.
Heb alvast een lijstje gemaakt samen met een vriend: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[256435]=1&product[216539]=1&product[7517]=1

Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer? [zonder besturingssysteem rond de 500 euro]
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, [wil er wel mw2 en black ops goed mee kunnen spelen]
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk [enigszins belangrijk]
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen? [dat laat ik de winkel mooi doen ^.^]

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben [waar moet ik aan denken? niet veel interessents eigenlijk, moet er mee kunnen gamen en ik wil wel dat ik niet helemaal naar ervan wordt dat me computer zo sloom is zeg maar:P]
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je? [besturingssysteem heb ik al]
Andere software? - Office/Nero/etc etc etc [niet nodig]

Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook [alles wat in de link staat]
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor. [nee, heb ik al]

klopt het en kan het mogelijk goedkoper of beter?
groetjees:)
(topic ging eerst over mn videokaart;p)

Laatst bewerkt:
Aan de kant van nvidia heb je de GTX460 en aan ATI/AMD's kant de 5770.
Dat zijn de 2 beste kaarten in deze prijsklasse. (onder de 150,-)

Ge GTX460 is sneller, maar de 5770 iets goedkoper

Welkom op Helpmij.nl.:)

Zou dan eerder voor de voorgestelde GTX460 gaan, nog geen 40 tientjes duurder en een stuk beter.

Ja, maar hoeveel watt is je voeding?
Noem eens de specificaties van je pc, je processor, het geheugen, de snelheid daarvan.

Okee, ik weet echt niks af van dit gebied, ik kijk simpelweg een beetje naar cijfertjes enzo;p
wat maakt het dan dat die GTX460 beter is? clockspeed van die ik aangaf was meer right?
en processor, geheugen, moederbord heb ik wel al wat uitgezocht, maar geen idee of het wat is..: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...263352]=1&product[321431]=1&product[242662]=1
oow komt zeker door de grafische processor?XD
boeit me meer welke video kaart in de prijsklasse 100 euro de beste is, maar op- of aanmerkingen op de rest waardeer ik ook(A)

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het dan beter is dat je een nieuw topic aan maakt in hardware>aankoop nieuw systeem(of zou een mod deze willen verplaatsen?).

En zou je dan dit lijstje even willen invullen:
Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je?
Andere software? - Office/Nero/etc etc etc

Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Dit gaat helemaal fout (kom er nu pas achter dat ik vandaag een jaar lid ben!).
Je moet eerst je voeding wattage weten voordat je een GPU gaat kopen.

ik zal wel een nieuwe vraag posten;)

Welkom op Helpmij.nl

Ligt eraan wat je wilt.Ik had ff gewacht met het verplaatsen van dit topic.
Als je idd een heel nieuw systeem wilt,en je hebt er hulp bij nodig, kan ik hem verplaatsen en een juiste titel aangeven.Was het verder alleen om de videokaart te doen dan laten we het hierbij.

U zegt het maar...

Laatst bewerkt:
Topic derhalve verplaatst naar hardware--->aankoop nieuw systeem/upgraden.
Tevens titel aangepast.

Succes met je topic.

Okee, ik wil toch wel graag rond die 500 euro blijven (zonder assemblage kosten).
Past alles wat ik had samengesteld wel bij elkaar, of raden jullie misschien nog vervangingen aan voor dezelfde prijs?

Was dit topic eerst niet een pc van rond de 700? of zit ik er nu naast :D

Dan zou ik gewoon dat systeem van je maat pakken met een ander mobo.
Eendje met een hogere FSB. Dit is volgens mij gewoon de goedkoopste mobo AM3 mobo van asus. Dat gaat je ietje mee kosten. 20,- ofzo.

Dit kun je terug pakken door een Nvidia GTS450 grafische kaart te kiezen.
ongeveer 15-20 euro goedkoper als een 5770 en vergelijkbaar

Edit:
En neem een phenom II x4 955, deze zijn wel op voorraad. De 945 niet.

Laatst bewerkt:
Als er bij het moederbord staat:

1 processor - Socket AM3
4 geheugen - DIMM 240-pins
1 PCI Express 2.0 x16 ( x16-modus )
3 PCI Express x1
3 PCI

geeft dat dan problemen als je een 2.1 x16 systeem hebt bij je grafische kaart?

en als ik deze dual processor neem, geeft dat dan problemen als je kijkt naar het spelen van black ops ofzo? http://azerty.nl/0-1127-257988/amd-black-edition-.html

Laatst bewerkt:
processor en moederbord twijfel ik over. is niet echt een snelle processor en moederbord is al wat over gezegt.
De kast is niet leverbaar en niet echt een goed merk.
Als je echt waar voor je geld wil, leg er dan nog €50-100 bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan