Nieuw wachtwoord voor de router instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nekropole

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
Beste lezers,

Ik heb nu al een tijdje een PS3, wil hier graag mee het internet op (om online te spelen). Nu moest ik daar alleen het ww van de router hebben.
Het probleem is dat mijn ouders deze niet meer weten en nergens kunnen vinden (ik weet hem dus ook niet).
Het is een Linksys router.

Mijn vraag is:
Kan ik in de router komen en het wachtwoord wijzigen om daarna ook nog op mijn PS3 te kunnen speen (online).

Gelieve zo duidelijkmogelijk uit te leggen hoe het in zijn wekr gaat. Ben helemaal niet thuis in dit wereldje.

Mvg,
nekro

probeer eens of het niet het standaard wachtwoord 'admin' is, of dat het wachtwoord met een sticker op de router staat geschreven. je kunt de router door middel van een reset knop op het apparaat resetten en volgens mij herstel je daarmee ook het wachtwoord naar fabrieksinstellingen.

Heb al gekeken. Niets is te zien op de router zelf.

En hoe zit dat dan met resetten? Is dat dan gewoon de stekker eruit halen want er zit volgens mij geen knopje op.

dr zit vaak een heel klein knopje ergens verborgen die zit dan wat dieper zodat je hem echt met een pennetje of naald in moet drukken. wat is het type van je router misschien zegt het internet er wat over?

Bij linksys routers is altijd de gebruikersnaam admin en het wachtwoord ook admin
Ga naar je browser: 192.168.1.1 en dan die 2 invullen, als je ouders niks veranderd hebben moet dat lukken:P

Wat bedoel je met, dan die 2 invullen

ook als ik bij gebruikersnaam en ww admin invul gebeurt er niets

Laatst bewerkt:
Je moet bij gebruikersnaam en bij het wachtwoord admin invullen, en dan op enter drukken, dan moet hij het menu van de router gaan laden waar je alle instellingen kunt wijzigen.

vreemd. dan laad hij de pagina opnieuw (net alsof er niets gebeurd)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan