nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo de computer is binnen en in mekaar gezet. Nu moet ik eerlijk bekennen dat het de eerste keer was dat ik een computer in mekaar zette. Dus ter controle wat is een goede temperatuur voor een mugen 2 + intel core I7 3770K ik zit nu idle op 37-40 graden. heb ik de koeler goed geinstalleerd?

Laatst bewerkt:
prime95 ff downloaden en stressen de load temps zijn ook belangerijk om te meten

temp load.PNG

load temps. dat ding vliegt zodra ik prime 95 aanzet van 38 naar 60 en zodra ik prime 95 stop zakt ie weer naar 38 hij heeft hem hier automatisch overgeklokt(ik heb er niet aangezeten.)

Gr coolkil

Laatst bewerkt:
hoeveel zou dit nog kunnen verbeteren als ik andere koelpasta zou gebruiken?
laten we zeggen deze, ik zou misschien ook koelpasta mee kunnen nemen van mijn stage alleen is dat server spul zou dat ook goed werken?

Laatst bewerkt:
met de beste koelpasta erop .. 2 graden :D
koelpasta is alleen voor de contact tussen de koelblok en je cpu ( warmteoverbrenger < - is dit een woord ? :D )

juiste woord is warmtegeleider.
maar als ik nog wat wil overklokken. Naar mijn idee zit ik al aan de max. Hoe heet mag een I7 3770(K) maximaal worden?

Laatst bewerkt:
ivy bridge cpu's zijn heethoofden zeker als men hem wilt gaan overklocken
ook moet je rekening houden met de kamer tempratuur een cpu koeler kan alleen zijn best doen als de kamer tempratuur ook degenlijk is

de tempraturen zijn vooralsnog goed
wat is de overklok op dit moment?

nog niks maar het is een beetje de bedoeling dat we dat op een geef moment gaan doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan