Ik begrijp er niks meer van, dit topic, maar ik zal de TS proberen te helpen.
De amd is dual core en de intel is quad core, de amd lijkt mij sneller: 3.2ghz want de intel heeft daar 2.93 ghz. En de ene heeft ander Cachegeheugen dan de ander.
Deze uitspraak slaat ronduit
nergens op. De i7 is heel veel sneller dan de AMD. De Athlon is zacht gezegd sloom, de i7 is zacht gezegd overkill.
Nieuw winkelmandje
Ook vind ik het eerder voorgestelde systeem overkill. De i7 maakt gebruik van 'hyperthreading'. Dat betekend dat de processor virtueel gebruik maakt van 8-cores. Games maken gebruik van 2 tot 4 cores, oftewel, niet van 8 cores. Daarom heeft 'hyperthreading' helemaal geen voordeel in gaming. Daarom zie je ook dat de Phenom II x4 955 (die niet gebruik maakt van hyperthreading), en de I7 870, niet heel verschillend presteren in gaming.
De Phenom II x 955 is daarentegen wel veel goedkoper, ook zijn de betere presterende moederborden veel goedkoper. Dit moederbord heeft Sata-600, en USB 3.0. Oftewel, dit moederbord is goed voorbereid op de toekomst, het moederbord van het eerder voorgestelde systeem is daarentegen minder goed, en maakt geen gebruik van Sata-600 en USB 3.0.
Omdat het systeem dat ik heb samengesteld, gebruik maakt van een goedkopere processor, en een goedkoper moederbord, heeft dit systeem meer ruimte voor een betere videokaart. Daarom heb ik een HD6850 in het systeem gedaan, in plaats van een HD5770. De HD6850 presteert ongeveer 50% beter.
Ook heeft het systeem dat ik heb samengesteld een 1tb harde schijf, in plaats van een 500gb harde schijf. Wat je simpelweg meer data-ruimte geeft, voor 10 euro meer.
Edit: @Marcell we delen ook altijd de zelfde mening, op precies het zelfde moment xD
Edit: Met het 'eerder voorgestelde systeem' bedoel ik het i7 systeem, ik had het systeem van Marcell nog niet gezien toen ik de post schreef.