Nieuw TFT scherm maar welke van de 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwaksmak

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Ik heb besloten om mijn 19'' schermpje de deur uit te doen en er een 24'' voor terug te nemen.
Nou heb ik 2 schermen gevonden die me wel bevallen maar weet ik niet echt uit welke ik moet kiezen.
Ik wil het scherm gaan gebruiken voor gamen, AutoCAD en dagelijks gebruik.
Ik heb 2 Asus 9600GT's met elk 512mb in SLI draaien. (met DVI ---> HDMI -convertor) geeft dit beter beeld?.

Samsung SyncMaster 2493HM €389,-

Samsung SyncMaster 245B plus €379,-

De specs lijken ongeveer hetzelfde alleen heeft de 245B+ behalve dat de 2493HM speakers heeft (die ik overigens niet ga gebruiken)
verder zit er ook iets verschil in het contrast.

Andere aanbevelingen zijn uiteraard ook welkom mits ze goed onderbouwd zijn natuurlijk.
(mijn budget is ongeveer rond de €400,- en wil niet kleiner dan 24'')

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
dat contrast 10000:1 klopt als een bus en dat is GEEN drukfout want dat kan makkelijk want bij normale lcd schermen enzo is het ook iets van 50000:1 dus dat scherm wat hier het laatste werd gegeven is gewoon een top keus:thumb:

ja op de ene site zeggen ze dit en op de andere dat. etc etc

zelf op alternate zie je wel eens verschillen

Maar we hadden het over contrast en niet over dynamisch contrast.
En een contrast van 10000:1 ben ik nog niet tegegekomen

ben ook al aan het neuzen maar nu zie ik het ook ff niet meer.

maar 1000:1 voor de duurderenieuweretype en dan toch 8000:1 voor de goedkopere??

zie jij het nog??:D

ben ook al aan het neuzen maar nu zie ik het ook ff niet meer.

maar 1000:1 voor de duurderenieuweretype en dan toch 8000:1 voor de goedkopere??

zie jij het nog??:D

8000:1 is dan dynamische contrast wat ongeveer neerkomt op 800:1 contrast
De juiste formule weet ik hier ook niet voor, maar zal wel ergens te vinden zijn.
Dus logisch dat deze goedkoper is dan de 1000:1

ok maar dan zou die dus toch nog die duurdere kunnen nemen.

maar ja zoveel verschil is er dus niet.

komt toch weer die smaak om de hoek kijken

Ik kies meestal een merk waar ik goede ervaring mee heb of goede berichten over lees en waarvan ik weet dat de sevice goed is als 2 producten vergelijkbaar zijn.

Maar ik geef toe, het is moeilijk om een goede keuze te maken. De één zweert bij merk en type A en de volgende bij B

ja ik heb 2 weken terug ook een uur voor de schappen gestaan.

wordt het die of wordt het die of die of toch maar die...

het is die geworden;)

ja ik vind het ook heel moeilijk...
ben bij mediamarkt geweest en die hebben niet zo veel 24''
beide types die ik in gedachten had hadden ze niet.

Ik weet het niet zo goed. Ik kijk nu naar een Mirai 19'' en die is me dus slecht bevallen. Ik heb hiervoor een LG gehad en die had wel ontzettend mooi beeld maar ik weet dus niet waar ik op moet letten.
Ik heb een Samsung (2232BW) bij een vriend gezien en die vond ik echt mooi maar dat was 22''.

Wil het scherm liever niet op internet bestellen i.v.m als er iets mis mee is. dan wil ik gewoon terug naar een winkel kunnen gaan.
Er zit hier een Mycom en een mediamarkt in de buurt en verder niet eigenlijk...

Laatst bewerkt:
Het enige wat ik hierover kan zeggen is dat de service van Alternate goed is.
Een ander voordeel van Alternate is dat deze een sponsor is van Helpmij en dat als je iets via Helpmij besteld, je de vereniging steunt.

Laatst bewerkt:
wat doet Alternate als ik een dode pixel heb direct wanneer ik een nieuw scherm aansluit? kan ik deze dan nog ruilen? en voor wie zijn de kosten?

Mediamarkt heeft mij verzekerd dat wanneer ik een beeldscherm zou kopen, deze gewoon goed moet zijn. D.w.z. dat wanneer ik het scherm uit de doos haal er geen dode pixel aanwezig mag zijn. Is dit wel het geval dan mag ik dezelfde week terug komen om het te ruilen.

Ik ben zelf altijd goed te spreken over Alternate wanneer het op hardware aankomt maar ik vind het een risico om een beeldscherm online aan te schaffen (afgezien van bij welke winkel ik bestel).

Je moet gewoon iets kopen bij een winkel die jou het beste gevoel geeft en wat je zelf het prettigste vind.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan