Nieuw sytem gebouwd, PC werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoySuk

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
Hallo,

Ik heb vandaag een nieuw systeem gebouwd. Als ik de PC aanzet komt er geen beeld, en het moederbord piept ook niet. Ik heb er ook al een andere grafischekaart ingezet maar dat hielp ook niet. Als ik de PC aanzet start de HD telken opnieuw op (je hoort dus constant zo een harde tak).

Specs:
ASUS A7S333
AMD Athlon XP 2000+
512MB PC2700 GeiL DDR Geheugen
AOpen GeForce 4 MX440 SE
IBM 40GB 7200RPM
LG 16speed DVD-Rom
Lite-On 40x12x40

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groeten,
Roy

Probeer eens op te starten met alleen

moederbord, processor en video kaart

wat doet die Dan?

PS wat voor voeding heb je

Geplaatst door N\Alien
Probeer eens op te starten met alleen

moederbord, processor en video kaart

wat doet die Dan?

PS wat voor voeding heb je

Zonder geheugen start ie zowiezo niet, maar dan doet ie ook niks. Krijg het vermoeden dat ik een moederbord met een productiefout geleverd heb gekregen.

ik heb het zelfde een maand of twee gehad
Lag bij mij aan de processor
dus mijn tip is probeer de processor eens op een andere moederbord of laat dit ik de winkel waar je hem gekocht hebt
Licht het niet aan de processor dan weet ik het ook niet

veel suc6

Er zijnecht tal van mogelijkheden die fout kunnen gaan bij het bouwen van een pc.

De jumpers zijn denk ik de meest belangrijke instellingen. Als deze verkeerd staan kan je oa je mobo echt stuk gaan.

Dus zorg dat je die nagaat, vooral de jumper die de voeding spanning zet.
En de processor snelheid die moet ook goed zijn.

Loop ze rustig even na!

En de optie van N\Alien is er ook eentje die is moet proberen.

Als je het aan mij vraagt is dit niet echt makkelijk op afstand te beoordelen.

Succes
Harmen

Laatst bewerkt:
Geplaatst door harmen__666
Er zal echt tal van mogelijkheden die fout kunnen gaan bij het bouwen van een pc.

De jumpers zijn denk ik de meest belangrijke instellingen. Als deze verkeerd staan kan je oa je mobo echt stuk gaan.

Dus zorg dat je die nagaat, vooral de jumper die de voeding spanning zet.
En de processor snelheid die moet ook goed zijn.

Loop ze rustig even na!

En de optie van N\Alien is er ook eentje die is moet proberen.

Als je het aan mij vraagt is dit niet echt makkelijk op afstand te beoordelen.

Succes
Harmen

In het installatie boekje stond dat ik de jumper settings niet moest veranderen. De jumpers staan dus allemaal op de standaar setting.

het mobo werd geleverd met de processor en de voeding??

Ik neem aan dat het mobo meerdere processoren ondersteund. EN de standaard in stelling is dan bv voor een 1800 en jij hebt 2000mhz. Dus het lijkt me dat je wel jumpers anders inmoet stellen.........

Kijk ze gewoon is na.....

volgens mij, maar dit weet ik niet zeker, kan je het in de bios misschien wel instellen.

Laatst bewerkt:
Jumpers na gekeken en opnieuw ingesteld, zonder reslutaat. Ik snap ook niet waarom de HD 3x opstart als ik de PC aanzet. Denk toch echt dat het aan het mobo ligt, ben dit probleem nooit eerder tegen gekomen met PC's die ik heb gebouwd. :(

kan je mobo de snelheid van de processor wel aan ? ik heb onlangs zelf ook een mobo kapot gemaakt doordat het mobo het blijkbaar niet aankon (waar ik later achterkwam;))
ook ik kreeg geen beeld, en ik merkte helemaal niks meer
ik hoorde ook geen piepjes, en het leek alsof hij gewoon standby stond...er kwam zacht geluid uit, maar hij deed echt niks

Kijk als ie echt verkeerd ingesteld stond, dan hoop ik dat je de boel nu niet naar de knoppen hebt............

fijne avond ik moet gaan

succes
Harmen

Geplaatst door JPeetje
kan je mobo de snelheid van de processor wel aan ? ik heb onlangs zelf ook een mobo kapot gemaakt doordat het mobo het blijkbaar niet aankon (waar ik later achterkwam;))
ook ik kreeg geen beeld, en ik merkte helemaal niks meer
ik hoorde ook geen piepjes, en het leek alsof hij gewoon standby stond...er kwam zacht geluid uit, maar hij deed echt niks

Ja kan processor gewoon aan, maar mijn probleem lijkt zeer sterk op jou probleem.

Voor wat 't waard is:
Bij het bekijken van de specificaties op de Asus site, zag ik dit staan:
ASUS C.O.P. (CPU Overheating Protection) accurately monitors your CPU temperature in real-time directly from the on-die thermal diode. If any malfunction occurs such as Heatsink/fan failure, ASUS C.O.P. immediately safely shuts down your system, preventing permanent damage to your valuable CPU.
Alle fans en overige koelers gaan wel draaien?
suc6

Geplaatst door windoos
Voor wat 't waard is:
Bij het bekijken van de specificaties op de Asus site, zag ik dit staan:

Alle fans en overige koelers gaan wel draaien?
suc6

Jep alles draait gewoon, ik ga maandag met de PC terug en dat ze hem daar maar eens rustig na kijken. Ik heb hem met een vriend nog eens helemaal opnieuw opgebouwd en een andere proc. en ander geheugen geprobeerd maar blijft hetzelefde. Dus het moederbord zal wel kapot zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan