Nieuw veld toevoegen in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

MdFreak

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Goedendag iedereen,

Misschien is dit wel een hele domme vraag maar kan antwoordt nergens vinden en gebruik Access pas sinds kort.

Ik heb een aantal tabellen gemaakt met daarop volgend een formulier. Achteraf kwam ik er achter dat het handig was nog een aantal velden toe te voegen in de tabellen.

Maar als ik nu bij formulier ontwerp bij de "lijst met velden" kijk komen de nieuwe er niet bij te staan.

Hoe voeg ik dus nieuwe velden toe uit de tabel in een formulier?

Alvast bedankt

Ik denk dat het misschien beter is een nieuw formulier aan te maken.

Ik denk dat het misschien beter is een nieuw formulier aan te maken.

Dat dacht ik dus inderdaad ook, maar zijn er geen andere oplossingen? Namelijk ook al veel tijd aan de layout daarvan besteedt. (Moet je natuurlijk ook als laatst doen)

Probeer anders access eens af te sluiten en daarna opnieuw proberen.
Normaal zou je moeten kunnen geraken aan die velden.

kijk eens bij brondocument in de ontwerpweergave
daar staat waarop het formulier is gabaseerd.

stuur anders een zip bestanje, dan kijk ik er naar

Dat kan makkelijker

Als je het formulier in de ontwerp opent en bij eigenschappen kijkt zal er in jouw geval een tabelnaam staan bij recordsource. Haal deze weg en klik rechts op de 3 stippen. Selecteer nu dezelfde tabel in het bovenste scherm. Sleep alle velden naar onderste gedeelte (net als bij het maken van een querie. Sluit scherm met + (venster sluiten). Nu krijg je de melding of je de wijzigingen in de SQL enz.... wilt opslaan. Klik op OK en alle nieuwe velden zul je vinden bij lijst met velden. Mocht je later weer nieuwe velden toevoegen kun je op dezelfde manier ( door deze velden te dubbelklikken) deze toevoegen. Suc6

Als je het formulier in de ontwerp opent en bij eigenschappen kijkt zal er in jouw geval een tabelnaam staan bij recordsource. Haal deze weg en klik rechts op de 3 stippen. Selecteer nu dezelfde tabel in het bovenste scherm. Sleep alle velden naar onderste gedeelte (net als bij het maken van een querie. Sluit scherm met + (venster sluiten). Nu krijg je de melding of je de wijzigingen in de SQL enz.... wilt opslaan. Klik op OK en alle nieuwe velden zul je vinden bij lijst met velden. Mocht je later weer nieuwe velden toevoegen kun je op dezelfde manier ( door deze velden te dubbelklikken) deze toevoegen. Suc6

Bedankt Anne Marie !

Super van je

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan