nieuw tabblat openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pier10

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Berichten
44
als ik een nieuw tabblad open naast mijn al geopende tabblad krijg
ik een melding dat ik een nieuw tabblad geopend heb.
Ja en dat wist ik natuurlijk al.
Ik wil graag een nieuw tabblad openen en dat meteen mijn
zoekmachine google tevoorschijn komt.
en als ik dan weer een nieuw tabblad open wederom gewoon
google?
Kan iemand daar iets over roepen?"

gr.peter
 
Laatst bewerkt:
Peter, via extra ga je naar internetopties. Op het tabblad algemeen kan je de instellingen van je tabbladeren veranderen, als je goggle als startpagina in IE hebt, kan je kiezen dat elk tabblad met je startpagina zal moeten opengaan.
Dit zal toch net zijn wat je wil hebben.
 
als ik naar extra, internetopties. algemeen ga zie ik inderdaad mijn google als startpagina.
Maar dat moet ook gebeuren als ik een nieuw tabblad open?
en dat gebeurd niet.
gr.peter
 
Beste Peter,
als je op het tabblad algemeen bent, dan heb je daar, toch in IE 7, de mogelijkheid om de eigenschappen van je tabbladen in te stellen, hier twee screenshot's, op de tweede zie je dus waar je een vinkje moet zetten om je startpagina als openingspagina van je tabbladen in te stellen.
Naamloos-2.jpg
Naamloos-3.jpg


Harald
 
Ja harald,
helemaal goed hoor ik heb dit inderdaad zo staan als jij dit aangeeft.
maar wanneer ik dus en nieuwblad open blijft de volgende melding
zich aandoen:

U hebt een nieuw tabblad geopend


Met tabbladen kunt u:
Eén Internet Explorer-venster gebruiken om al uw webpagina's te bekijken
Koppelingen in een tabblad op de achtergrond openen terwijl u de actieve pagina bekijkt
Meerdere webpagina's tegelijkertijd opslaan en openen door favorieten en tabbladen voor startpagina's te gebruiken.


Zo kunt u starten:
Druk op de Ctrl-toets tijdens het klikken op koppelingen (of gebruik de middelste muisknop).
Klik op elk tabblad met de middelste muisknop om dit tabblad te sluiten.
Druk op Alt+Enter vanuit de adresbalk of het zoekvak als u het resultaat in een nieuw tabblad wilt openen.


Meer informatie over tabbladen


Meer tabbladsnelkoppelingen weergeven

Toetsenbordsneltoetsen Koppelingen in een nieuw tabblad op de achtergrond openen Ctrl+klik
Koppelingen in een nieuw tabblad op de voorgrond openen Ctrl+Shift+klik
Een nieuw tabblad op de voorgrond openen Ctrl+T
Een nieuw tabblad vanuit de adresbalk openen Alt+Enter
Een nieuw tabblad vanuit het zoekvak openen Alt+Enter
Snelle tabbladen (miniatuurweergave) openen Ctrl+Q
Schakelen tussen tabbladen Ctrl+Tab/Ctrl+Shift+Tab
Naar een bepaald tabbladnummer schakelen Ctrl+n (n kan 1 t/m 8 zijn)
Naar het laatste tabblad schakelen Ctrl+9
Huidig tabblad sluiten Ctrl+W
Alle tabbladen sluiten Alt+F4
Andere tabbladen sluiten Ctrl+Alt+F4


Muissnelkoppelingen Een koppeling in een tabblad op de achtergrond openen Klik met de middelste muisknop op een koppeling
Een nieuw tabblad openen Dubbelklik op de lege ruimte rechts naast het laatste tabblad
Een tabblad sluiten Klik met de middelste muisknop op het tabblad
 
Peter, ik heb nu net de kontrolle gedaan en dus bij de instellingen van de tabbladeren waar het rode bolleke staat een vinkje gezet en dan natuurlijk met OK bevestigt.
Als ik nu een nieuw tabblad open, dan gaat bij HLN.be open, dezelfde pagina die op mijn laptop ook als startpagina ingesteld staat.
Ik sta nu dus een beetje versteld omdat dit bij jouw niet lukt.
 
ik heb dezelfde instellingen als jij die hebt nagekeken
en helaas het werkt niet.
sorry maar in iedergeval bedankt voor je hulp.
gr.peter
 
Ik ben dus nu op zoek gegaan via goggle en heb daar deze site gevonde Tabbladen-met-een-startpagina.html en het uitleg daar komt perfect overeen met wat ik geschreven had.
Ik zou mij enkel nog kunnen voorstellen dat een anti-spy of anti-adware programma roet in het eten zou kunnen gooien, maar dit is dus echt een waterkansje.

[edit] Wat mij juist nog in mijn gedachten schiet, ergens kan je een vinkje zetten om htlm-error pagina's te tonen die kleiner zijn dan 200 kb of zo iets. Bij mij staat dit dus niet aangevinkt en ik krijg zo dus ook zonder een startpagina in te stellen die pagina van IE over het gebruik van tabbladeren niet meer te zijn. Mijn "leeg tabblad" is echt een leeg tabblad. [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik zou mij enkel nog kunnen voorstellen dat een anti-spy of anti-adware programma roet in het eten zou kunnen gooien

Dat denk ik niet :)

@Pier10:

Als je de melding krijgt dat er een nieuw tabblad geopend is, moet je er eerst voor zorgen dat die melding verdwijnt.
Als je een nieuw tabblad geopend hebt, moet je ervoor zorgen dat het vakje -onderaan de pagina- "Deze pagina niet meer weergeven" wordt aanvinkt en klik dan op sluiten.

Als je de hierboven beschreven instructies van woodexpress hebt gevolgd (vinkje voor "Startpagina voor nieuwe tabbladen openen in plaats van een lege pagina"), dan krijg je nu Google als je startpagina.

Succes :thumb:
 
profpc.
hoe simpel kan het zijn.
bedankt mijn probleem is opgelost dankzij
profpc en harald.
leden onwijs bedankt ik kan weer leuk verder.
wat is dit toch een onwijse leuke site.
gr.peter
 
profpc, daarom ook de vermelding dat het een waterkansje zou zijn. Om de standaardpagina "weg" te vinken had ik zelf helemaal niet meer gedacht omdat dit altijd het eerste is wat ik doe na een nieuwe installatie, het lijkt bij mij een automatisme te zijn.
Bedankt om bij te springen om deze vraag op te lossen.
 
Om de standaardpagina "weg" te vinken had ik zelf helemaal niet meer gedacht omdat dit altijd het eerste is wat ik doe na een nieuwe installatie, het lijkt bij mij een automatisme te zijn.

Dat geeft ook niet, iedere hulp is welkom.
Ik zag alleen pier10 aangeven dat hij steeds dezelfde melding krijgt, wat haast maar 1 oplossing heeft. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan