• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nieuw tabblad per week

Status
Niet open voor verdere reacties.

plainme

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2009
Beste leden,

vooreerst voor iedereen en jullie dierbare een spetterend 2015 vol vreugde en een goede gezondheid.

de vraag dan nu,

nieuw jaar nieuwe regelingen ... ( zo zijn ze hé de bazen....)
ik had graag een sheet waarin er per week bepaalde zaken worden weggeschreven naar een nieuw tabblad.
de week begint op vrijdag en loopt door tem donderdag ( incl. zater.-zondag)
de voorwaarden waarop er naar een bepaald tablad dient te worden weggeschreven is de kolom I als daar een gegeven in staat dan naar een blad geregeld en indien kolom I leeg blijft dan naar een blad niet geregelde.

een voorbeeld is hierbij ingesloten.

Alvast bedankt voor even dit te bekijken.

mvg
Marc

Bekijk bijlage nieuwe regeling 2015.xlsx

Marc,

als gegevens weggeschreven zijn moeten ze in oorspronkelijk blad blijven staan of gaan ze hier dan weg ?
en het wegschrijven moet dit periodiek, iedere week of per item dat toegevoegd wordt, of wanneer er op knop gedrukt wordt ?

mvg
Leo

Beste Leo,

De gegevens dienen te worden behouden in het tabblad
dit dient periodiek ( per week van vrijdag tot donderdag ) te worden weggeschreven.
deze dienen te worden weggeschreven naar respectievelijk tabblad geregelde per week en een tabblad niet geregelden per week.
Dit mag automatisch gebeuren van zodra er een nieuwe week begint hoeft niet met een knop.

Hopelijk brengt dit een beetje duidelijkheid op uw vraag.

alvast bedankt.

Mvg
Marc

Hoi Marc,

zonder knop is voor mij nog wat te hoog gegrepen
maar voor de rest zou het moeten kloppen.

mvg
Leo

Bijlagen

Beste Leo,

Prachtig dat is al een heel stuk in de juiste richting.
Nog twee vraagjes....

1) Kan het wegschrijven gebeuren in het sjabloon dat is bijgesloten aan de zijkant van het voorbeeld
2) Kan er een restrictie gezet worden dat er nooit verder kan gegaan worden dan een week, ik bedoel hier mee dat wanneer er wordt weggeschreven dit per week gebeurt van vrijdag tot donderdag.
( niet ik alleen ga dit bestand gebruiken en niet alle collega's zijn even stipt in het verwerken van de gegevens )

enig idee??

toch al een reuze bedankt voor de reeds gemaakte moeite.

Mvg
Marc

Hallo Marc,

in laatse bestand door mij geplaatst gebeuren volgende dingen bij openen van map ( wel enkel op vrijdag )

voorbeeld vrijdag de 9 de jan
tabblad geregeld 9 01 15 wordt aangemaakt
tabblad ongeregeld 9 01 15 wordt aangemaakt
alles met datums 02/01/15 tot en met 08/01/15 worden weggeschreven naar bijhorende tabbladen
niets van voor 2/01/15 en niets van na 08/01/15
dus die restrictie is er al.

voor de rest hoeft niemand iets te doen, gaat automatisch bij openen bestand op vrijdag.

mvg
Leo

Beste Leo,

Bedankt voor de feedback...
Vandaar dat ik niet goed begreep wat het laatste bestandje juist deed bij het invullen van de sheet :o

Ik ga mijn datum eens aanpassen en zien wat er gebeurt. :thumb:

Nogmaals mijn dank voor het prachtige bestandje... toch leuk als je de principes van programmeren begrijpt :rolleyes: Nu op gratiscursus.be zijn ze ook begonnen met VBA eens zien of ik daar iets kan opsteken zodat ik hier ook misschien ooit mensen kan helpen!

Mvg
Marc

Hoi Marc,

in A1 kan je datum van een vrijdag zetten om te testen
wel aan denken hier na het testen terug in te zetten =vandaag()
mvg
Leo

Hoi Marc,

in A1 kan je datum van een vrijdag zetten om te testen
wel aan denken hier na het testen terug in te zetten =vandaag()
mvg
Leo

Beste Leo

Heb ik zo gedaan. Had dat net gezien dat daar een datum stond en die ook vermeld was in de code.
bedankt.

Mvg
Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan