nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het systeem van sander is prima, alleen ben ik het niet eens met die 16GB ram. 8GB is echt voldoende voor gaming.

En heb je denk je een SSD nodig of niet? Het voordeel van een SSD is dat windows+programma's sneller laden, maar als jij vooral gamed zou ik eerder voor een sterkere videokaart gaan. Een SSD van 150 euro snijdt namelijk behoorlijk in je budget+game prestaties.

ja ik zit er zelf ook aan te denken om de ssd te laten vallen en gewoon een betere videokaart te nemen en ik heb een vriend geraadpleegd en hij beveelt de sabertooth aan omdat hij zo makkelijk in te stellen is en hij ook makkelijk te overklokken is maar dat soort dingen ligt niet echt in mijn straatje dus ik zal niet weten of dat klopt

Maar je betaalt wel de hoofdprijs voor die paar extra features die je toch niet gaat gebruiken, en qua performance maakt het ook geen verschil. Dat geld kan je veel beter besteden dan aan een high end moederbord. Ook het moederbord in het systeem van Sander is overkill, gewoon niet nodig. Een goedkoop 970 bordje is voor jou even geschikt.

En ik zou ook geen SSD doen, als je veel in windows werkt zal het erg fijn werken maar als je vooral gamed heb je meer plezier aan een snellere videokaart.

Ik ga toch nog heel even moeilijk doen.. voor een gaming pc heb je meer aan een sterke videokaart dan aan een sterke processor.. de FX-6300 doet amper onder voor de fx-8350, het scheelt misschien een paar frames in zware games maar is 70€ goedkoper. Voor dat geld koop je een stuk snellere videokaart waar je veel meer plezier van gaat hebben.

Eventueel kan je die cpu koeler uitstellen tot later en een fx-8320 kopen.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...490029]=1&product[563658]=1&product[569238]=1

Haha is prima, ik ben ook erg eigenwijs dus dat sluit mooi aan :p

Maar bij voedingen zijn het aantal watts alleen niet betrouwbaar. Een A-merk voeding van 500 watt kan sterker zijn dan een C-merk voeding van 700 watt. En vaak is de kwaliteit van dit soort voedingen ook bedroevend laag. Koop alleen voedingen van A-merken, zoals Corsair, Seasonic, XFX, Antec. De voeding die jij noemde is typisch zo'n C merk voeding, als je even naar de lijst kijkt met voedingen zie je al dat dit niet klopt.. 700 watt kan nooit voor die prijs. Deze voedingen zijn puur bedoeld om geld te verdienen aan onwetende kopers die puur op een nummer afgaan.

Ik zou dus toch voor de xfx pro550w gaan, die is echt genoeg voor je videokaart ;)

https://azerty.nl/0-1073-398419/xfx-core-edition-pro550w-voe.html

oke ik heb nu de voeding veranderd en denk dat het nu tijd word dat ik dat ding ga bestellen.

iedereen bedankt voor jullie hulp :thumb:

Succes ermee! Laat vooral weten hoe het je bevalt, altijd leuk om na te lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan