Nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deparis

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2013
Hi!

Ik ben van plan om een nieuw systeem te kopen maar heb hulp nodig daar ik niet goed weet of het allemaal wel bij elkaar past.
Ik gebruik mijn PC 50% om te gamen (ga nu Call of Duty MV3 en Battlefield 3 kopen) en de overige om te internetten en om foto's te bewerken (Paint shop pro) en om af en toe een website te maken met Dreamweaver. Ook Office en Nero gebruik ik regelmatig.

Nu heb ik het een en ander samengesteld:

behuizing: Antec Three Hundert
Videokaart: Asus GTX 650 TI
moederbord: Asrock Extreem 4 Z77
processor: Intel I5 - 3570k
harddisk: Seagate Barracuda 1 TB
voeding: ?
koeling: ?
geheugen: ?

Ik doe altijd heel lang mijn mijn pc's dus hij moet in de toekomst kunnen upgraden naar een SLI en eventueel een I7 processor.
Wat voor een voeding, koeling en geheugen zou hier goed bij passen?

veel dank alvast!

Hoi,

Met deze setup zou ik een voeding adviseren van minimaal 500Watt, en dan bij voorkeur één van een goed merk, bv deze: KLIK maar als je in de toekomst SLI gaat draaien, kom je op een voeding uit die wat meer vermogen heeft, bv DEZE
Aangezien je met deze processor kunt overklocken, kun je vanalles gebruiken, van een conventionele koeler, tot waterkoeling, het is maar net hoeveel je ervoor wil uitgeven. Als je kiest voor luchtkoeling, zou DEZE een optie kunnen zijn.
Ik gebruik deze ook, en koelt goed, en stabiel op 4,5Ghz.
Voor het geheugen zou ik deze nemen, niet al te duur, en snel genoeg.

Verder is het aan jou, en je budget natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Zeer bedankt Rick voor de aanvulling :)
Was inderdaad van plan om in de toekomst een klein beetje te overklokken mocht dat nodig zijn.

mijn lijst ziet er nu zo uit:

voeding: Cooler Master GX Lite 700W
koeling: Cooler Master Hyper 212 Evo
geheugen: Corsair Vengeance 8 GB : 2 x 4 GB -1600 MHz

Nog een vraagje:
Ik was van plan om hem zelf te bouwen... zitten alle kabels die je nodig voor de aansluitingen bij de voeding inbegrepen?

veel dank
deparis

Je Processor is veel sneller dan je videokaart.

Krijg je het effect:
Videokaart en processor gaan een wedstrijdje hardlopen. Maar ze moeten allebei tegelijkertijd over de lijn heen komen. De videokaart kan de processor niet bij benen. Dus gaat de processor een paar tikjes lager lopen. Zodat de videokaart hem wel kan bij benen.

@sander 17111988 Allereerst heb je gelijk als het gaat om extreme verschillen, bv als je een Pentium 4 gebruikt in combinatie met deze videokaart, maar dat gaat hier niet op.

@Deparis; als het goed is, heeft de voeding alle benodigde aansluitingen, de voeding is geschikt voor een ATX board.
Ik heb 1 ding vergeten te vermelden, is misschien belangrijk, ik weet niet of deze voeding modulair is, dat betekend dat je de mogelijkheid hebt om alléén de voedingskabels aan te sluiten die je ook daadwerkelijk nodig hebt, dit kan de airflow ten goede komen.
Misschien slim om even te zoeken naar een modulaire voeding zoals DEZE of DEZE

Verder; leuk setje zo!!!:thumb:

Laatst bewerkt:
Zéér bedankt voor de snelle reacties!
Soms zie je door het enorme aanbod de bomen het bos niet meer.
Corsair CX Series Modular CX750M is 80 euro en de Corsair Enthusiast Series Modular TX650M is 100 watt minder maar 10 euro duurder.. waar ligt dat nou weer aan? :d
Is 650 watt voldoende?

Ben van plan om deze onderdelen bij Mycom te kopen.. de zaak is vlakbij en mocht er wat niet werken hoef ik tenminste niets op te sturen en dagen te wachten.

Snap niet dat hier zoveel geld in een voeding wordt gestoken tenzij de TS echt zeker weet dat hij óf de pc gaat upgraden met een SLI opstelling en een meer energie verbruikende processor óf de processor, het geheugen en/of de videokaart wil gaan overklokken. Indien op beide opties ontkennend wordt beantwoord volstaat een 500 tot 550 watt voeding en er zijn in dat gebied een heleboel voedingen te krijgen die maximaal 2/3 kosten van wat nu wordt uitgegeven. Het restant (waarschijnlijk al gauw 30 - 40 euro) kan aan een duurdere videokaart worden uitgegeven.

@Stormbreaker De TSser geeft in het eerste bericht al aan in de toekomst misschien een SLI opstelling te willen, én een eventuele CoreI7.
Bovendien heb ik me geconcentreerd op A merk voeding, en die zijn doorgaans wat duurder, maar het kan goedkoper...klopt.
Verder heb ik geen rekening gehouden met andere opties, zoals besparen op het 1 en dan meer geld uitgeven aan een bv. snellere videokaart, omdat de tsser daar ook niet om vraagt.

@Deparis 650Watt is inderdaad ook voldoende, en als je Stormbreakers advies wil opvolgen, volstaat zelfs een voeding van 550 Watt, zo gaan mijn aandelen in de voeding nooit omhoog...;)

Laatst bewerkt:
@Rick, ik heb de startpost ook gelezen maar de TS moet er wel goed over nadenken. De videokaart op dit ogenblik is niet de krachtigste en ik zou die niet in SLI willen hebben, puur omdat je met één goede videokaart betere prestaties bereikt. Bovendien moet de TS wel een goede A-merk voeding nemen, over een A-merk valt niet te discussiëren: bij zelfbouw altijd een A-merk met een hoge efficiëntie nemen, en het liefst een voeding die goed getest is. Maar er zijn wel voedingen van A-merken die heel duur zijn en eigenlijk overbodig zijn voor wat van ervan wordt gevraagd. Dat wilde ik alleen maar aanstippen.

@ stormbreaker was ook geen kritiek op jouw input, juist niet zou ik willen zeggen, omdat je goede argumenten hebt.
Ik heb mij alleen beperkt tot de setup die tsser wil, en geen aanbevelingen gedaan omtrent verbeterpunten, dat is ook niet aan mij.
En wat betreft de voeding, had ik wat beter kunnen zoeken.

Dus meneer de tsser, neem alle aangegeven adviezen ter harte.
En over het prijsverschil, ik weet alleen dat de voordeligste voeding 3 jaar garantie geeft, en de duurdere 5 jaar.

Lol ik waardeer het enorm dat er meegedacht wordt door de kenners alhier.. als niet kenner is het haast geen doen om vandaag
de dag te kiezen uit het enorme aanbod.

de bestellijst is nu alsvolgt:

voeding: Cooler Master GX Lite 700W

vrij definitief denk ik zo, mocht iemand nog iets opmerken dan hoor ik het graag!

Ik wil toch wel alles bij Mycom halen, daar hebben ze deze voeding :
Corsair CX 750WATT Modulair zie: corsair-cx-750watt

Ik wil toch wel de kosten door deze videokaart zo in de hand houden want anders wordt het bij elkaar wel heel prijzig.

die voeding kun je zelfs 3 GTX650 TI in sli zetten dus een beetje overbodig...
je hebt zo rond de 38,5 amps nodig voor de videokaarten gooi daar nog eens 15 amps bij voor de cpu en je zit goed
corsair-tx-650watt-modular deze voldoet dus prima

Wat een prijsverschillen zitten er in die voedingen! De corsair-cx-750watt = 80 euro en de corsair-tx-650watt = 90 euro
100 watt minder voor 10 euro méér :eek:
Ik heb de lijst aangepast:

voeding: Corsair-tx-650watt-modular

veel dank aan allen! wink2.gif

Laatst bewerkt:
Nog steeds met de 'verkeerde' videokaart. Ik denk dat de TS veel beter een GTX 660 of GTX 660 Ti kan nemen in plaats van deze kaart.

CX is their general entry-level series. GS is an improved version of the same PSUs, with better components, longer warranty etc.; they're also targeted at gamers, with LEDs and such.
They're made by CWT.

TX is their mainstream series. The current versions (TX V2) are manufactured by Seasonic (generally better quality than CWT). While CX and GS are a mix of 80+ standard and 80+ bronze, the TX V2 PSUs are all 80+ bronze rated.

HX is the "worse" of their two enthusiast series. They're all modular, and rated for high efficiency (typically 80+ silver or 80+ gold). Some are made by Seasonic, others by CWT.

AX is their top line. All modular, all rated for excellent efficiency (80+ platinum I think). They have various premium features, like the best fans and fanless operation at low loads. The AXi series (eg. the AX760i) add DSP for extremely good voltage regulation and ripple/noise suppression, and Corsair Link software control. I believe they're all made by Seasonic.

TX komt met betere componenten dan de CX serie
die worden door seasonic gemaakt en die zijn standaard wat duurder

Laatst bewerkt:
Had altijd al een goedkoop idee van de Corsair CX voedingen, net alsof het een Citroën zou zijn, ook geen kwalitatieve hoogstandjes.

@Stormbreaker firest0rm is een Mega Honourable Senior Member (das hoog toch?) en die adviseert wel een Corsair-tx-650watt-modular (zie 14) Dat zou hij toch niet doen als het een mindere voeding betrof? Wie moet ik nu volgen...
De videokaart gaat met de 660 serie zo'n 80 euro verschil maken t.o.v. de 650 en met de Ti nog véél meer.
Das toch wel een beetje veel.....

Heb de prijzen erbij gezet:

behuizing: Antec Three Hundert................................ 68,-
Videokaart: Asus GTX 650 TI.................................... 134,-
moederbord: Asrock Extreem 4 Z77............................ 115,-
processor: Intel I5 - 3570k....................................... 218,-
harddisk: Seagate Barracuda 1 TB.............................. 65,-
voeding: Corsair-tx-650watt-modular.......................... 81,-
koeling: Cooler Master Hyper 212 Evo.......................... 30,-
geheugen: Corsair Vengeance 8GB /2 x 4 GB 1600 MHz... 65,-

totaal: 776 euro

je kunt beter dit kopen met een 650 kun je anders net zo goed direct sli gaan draaien, deze pc is daar niet voor geschikt maar persoonlijk zou ik nooit beginnen aan sli want het scheelt zon 60 euro in moederbord, en 40 euro in PSU, als je dat extra bij je videokaart legt en een niet overclockbare cpu neemt dan kom je uit op 1 kaart die net zo goed is als een 650 in sli http://azerty.nl/winkelmandje/winke...501012]=1&product[558955]=1&product[528633]=1
met ssd en eventueel kun je die er nog uit halen en het geld in een NOG betere gpu steken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan