Nieuwe aankoop pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramvr

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Berichten
216
Beste

Ik hoop dat mijn vraag in de juiste sectie staat anders sorry hier voor.

Ter straks is onze pc in pan gevallen. Deze diende om programma's voor een CNC over netwerk naar de pc van de CNC te sturen. Nu ben ik van plan om een nieuwe pc te kopen. Maar ik zit met 2 probleempjes. De software om de programma's om te zetten maakt gebruik van een dongle maar deze is een parallelle aansluiting en deze zitten niet meer standaard op een nieuwe pc. Is het mogelijk om deze kaart in deze pc te steken. Voor een ander programma moet ik om de 30 dagen een diskette insteken om de licentie te vernieuwen maar ja een nieuwe pc heeft geen diskette station meer. Is het mogelijk om de licentie diskette op een CD of USB-stick te zetten? Bij de installatie diskette is me dit al gelukt maar de licentie diskette lukt me niet. Als ik wil kijken wat er op de diskette staat duurt het heel lang en dan komt er op of ik de diskette wil formatteren.

Alvast bedankt
Bram
 
In de frituur pan? :D

Maar serieus. Je kan nog diskette stations kopen. kost je 9 euro. Alleen even goed kijken of je een 3.5 expension bay aan de voorkant van je pc hebt. Maar je kan de licentie altijd op een USB of CD zetten (CD niet zeker). Het is net als een diskette een opslag medium.
Voorbeeldje DOS was vroeger op diskettes tegenwoordig kan je het via je USB stick installeren. Wel zou je de goeie progjes moeten downloaden om het het bootable te maken. DOS > je zou je USB op FAT moeten zetten. Uit me hoofd ondersteund het geen NFTS. Bij jou licentie zou denk ik hetzelfde zijn. Neem anders even een kijkje op deze site: http://majorgeeks.com/ Alle software van je diskette, kan je met een omweg op een USB zetten en bootable maken, leesbaar ect.
 
Laatst bewerkt:
Zou ik de diskette in een Windows 98 wel kunnen openen en dan via netwerk op een USB te zetten.(zonder een programmaatje dus)
 
hallo welkom op helpmij!
volgens mij kun je dan beter een pc op maat maken in plaats van zon prefab ding
prijs verschil zal er niet zijn en je hebt dan de optie om zelf je hardware te kiezen je hebt immers speciale eisen.

wat betreft de diskette wellicht is deze beveiligd en dat je deze daarom niet kan over kopiëren ik denk dat je dan bij de fabrikant moet zijn om een cd te krijgen.

wij kunnen wat voor je samenstellen als je dit goed vind?
moet je wel wat vragen beantwoorden

wat is je budget?
Moet hier windows bij? zo ja welke?
Wie gaat de assemblage doen jij of de winkel?
heb je nog randapparatuur nodig? (randapparatuur = monitor muis toetsenbord printer)
heb je nog speciale eisen?
 
Laatst bewerkt:
Je zou echt met tools moeten werken. Wat Firestorm al aangaf. Misschien is hij beveiligt.
Met de juiste tools kan je alle rechten overnemen al ben je een gebruiker die alleen mag lezen (Op de diskette).
Ik zal niet zo 1,2, 3 weten welke tool je nodig hebt. Er zijn er zoveel voor verschillende programma's, besturing systemen ect. Maar op die site kan je er vast wel een vinden ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eigenlijk geen speciale eisen meer buiten deze 2 dan. Deze pc moet zelf de CNC niet besturen het is enkel een hulpmiddel om moeilijke programma's te programmeren. Hier moet enkel een tekenprogramma en excel een word op draaien en nog enkele kleine programmaatjes. Ik ben al aan het denken om een diskette station op USB aan te schaffen zodat ik dit ook kan gebruiken als ik dit op een andere pc nodig heb. (weet jullie waar ik zo iets kan vinden?). Maar wat denken jullie dan van de pc qua prijs kwaliteit en voor de nodige programma's die er op draaien.

PC: http://www.computerstore.be/product/266945/hp-pro-3500-mt-c5x65ea-azerty.html
 
Laatst bewerkt:
kun je vertellen om welk teken programma dit gaat en of dit zwaar render werk is of niet?
 
Al ben ik niet zoon fan van HP. Is dit toch een hele mooie prijs kwaliteit verhouding! Hoe maken ze het er van.

Vooral omdat er al een Windows PRO licentie al is bij geleverd en hij is gelijk klaar voor gebruik is. Jammer dat er geen losse videokaart in zit. Wat wel eigenlijk een must is.
 
is alleen een must als je dat echt nodig hebt...
ik weet niet of kleuren correctie nodig is bij je CNC en of je tekensoftware er baat bij heeft Autocad 2006 is niet nieuw
we weten ook niet welke plugins je gebruikt en of je 3D Rendering doet op de pc...

ik heb zelf geen ervaring met CNC apparatuur en kan me zelf ook niet echt een beeld voorstellen wat je er allemaal nodig voor hebt.
je geeft ook geen antwoord op hoe zwaar dit werkelijk is.
 
Het is eigenlijk gewoon autocad 2006 met een klein tussen programmaatje (dit is niet zwaar) en ik teken enkel in 2D.
 
o dan is een simpel quadro kaartje al goed zat tenzij je niet eens in kleur werkt dan is de onboard kaart al prima
 
Het werkt wel met kleuren is er dan een bijkomende kaart die ik moet lopen voor het scherm of wat?
 
zolang het een standaard scherm is maakt het niet echt uit wat voor videokaart je koopt deze komen met standaard connectors

HDMI DVI Displayport etc

de Quadro 600 komt met kleuren correctie zodat je niet het verkeerde kleuren krijgt te zien op het scherm
zon kaartje kost 150 euro
 
Ik zit nog met een probleem. De autocad is een autocad met een licentie maar hoe kan ik deze licentie van de defecte pc halen? De pc start niet meer op maar ik heb de harde schijf in een andere pc gestoken en ik kan de bestanden lezen maar ik weet niet hoe ik aan deze licentie moet geraken. Normaal is dit met een programmaatje dat mee met de autocad is geherinstalleerd maar ik kan dit niet open krijgen wat logisch is natuurlijk.

Ps: De pc is ter straks besteld
 
je zult de licentie code over moeten halen ik snap ook niet waarom dit perse met een diskette moet?
staat er geen licentie code ergens op de floppy?
 
Nee die diskette is voor een ander programma maar ik denk wel hoe het moet maar kan het nu niet uit proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan