nieuwbrieven verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnevdD

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
228
Ik verzend regelmatig een nieuwsbrief voor een instelling die zijn leden wil informeren. Elke keer zo'n 1500 a 2000 brieven die bestaan uit een html pagina met tekst en plaatjes.
Ik gebruik daarvoor phplist.
Sinds kort heb ik, waarschijnlijk daardoor, een probleem om e-mails naar gmail adressen te sturen. De boodschap is dan:

<<< 550-5.7.1 [2001:67c:28fc:195:20:9:73:0 12] Our system has detected that
<<< 550-5.7.1 this message is likely unsolicited mail. To reduce the amount of spam
<<< 550-5.7.1 sent to Gmail, this message has been blocked. Please visit
<<< 550-5.7.1 http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=en&answer=188131 for
<<< 550 5.7.1 more information. w2si8232220eel.116 - gsmtp 554 5.0.0 Service unavailable

Dat is opgelost, waarschijnlijk nadat ik heb verklaard al Gmail's guidelines te zullen volgen.

Maar ik weet niet wat ik nu moet doen om iets dergelijks een volgende keer te voorkomen. Mijn provider adviseerde om de nieuwsbrief in groepen van 50 - 100 te verzenden, maar dat is bijna niet te doen met php list.

Heeft iemand hier goede ideeen voor?

Vast mijn dank
Anne
 
Misschien wat omslachtig...
Laat php een adreslijst (bestand) genereren. Importeer deze in Qios Pelican en verstuur je emails. Volgens mij kun je dan met batch verzending werken en gecombineerde html/text emails versturen. De commerciele versie kost niet zo veel.
 
Ik zou graag een wat minder omslachtige oplossing willen, waarbij ik gewoon phplist kan blijven gebruiken. Anders ben ik ook mijn unsubscribes kwijt.
Ik heb er nog steeds af en toe last van dat Gmail denkt dat ik spam verstuur, ook bij losse berichten.
Ik ben in middels op vakantie en stuur mail vanaf de camping in het buitenland maar ook dan herkent Gmail mij soms blijkbaar.

Hoe kan je daar vanaf komen? IP adres wijzigen, MACadres?

En moet ik andere instellingen gaan gebruiken?

Graag advies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan