Nieuw tabblad in edge

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghost

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Goedemiddag
Iedere keer als ik een nieuw tabblad open in Edge(+ nieuw tabblad of ctrl t) krijg ik een pagina met Bing als zoekmachine.
ingestelde zoekmachine is google.
openen nieuwe pagina staat op google.nl .
bing als zoekmachine zelfs verwijderd

het lijkt onmogelijk om een nieuw tabblad te openen met www.google.nl of ieder andere willekeurige pagina.
heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes en alvast bedankt:thumb:

Ga naar instellingen (drie puntjes rechtsboven) -> Instellingen -> Privacy, zoeken en instellingen - scroll naar beneden -> Adresbalk en zoeken -> Verander Zoekprogramma dat in de adresbalk wordt gebruikt naar Google waar waarschijnlijk staat Bing (aanbevolen)

Ga naar instellingen (drie puntjes rechtsboven) -> Instellingen -> Privacy, zoeken en instellingen - scroll naar beneden -> Adresbalk en zoeken -> Verander Zoekprogramma dat in de adresbalk wordt gebruikt naar Google waar waarschijnlijk staat Bing (aanbevolen)

dat werkt wel en had ik ook al gevonden. zodra je echter een nieuw tabblad open krijg je die nieuwspagina die microsoft erdoor heen drukt. dat kun je allemaal uitschakelen maar de zoekbalk van bing blijft in het midden staan. Als ik als nieuw tabblad nu.nl zou willen doet EDGE dat niet.

Hopelijk helpt de tip van maestro je verder, ikzelf gebruik Edge niet, ook Chrome niet en ook Google niet, ik blijf zo ver mogelijk weg van Googlediensten. Google profiteert van ieder klikje, Google is gewoon de ergste internet spion.
Ik hoop dat je een oplossing krijgt.

Ik vind Edge veel te ingewikkeld en te uitgebreid. Het kost zoeken om de juiste instellingen te vinden en er zijn er honderden. Edge bemoeit zich overal mee en ze bieden te veel aan opdat je er duizelig van wordt en het niet meer kunt overzien. Ik gebruik Firefox, bevalt prima.

Bijlagen moet je uploaden via > Ga geavanceerd (rechtsonder) > Paperclip (in balk)

Ha Spookje, ja nog steeds hier. (jij nog steeds monster motor rijdend?)
Voor zover ik het verhaal begrijp moet je eerst de instellingen maken in je 'startpagina' en daarna (zonder Edge af te sluiten) een nieuwe tab openen en daar weer de instellingen maken.
Kan het niet voor je testen, gebruik geen Edge en ik ben er te lui voor :D (bovendien doet firefox het wel goed)

Ja ik rijd nog steeds motor. Nog niet zo lang geleden heb ik de hayabusa verkocht en een motor zonder kuip gekocht. Wat minder snelheid kan geen kwaad. Mijn beschermengeltje wordt ook ouder en vliegt niet meer zo snel. :P

ik heb het nu zover dat het tabblad opent zonder poespas behalve.....in het midden van het scherm de bing search engine. (ondanks dat ik die verwijderd heb als zoekmachine.)
Als ik nu in de Bing balk in het midden van het scherm begin te typen springt de cursor direct naar de adresbalk waar hij gebruik maakt van google.
Microsoft is overduidelijk bezig met een charme offensief voor Bing.
Zelf gebruik ik edge, firefox en chrome. Gewoon om te weten wat ze doen. Edge blijft ver achterlopen.

Ha, naked version. Nu wapper je achter het stuur aan ;)

Heb nog iets gevonden bij SchoonePC

ScoonePC zei:
Hoe is een nieuw tabblad van Edge te openen met de startpagina van Google?

De ingestelde startpagina wordt getoond bij het opstarten van de browser. Open je echter een nieuw tabblad (via de +-knop rechts van de geopende tabbladen) dan wordt nog steeds de startpagina van Bing voorgeschoteld... Wil je de startpagina van nieuwe tabbladen ook wijzigen in de startpagina van Google, maak dan gebruik van de extensie New Tab Changer: open de pagina https://microsoftedge.microsoft.com in Edge (gebruik eventueel de zoekfunctie) en installeer de extensie via de knop Downloaden, knop Extensie toevoegen. Nieuw geïnstalleerde extensies worden uit veiligheidsoogpunt standaard uitgeschakeld (zie de melding in Edge), de extensie zal dus eerst nog geactiveerd moeten worden via de knop Instellingen en meer, optie Extensies, optie Extensies beheren (hier is de extensie ook weer uit te schakelen of te verwijderen). Klik vervolgens op de link Details, link Extensieopties (onderaan de pagina) om de startpagina voor nieuwe tabbladen in te stellen: geef bij URL het websiteadres op (in dit voorbeeld https://www.google.nl) en bewaar deze met de knop Save.

New Tab Changer: zoekmachine Bing wijzigen in Google
new_tab_changer.png

Open vervolgens een nieuw tabblad en bevestig de in Edge getoonde pop-up Is dit het nieuwe tabblad dat u verwachtte? met de knop Wijzigingen behouden. Wil je de ingestelde startpagina achteraf aanpassen, dan kan dat via Instellingen en meer, optie Extensies, optie Extensies beheren, link Details, link Extensieopties.

Ha, naked version. Nu wapper je achter het stuur aan ;)

Heb nog iets gevonden bij SchoonePC

ik ga het proberen. lat nog weten of het werkt. Maar ik denk dat we het er allemaal mee eens zijn dat Microsoft hier een probleem mee gaat krijgen. Europese Unie gaat weer een dikke claim neerleggen waar wij als gebruikers niets van terug zien.:D:D:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan