Nieuwe 4870 kaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jantje1990

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Berichten
632
hey,

ik bezit nu een 8800GT en ben van plan over te stappen naar een Ati Readon 4870. Heeft iemand enig idee wanneer deze in NL uitkomen en hoeveel EURO ze gaan kosten ?

Dus niet de 4870X2 maar de 4870, omdat de 4870X2 vast veel te duur zal zijn :evil:.

Ik heb nu een 460Watt voeding van Zalman zou dit genoeg zijn voor de 4870 ?


* Klopt 't ook dat de 4870X2 veel beter/goedkoper zal zijn dan de nieuwe kaarten die ook nog moeten uitkomen van Nvidia ?
 
niet echt... staat niet hoeveel die kost... en of die de 9800GX2 wel aankan en hoeveel watt voeding je ervoor nodig hebt.
 
Hee jantje1990, die 8800 had je nog niet zo lang toch?
de GTX280
wordt w.s wel heel erg snel en duur.
de 4870 zou vergelijkbaar zijn met de 3870X2
de prijs zou mogelijk zo'n €250 worden.
info

Niet gek, maar misschien is het een idee om nog even door te gaan met de 8800 tot de drivers goed uitontwikkeld zijn en eventuele fouten uit de kaart zijn gehaald.
(en wie weet, zakt de prijs nog wat)

mvg leo
 
hey,

de kaart heb ik nog niet eens 2 maanden, kan alle games op aller hoogste instellingen spelen behalve natuurlijk CRYSIS :mad:

Ik speel nu op 1440X900 alles op Very High maar zonder Anti-Aliasing. Krijg nu 20-30 FPS. Naar mijn wensen is dit niet voldoende.

Wat zijn dat voor kaarten GTX280 nog nooit van gehoord ? wanneer komen ze uit en hoe duur ... ? Zijn dat de concurrenten van de ati 4870 ?
 
heb net op google info gezocht de GTX260 450$ en de GTX280 600$ wat een overdreven hoge prijzen :confused:

Ik ga toch maar voor de 4870.

Op nieuwe drivers wachten dat kan tot volgend jaar duren... en wat zal ik ermee bereiken 2 fps meer ofzo :p daar heb ik niet echt veel aan. De 8800GT kan mijn 19 inch scherm zelfs niet aan bij Crysis, laat staan met 22 inch of hoger.:mad:
 
Ik dacht niet zozeer aan fps, meer aan de stabiliteit van de kaart en mogelijke bugs.
 
heb net op google info gezocht de GTX260 450$ en de GTX280 600$ wat een overdreven hoge prijzen :confused:

Ik ga toch maar voor de 4870.

Op nieuwe drivers wachten dat kan tot volgend jaar duren... en wat zal ik ermee bereiken 2 fps meer ofzo :p daar heb ik niet echt veel aan. De 8800GT kan mijn 19 inch scherm zelfs niet aan bij Crysis, laat staan met 22 inch of hoger.:mad:

die kaarten vallen wel mee die prijzen naja ligt eraan wat je budget is.. want de gtx260 kost 350 euro en de gtx280 500euro:( maar ze zijn wel GIGANTISCH snel!!!
 
die kaarten vallen wel mee die prijzen naja ligt eraan wat je budget is.. want de gtx260 kost 350 euro en de gtx280 500euro:( maar ze zijn wel GIGANTISCH snel!!!

300 euro vind ik al ver boven mijn budget ;) ik geef er maximaal 250 euries voor. Waarom zou ik voor de gtx280 gaan als de 4870 al beter is en GOEDKOPER !

Eindelijk heeft ati nvidia van de troon gestoten !
 
waarom zou je een 9800GX2 kopen als je al een 8800GT hebt? 9800GX2 zijn in feite gewoon 2 8800GT's op elkaar geplakt, kun je beter een 8800GT erbij kopen en die in SLI draaien , dat kost 300 euro minder
 
300 euro vind ik al ver boven mijn budget ;) ik geef er maximaal 250 euries voor. Waarom zou ik voor de gtx280 gaan als de 4870 al beter is en GOEDKOPER !

Eindelijk heeft ati nvidia van de troon gestoten !

ehm... ik denk niet dat de hd4870 van ati sneller zou zijn als de GTX280-_-
 
hey,

ok meby zal de 4870 niet sneller zijn dan de gtx280 maar dan zal de 4870 X2 wel sneller zijn ;)

Ik zou maar al te graag SLI willen draaien, maar toen ik mijn pc in elkaar liet zetten wist ik niet wat SLI en wat Crossfire was. Ik zag gewoon een moederbord me 2x Pci-e 16x sloten en die nam ik.

Wat blijkt dat mijn Asus P5K alleen Crossfire ondersteund :(
 
hey,

ok meby zal de 4870 niet sneller zijn dan de gtx280 maar dan zal de 4870 X2 wel sneller zijn ;)

Ik zou maar al te graag SLI willen draaien, maar toen ik mijn pc in elkaar liet zetten wist ik niet wat SLI en wat Crossfire was. Ik zag gewoon een moederbord me 2x Pci-e 16x sloten en die nam ik.

Wat blijkt dat mijn Asus P5K alleen Crossfire ondersteund :(

als je die 280GTX in sli wil draaien, moet je het er wel maar voor over hebben ., die gaat namelijk waarschijnlijk 500 euro kosten. per stuk.
 
hey,

wat moet ik met een 4850, die is niet zo veel beter dan mijn huidige 8800GT (die ik maar tevergeefs niet de deur uit kryg:mad:).

Ik heb gezien dat ze bij alternate/azerty een 4870 al hebben staan, voor 270 euries vrij duur. Ik wacht tot eind Juli dan zijn ze hopelijk beter leverbaar en komt er meer concurrentie, dus goedkoper te vinden. Dat was ook bij de 8800GT's.:thumb:

Ooh ja, zou ik trouwens wel een 4870 wel kunnen draaien op mijn pc ? ik heb een 460Watt voeding van Zalman.
 
Laatst bewerkt:
Even wachten kan zeker geen kwaad.

Wat betreft het verburuik kan ik nergens exacte waarden vinden.

Tom's zegt dit
Every aspect of the GPU is monitored by PowerPlay, since ATI will be very aggressive on the power side: The boards have been designed with power in mind and the 4850/4870 won’t require 8+6-pin combinations (exception: The dual-GPU 4870 X2). Power supply requirements call for a 450 watt unit for a single card and a 550 watt version for two cards. Given the fact that ATI has to state this for PoS power supplies, CrossFire should do just fine with a top notch 400 watt power supply.

daar haal ik uit dat de kaart één connector heeft.

maar verder vind ik op meerdere plaatsen, (ook tom's) dat de kaart twee connectors heeft met een theoretisch verbruik van 225w en een theoretisch maximum van 300w
(twee maal 75w van de connectors en tot tweemaal 75w van het moederbord).
tom's

Volgens mij gaat je Zalman voeding prima voldoen.
 
hey,

tnx :thumb: heb niet voor niets maar een goede merk genomen van de voeding (9 maanden geleden) :D

Begon eerst met een 8600GTS, nu 8800GT en binnenkort ati 4870 :thumb: ben blij dat m'n voeding het allemaal nog zal trekken :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan